Τι μέλλει γενέσθαι με το κόστος των μπαταριών;

Η BloombergNEF (BNEF) ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της για το μέσο όρο του κόστους των μπαταριών ανά kWh. Σύμφωνα με αυτή, οι τιμές κυμαίνονται στα 117 ευρώ/kWh, για όλες εκείνες που τοποθετούνται σήμερα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά λεωφορεία και σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας.

Πέρσι οι μπαταρίες κόστιζαν 124 ευρώ/kWh, που σημαίνει πως για ακόμα μία χρονιά βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ενώ σε σχέση με το 2010 που η μέση τιμή ήταν γύρω στα 1.063 ευρώ, υπάρχει πτώση κατά 89%. Όταν δε, πρόκειται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μελέτη λέει πως το κόστος της μπαταρίας είναι χαμηλότερο, κοντά στα 104 ευρώ/kWh. Από αυτό το νούμερο, ποσοστό γύρω στο 82% (86 ευρώ δηλαδή) κοστίζουν οι κυψέλες.

Η BNEF πιστεύει πως η τάση στην πτώση των τιμών οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η επιλογή στον τύπο της μπαταρίας, η οποία χρησιμοποιεί λίθιο-φωσφορικού σιδήρου, αντί για το πιο ακριβό κοβάλτιο, ως υλικό καθόδου. Αν αυτό συνεχιστεί, υπάρχει η πιθανότητα, το κόστος των μπαταριών να φτάσει και τα 88 ευρώ, μέχρι το 2024. Δηλαδή, στο κοντινό μέλλον, δεν αποκλείεται οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν σε μεγάλο βαθμό, με εκείνες των συμβατικών με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρ’ όλα αυτά, διαφαίνεται ένα «μπέρδεμα» στον ορίζοντα, που είναι η τιμή του ίδιου του λιθίου, καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε απότομη αύξηση. Βέβαια όχι σε μεγάλο ποσοστό, αφού έχει υπολογιστεί ότι θα φτάσει τα 119 ευρώ/kWh για το 2022, με τα δεδομένα αυτά. Ωστόσο, αυτό είναι σίγουρα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Και έτσι δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε τον στόχο των 88 ευρώ/kWh, σε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με τον συντάκτη του άρθρου James Frith, παρά το γεγονός πως οι τιμές για τις μπαταρίες είναι πεσμένες για το 2021, το δεύτερο μισό του χρόνου, είχαν αρχίσει να αυξάνονται. Αυτό κάνει κάπως αβέβαιο το μέλλον και βάζει σε σκέψεις όλους όσους επιθυμούν και κυρίως στην Ευρώπη, την αύξηση των πωλήσεων των EVs και τις περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών ρύπων. Ή θα μειώσουν τις «απαιτήσεις» τους στο καθαρό κέρδος κάθε πώλησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή θα μετακυλήσουν το παραπάνω κόστος (εάν και εφόσον υπάρξει) στον καταναλωτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ασύγκριτη Alfa Romeo 155 GTA Stradale (+video)
Η ασύγκριτη Alfa Romeo 155 GTA Stradale (+video)
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video)
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video) …
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport …
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store