Tο κρύο βλάπτει σοβαρά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο καιρός και ειδικότερα η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι ένας εχθρός ή φίλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συγκεκριμένα της μπαταρίας. Ανάλογα το πόσο κρύο ή ζέστη έχει μεταβάλλεται η αποδοτικότητα της μπαταρίας και κατ’ επέκταση αυξομειώνεται η αυτονομία. Απόδειξη αποτελεί μια νέα δοκιμή που έκανε το περιοδικό Inside EVs στην Ιταλία, με ένα Tesla Model 3 στην έκδοση Standard Range Plus.

Δείτε ακόμα: Πόσο κοστίζει το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Το συγκεκριμένο μοντέλο πωλείται στην Ελλάδα από 45.990 ευρώ (χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις). Διαθέτει μονό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 283 ίππων και 450 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Το πισωκίνητο αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 409 χλμ. (WLTP), σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Οι δοκιμές έγιναν στους δρόμους της Ρώμης και της πόλης Φορλί σε διαφορετικούς μήνες για να υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των εξωτερικών θερμοκρασιών. Το πρώτο τεστ πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου 2020, σε θερμοκρασίες που κυμάνθηκαν μεταξύ 6 έως 15 βαθμούς Κελσίου. Οι δοκιμαστές διένυσαν με το Tesla 1.062 χιλιόμετρα, με μέση ωριαία ταχύτητα 78 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση βρέθηκε στις 14,7 kWh/100 χλμ. Η δεύτερη δοκιμή έγινε στις 9 Οκτωβρίου 2020 σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος μεταξύ 18 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Εδώ το Tesla κατανάλωσε 11,9 kWh/100 χλμ., ενώ διανύθηκαν 1.045 χλμ. με μέση ταχύτητα 78 χλμ./ώρα. Σημαντικές αποκλίσεις υπήρξαν και στις επιμέρους μετρήσεις ανάλογα τις διαδρομές και την κίνηση (βλ. παρακάτω πίνακα), οι οποίες έφτασαν έως και τα 185 χλμ. αυτονομίας.

Δείτε ακόμα: Ηλεκτροκίνηση μετ’ εμποδίων στην Ελλάδα

Τεστ Ιανουάριος Οκτώβριος
Πόλη 27,0 kWh/100 χλμ., 185 χλμ. αυτονομία 15,0 kWh/100 χλμ., 330 χλμ. αυτονομία
Μεικτή 17,4 kWh/100 χλμ., 285 χλμ. αυτονομία 14,0 kWh/100 χλμ., 355 χλμ. αυτονομία
Αυτοκινητόδρομος 22,8 kWh/100 χλμ., 215 χλμ. αυτονομία 19,2 kWh/100 χλμ., 260 χλμ. αυτονομία
Οικονομική οδήγηση 13,9 kWh/100 χλμ., 355 χλμ. αυτονομία 9,2 kWh/100 χλμ., 540 χλμ. αυτονομία
Μέγιστη κατανάλωση 70 kWh/100 χλμ., 70 χλμ. αυτονομία 81,4 kWh/100 χλμ., 60 χλμ. αυτονομία
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πάμφθηνο τουρκικό τροχόσπιτο των 7.600 ευρώ
Το πάμφθηνο τουρκικό τροχόσπιτο των 7.600 ευρώ …
Vauxhall του '60 με καρδιά Audi 344 ίππων!
Vauxhall του '60 με καρδιά Audi 344 ίππων!
Το VW Aero B «λοκάρει» το Tesla Model 3
Το VW Aero B «λοκάρει» το Tesla Model 3
Πώς θα σας φαινόταν μια BMW 2 Shooting Brake;
Πώς θα σας φαινόταν μια BMW 2 Shooting Brake;
Αυτό είναι το πιο extreme Toyota παραγωγής της Ιστορίας
Αυτό είναι το πιο extreme Toyota παραγωγής της Ιστορίας …
Toyota Supra... αποτυχημένη Lamborghini
Toyota Supra... αποτυχημένη Lamborghini
Πόσο κοστίζει η νέα 2.0λιτρη Mercedes-AMG C43;
Πόσο κοστίζει η νέα 2.0λιτρη Mercedes-AMG C43;
Τι θα λέγατε για ένα ηλεκτρικό Citroën 2CV;
Τι θα λέγατε για ένα ηλεκτρικό Citroën 2CV;
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store