Το κινεζικό υβριδικό των 1.300 χλμ. αυτονομίας

Για τα άλματα προόδου των Κινέζων στα αυτοκίνητα έχουμε μιλήσει πολλές φορές. Πλέον έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο εξέλιξης, ώστε παρουσιάζουν τεχνολογίες που κάνουν Ευρωπαίους, Ιάπωνες και Κορεάτες να ψάχνονται. Να ρίξουμε μια εμπεριστατωμένη ματιά στο Geely Xingyue L Hi-X. Ένα υβριδικό SUV 4,7 μέτρων, που υπόσχεται κατανάλωση 3,6 λίτρων/100 χλμ. και αυτονομία 1.300 χλμ.!

Εξωτερικά, το Xingyue δεν αποποιείται των κινεζικών παραδόσεων. Η εμφάνιση του είναι ένα κράμα VW-Audi, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να θυμίζουν Q2, τα πίσω Q8 και το το προφίλ Tiguan. Η μάσκα συνιστά σχεδιαστικό highlight, με τα φωτιζόμενα στοιχεία στο πλάι και το αντίστοιχο σήμα να αποτελούν προέκταση των LED ημέρας, χαρίζοντας τη δική του ταυτότητα στο μεσαίο SUV. Το μήκος του φτάνει τα 4,77 μέτρα, τοποθετώντας τον στην κορυφή της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων.

Το ίδιο κάνει όχι μόνο για τα δεδομένα των C-SUVs, αλλά γενικότερα της αυτοκίνησης, η θερμοδυναμική απόδοση του κινητηρίου συστήματος! Το υβριδικό Xingyue παίρνει κίνηση από έναν συνδυασμό 1.500άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα και δυο ηλεκτροκινητήρων, που αποδίδουν ολικά 245 ίππους και 540 Nm ροπής. Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί σε μια παραλλαγή του κύκλου Otto, που φέρνει αρκετά σε εκείνον του Miller. Η φάση της συμπίεσης διαρκεί λιγότερο από εκείνη της εξαγωγής του καυσίμου, κάτι που μειώνει τις τριβές και βελτιώνει την οικονομία. Σύμφωνα με τους Κινέζους, ο τετρακύλινδρος DHE15 των 1.5 λίτρων εμφανίζει βαθμό θερμοδυναμικής απόδοσης 43,32% και είναι ο καλύτερος για αυτοκίνητο παραγωγής, στον κόσμο! Συγκριτικά, ο 1.6οοάρης V6 τούρμπο του Mercedes-AMG One βρίσκεται στο 41%!

Ο βενζινοκινητήρας είναι υπεύθυνος για την κίνηση του αυτοκινήτου από τα 20 χλμ./ώρα και πάνω, αρχικά σε συνέργεια με τους ηλεκτροκινητήρες (μέχρι τα 70 χλμ./ώρα) και στις υψηλότερες ταχύτητες μόνος του, με τα ηλεκτρικά μοτέρ να εμπλέκεται αναλόγως φορτίου γκαζιού. Το υβριδικό σύστημα Leishen Hi-X ζυγίζει μόλις 120 κιλά, τροφοδοτώντας αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 3τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Παρότι εδώ δεν έχουμε 7, 8 ή 9 σχέσεις, το Xingyue L Hi-X ανακοινώνεται στα 7,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή η επίδοσή του στο μέτωπο της οικονομίας, όπου οι Κινέζοι αναφέρουν μέση κατανάλωση 3,6 λίτρων/100 χλμ. και δυνατότητα διάνυσης 1.300 χλμ. με ένα γέμισμα! Σημειωτέον: δεν μιλάμε για plug-in, αλλά για full hybrid. Οι μπαταρίες, δηλαδή, φορτίζουν με την ανάκτηση ενέργειας και τον θερμικό κινητήρα, όχι μέσω πρίζας.

Εξίσου φαντασμαγορικό και το εσωτερικό, με τριπλή διάταξη οθονών που καταλαμβάνει το σύνολο του ταμπλό. Η Geely ανακοινώνει περήφανα πως τα επίπεδα ησυχίας στην καμπίνα επιβατών κοντράρουν λιμουζίνες, με μόλις 5 dB στα 60 χλμ./ώρα! Η τιμή του, αντίθετα, όχι μόνο δεν θυμίζει λιμουζίνα, αλλά εγείρει φρύδια από έκπληξη. Το Geely Xingyue L Hi-X ξεκινά στην Κίνα από τις 173.000 γουάν, που ισοδυναμούν με 25.070 ευρώ!

Get it on Google Play Download on the App Store