Το άφταστο ρεκόρ των 365 χλμ./ώρα της Skoda Octavia

Ανά τον κόσμο κυκλοφορούν μερικές εξαιρετικά δυνατές και γρήγορες Octavia. Η βελτιωσιμότητα τόσο του 1.8 20VT στην πρώτη, όσο και του 2.0 TSI στις επόμενες, καθιστούν το μεσαίο Skoda εξαιρετική πλατφόρμα αύξησης της ισχύος και βελτίωσης των επιδόσεων. Σαν αυτή που βλέπουμε, όμως, δεν υπάρχει καμία άλλη.

Η εν λόγω Octavia RS είναι ντυμένη στα χρώματα της Skoda Motorsport, όμως δεν έχει καμία σχέση με τους αγώνες ράλλυ. Ούτε τις στροφές. Σχεδιάστηκε από τη Skoda Μεγάλης Βρετανίας πριν 10 χρόνια, σε συνεργασία με το περιοδικό Evo, προκειμένου να γίνει το ταχύτερο Skoda όλων των εποχών και απώτερο σκοπό, τα ρεκόρ ταχύτητας. Όπως βλέπουμε, οι ομοιότητες με το αυτοκίνητο παραγωγής είναι αρκετές. Σίγουρα, το εσωτερικό είναι απογυμνωμένο και διαθέτει roll cage, η ανάρτηση είναι νέα και χαμηλωμένη κατά 78 χλστ., υπάρχει αλεξίπτωτο προς ενίσχυση των φρένων, το σασί είναι ενισχυμένο και ο κινητήρας βελτιωμένος, όμως δεν απέχει πάρα πολύ από τις facelifted Octavia5 RS που βλέπουμε στους δρόμους.

Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο απέκτησε μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή και νέες ECU-εξάτμιση, όμως κατά βάση παρέμεινε εργοστασιακός. Το ίδιο και το κιβώτιο, το οποίο δεν είναι αυτό της RS αλλά της έκδοσης Greenline, που διέθετε μακρύτερες σχέσεις. Οι κλειστοί πλαϊνοί αεραγωγοί του προφυλακτήρα και οι ζάντες-«ταψιά» φρόντιζαν για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, ούτως ώστε να καθίστανται εφικτές ταχύτητες άνω των 320 χλμ./ώρα. Αυτός ήταν ο αρχικός στόχος.

Τον Ιούνιο του 2011, στη λίμνη Bonneville των Η.Π.Α., ο Richard Meaden (τότε αρχισυντάκτης του Evo), πήρε θέση πίσω από το τιμόνι και πάτησε τέρμα το γκάζι. Οι πρώτες 5 φορές που το έκανε, στέφθηκαν με απόλυτη αποτυχία. Το καλύτερο πέρασμα έδειξε 314,92 χλμ./ώρα και ο ορίζοντας των 320+ χλμ./ώρα φαινόταν να χάνεται. Με την 6η -και καλύτερη, όπως αποδείχτηκε- όμως, το κοντέρ έφτασε στα 325,32 χλμ./ώρα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά αργότερα έφτασε στα 347,61 χλμ./ώρα και τελικά σημείωσε μέγιστη ταχύτητα 365,44 χλμ./ώρα! Όλα αυτά από μια Octavia 600 ίππων, που δούλευε στα 1,93 bar.

Μέχρι σήμερα παραμένει το ταχύτερο Skoda, αλλά και το ταχύτερο αυτοκίνητο μέχρι 2 λίτραόλων των εποχών!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέλι Lamborghini για γλύκα κατά της αφραγκίας
Μέλι Lamborghini για γλύκα κατά της αφραγκίας
Γιαγιά οδήγησε VW Golf Bon Jovi μόνο 50 χιλιόμετρα!
Γιαγιά οδήγησε VW Golf Bon Jovi μόνο 50 χιλιόμετρα!
Ζυγώνει το πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N των 585 ίππων
Ζυγώνει το πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N των 585 ίππων
Πόσο πάει το τρακάρισμα σε μια Aventador; (+video)
Πόσο πάει το τρακάρισμα σε μια Aventador; (+video)
Έρχεται στην Ευρώπη το Ford F-150!
Έρχεται στην Ευρώπη το Ford F-150!
Ανακατασκευή σε Ferrari 250 GT κοστίζει 1,6 εκατ. ευρώ
Ανακατασκευή σε Ferrari 250 GT κοστίζει 1,6 εκατ. ευρώ …
«Παπάτζα» της Tesla για δοκιμές στην έρημο
«Παπάτζα» της Tesla για δοκιμές στην έρημο
Διαθέσιμο ξανά το νέο Ford Focus (+τιμές)
Διαθέσιμο ξανά το νέο Ford Focus (+τιμές)
Αυτοκίνητα έως 5 ετών με προβλήματα ή χωρίς;
Αυτοκίνητα έως 5 ετών με προβλήματα ή χωρίς;
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store