Τι μέλλει γενέσθαι με το κόστος των μπαταριών;

Η BloombergNEF (BNEF) ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της για το μέσο όρο του κόστους των μπαταριών ανά kWh. Σύμφωνα με αυτή, οι τιμές κυμαίνονται στα 117 ευρώ/kWh, για όλες εκείνες που τοποθετούνται σήμερα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά λεωφορεία και σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας.

Πέρσι οι μπαταρίες κόστιζαν 124 ευρώ/kWh, που σημαίνει πως για ακόμα μία χρονιά βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ενώ σε σχέση με το 2010 που η μέση τιμή ήταν γύρω στα 1.063 ευρώ, υπάρχει πτώση κατά 89%. Όταν δε, πρόκειται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μελέτη λέει πως το κόστος της μπαταρίας είναι χαμηλότερο, κοντά στα 104 ευρώ/kWh. Από αυτό το νούμερο, ποσοστό γύρω στο 82% (86 ευρώ δηλαδή) κοστίζουν οι κυψέλες.

Η BNEF πιστεύει πως η τάση στην πτώση των τιμών οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η επιλογή στον τύπο της μπαταρίας, η οποία χρησιμοποιεί λίθιο-φωσφορικού σιδήρου, αντί για το πιο ακριβό κοβάλτιο, ως υλικό καθόδου. Αν αυτό συνεχιστεί, υπάρχει η πιθανότητα, το κόστος των μπαταριών να φτάσει και τα 88 ευρώ, μέχρι το 2024. Δηλαδή, στο κοντινό μέλλον, δεν αποκλείεται οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν σε μεγάλο βαθμό, με εκείνες των συμβατικών με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρ’ όλα αυτά, διαφαίνεται ένα «μπέρδεμα» στον ορίζοντα, που είναι η τιμή του ίδιου του λιθίου, καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε απότομη αύξηση. Βέβαια όχι σε μεγάλο ποσοστό, αφού έχει υπολογιστεί ότι θα φτάσει τα 119 ευρώ/kWh για το 2022, με τα δεδομένα αυτά. Ωστόσο, αυτό είναι σίγουρα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Και έτσι δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε τον στόχο των 88 ευρώ/kWh, σε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με τον συντάκτη του άρθρου James Frith, παρά το γεγονός πως οι τιμές για τις μπαταρίες είναι πεσμένες για το 2021, το δεύτερο μισό του χρόνου, είχαν αρχίσει να αυξάνονται. Αυτό κάνει κάπως αβέβαιο το μέλλον και βάζει σε σκέψεις όλους όσους επιθυμούν και κυρίως στην Ευρώπη, την αύξηση των πωλήσεων των EVs και τις περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών ρύπων. Ή θα μειώσουν τις «απαιτήσεις» τους στο καθαρό κέρδος κάθε πώλησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή θα μετακυλήσουν το παραπάνω κόστος (εάν και εφόσον υπάρξει) στον καταναλωτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε!
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε! …
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store