Το κατασκευαστικό θαύμα των 64 χλμ. και 250 χλμ./ώρα

Ένα επίτευγμα της μηχανικής και της ανθρώπινης εφευρετικότητας, αλλά και προσαρμοστικότητας, ζυμώνεται στην περιοχή των Άλπεων. Μια υπερκατασκευή που θέλει να ενώσει την Αυστρία και την Ιταλία, περνώντας μέσα από τη φημισμένη οροσειρά.

Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα ξεκίνησε το 1999, όταν και κατατέθηκαν τα πρώτα σχέδια. Οι δυσκολίες και η πολυπλοκότητα στο σχεδιασμό ήταν τέτοιες, ώστε οι εργασίες ξεκίνησαν 12 ολόκληρα χρόνια αργότερα. Μια κοινοπραξία ευρωπαϊκών εταιριών ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, το οποίο φέρει το όνομα Brenner Base Tunnel (BBT για συντομία). Όπως φανερώνει και το όνομα, αφορά το πέρασμα Μπρενέρο που εκτείνεται από το Ίνσμπρουκ της Αυστρίας μέχρι τη Φορτέζα της Ιταλίας μέχρι. Παρότι βρισκόμαστε στα 11 χρόνια κατασκευής, οι ιθύνοντες του BBT αναφέρουν πως θα χρειαστούν άλλα 6 για να αποπερατωθεί και να παραδοθεί στο κοινό! Συνολικά, δηλαδή, μιλάμε για πάνω από 20 χρόνια εργασιών.

Κάτι λογικό και εν πολλοίς αναμενόμενο, δεδομένου ότι πρέπει να σκαφτεί και να χτιστεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα ανάγλυφα επί Γης, σε πολύ μεγάλη έκταση μάλιστα. Το ολικό μήκος της σήραγγας υπολογίζεται στα 64 χιλιόμετρα και όταν ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική όλων των εποχών. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύξουν οι συρμοί τοποθετούν το BBT στις ανώτερες θέσεις, πίσω μόνο από τα ανυπέρβλητα TGV. Τα επιβατηγά τρένα θα μπορούν να κινηθούν με έως 250 χλμ./ώρα και τα εμπορικά με έως 160 χλμ./ώρα, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για τη μετάβαση από την Αυστρία στην Ιταλία.

Σήμερα, μέσω των παραδοσιακών ραγών που διατρέχουν περιμετρικά και εξωτερικά τα βουνά, το ταξίδι των 123 χλμ. από το Ίνσμπρουκ στο Μπολζάνο απαιτεί 2 ώρες. Με το BBT ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα μόλις 50 λεπτά, συνδέοντας επί της ουσίας τις δυο χώρες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το εμπόριο, αλλά και τον τουρισμό. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2028, χρονιά που είναι προγραμματισμένο το BBT να δρέψει τους καρπούς των 10 δις ευρώ του προϋπολογισμού!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι …
Πόσο κοστίζει με leasing η BMW M3 Competition;
Πόσο κοστίζει με leasing η BMW M3 Competition;
Γιατί τα γιαπωνέζικα είχαν στα φτερά τους καθρέπτες;
Γιατί τα γιαπωνέζικα είχαν στα φτερά τους καθρέπτες; …
«Βέρα» Alfa 75 Turbo Evoluzione για 80.000 ευρώ
«Βέρα» Alfa 75 Turbo Evoluzione για 80.000 ευρώ
Φουλ έξτρα Skoda Favorit μας γυρνάει 30 χρόνια πίσω
Φουλ έξτρα Skoda Favorit μας γυρνάει 30 χρόνια πίσω
Εκατομμύρια για Ferrari Enzo με υπογραφή Σουμάχερ
Εκατομμύρια για Ferrari Enzo με υπογραφή Σουμάχερ …
Η Nissan καταργεί ιστορικό της μοντέλο
Η Nissan καταργεί ιστορικό της μοντέλο
Έριξε τους σέρβερ το νέο SUV της Mahindra
Έριξε τους σέρβερ το νέο SUV της Mahindra
Full ή plug-in υβριδικό το επόμενο Audi RS 6
Full ή plug-in υβριδικό το επόμενο Audi RS 6
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store