Το Euro 7 στέλνει στη «γκιλοτίνα» τα θερμικά μοτέρ

H αρχή έγινε με τους ντίζελ. Απαγορεύσεις σε αστικά κέντρα αρχικά, περιορισμός παρουσίας σε γκάμες, ανακοινώσεις για τερματισμό εξέλιξης. Κατόπιν εμφανίστηκαν οι πρώτες αναφορές για ολική κατάργηση, πολλές χώρες ξεκίνησαν την παροχή αντι-κινήτρων. Κι από ό,τι φαίνεται, ίδια μέρα περιμένει όλα τα θερμικά μοτέρ.

Με μια ανακοίνωση, που περισσότερο θυμίζει κραυγή αγωνίας, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers Association – ACEA για συντομία) προειδοποιεί για τον κίνδυνο ολοκληρωτικής κατάργησης όλων των Μ.Ε.Κ., εξαιτίας της νομοθεσίας εκπομπών ρύπων Euro 7. Οι νέες νόρμες είναι προγραμματισμένο να τεθούν σε ισχύ από το 2025 και ήδη, έχουν φέρει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Όπως δηλώνει ο ACEA: «Πιστεύουμε ότι οι μέχρι τώρα εισηγήσεις για τα όρια εκπομπών ρύπων, από κοινού με τους νέους κύκλους μετρήσεων, ουσιαστικά θα έχουν ως αποτέλεσμα την απαγόρευση κυκλοφορίας κάθε νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών

Σύμφωνα με μηχανικούς αυτοκινητοβιομηχανιών, τα προτεινόμενα όρια του Euro 7 θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αναγκαστική τοποθέτηση μέχρι 4 καταλυτών (1 ηλεκτρικά θερμαινόμενο, 2 κλασικούς τριοδικούς και 1 αμμωνίας) και φίλτρου σωματιδίων, στο ίδιο μοτέρ! Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης ειδικού λογισμικού παρακολούθησης, που θα ελέγχει αν ο κινητήρας βρίσκεται εντός νόμιμων ορίων για 150.000 μίλια (πάνω από 240.000 χλμ.). Ο ACEA υπογραμμίζει πως οι συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι πανάκριβες και πρακτικά αδύνατο να προσαρμοστούν σε υπάρχουσες πλατφόρμες, οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε έμμεση εγκατάλειψη της Μ.Ε.Κ. για χάρη των ηλεκτρικών.

Με λίγα λόγια και υπό τις παρούσες συνθήκες, η εξέλιξη θερμικών μοτέρ καθίσταται τόσο ασύμφορη από τη νομοθεσία, ώστε μετατρέπει σε μονόδρομο αυτή ηλεκτρικών πατωμάτων. Προς το παρόν πάντως, δεν έχει επικυρωθεί τίποτα.

Get it on Google Play Download on the App Store