Το προφητικό ταμπλό της Alfa Romeo Alfetta GT

Τα εσωτερικά των σημερινών αυτοκινήτων ακολουθούν, ως επί το πλείστο, μια δεδομένη διάταξη: πίνακας οργάνων πίσω (και πάνω, στην περίπτωση των Peugeot) από το τιμόνι, οθόνη αφής στο ταμπλό. Αναλόγως μοντέλου και έκδοσης, το καντράν μπορεί να είναι ψηφιακό και η διαγώνιος των οθονών να αλλάζουν, φτάνοντας σε αρκετές περιπτώσεις να θυμίζουν τηλεοράσεις, κανονικά. Τη διάταξη αυτή, όμως, «φωτογράφησε» πριν περίπου μισό αιώνα, η Alfa Romeo.

Η Alfa Romeo Alfetta GT, συγκεκριμένα. Η εκπρόσωπος των Ιταλών στη μεσαία κατηγορία λανσαρίστηκε το 1972 ως μπερλίνα, με την κουπέ (fastback, ορθότερα) εκδοχή να ακολουθεί δυο χρόνια αργότερα. Η εντελώς διαφορετική εξωτερική σχεδίαση συνοδευόταν από αντίστοιχα ριζική διαφοροποίηση εντός της καμπίνας, με το επίκεντρο να είναι -κυριολεκτικά και μεταφορικά- το ταμπλό. Η τετράθυρη Alfetta έφερε έναν κανονικό πίνακα οργάνων, όχι όμως με το κλασικό μοτίβο της εποχής (δυο κυκλικά όργανα και λοιπές λυχνίες). Το -ξύλινο κιόλας- καντράν είχε το ταχύμετρο αριστερά και το στροφόμετρο τέρμα δεξιά, σε μια παραλληλόγραμμη εκτέλεση με τις υπόλοιπες ενδείξεις (κι ένα ρολόι) ανάμεσά τους

Όπως βλέπουμε, χαμηλά στο ταμπλό υπήρχαν 3 αεραγωγοί και ακριβώς από κάτω τα χειριστήριά τους, μαζί με το ραδιόφωνο. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλυπτόταν από πλαστικό, το οποίο φιλοξενούσε ένα έξτρα ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού. Αρκετά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, ωστόσο δεν είχε δει τίποτα. Οι μεγάλες αλλαγές ήρθαν με την GT, η οποία δίχως να το ξέρει, έδειξε το δρόμο για το πώς θα εμφανίζονταν τα ταμπλό, σχεδόν 50 χρόνια αργότερα!

Στην σπορ και ακόμα πιο οδηγοκεντρική Alfetta GT, πίσω από το τιμόνι υπήρχε μόνο το στροφόμετρο. Το απολύτως απαραίτητο για τον οδηγό, δηλαδή, προκειμένου να αλλάζει σωστά σχέσεις στο 5άρι χειροκίνητο και να ρεγουλάρει τις στροφές του 1.800άρη τετρακύλινδρου, με τους δυο διπλούς επικεφαλής εκκεντροφόρους. Τα υπόλοιπα όργανα -ήτοι ταχύμετρο και δείκτες λαδιού/νερού/βενζίνης- μετακόμισαν στο κέντρο του ταμπλό, με τα χειριστήρια του εξαερισμού από κάτω και τον αεραγωγό ακόμα πιο χαμηλά, μπροστά σχεδόν από το λεβιέ.

Σας θυμίζει κάτι; Όχι; Για ρίξτε μια ματιά στο εσωτερικό του VW ID.4

Μικρή οθόνη μπροστά από τον οδηγό, μεγάλη στο ταμπλό, χειριστήρια κάτω από αυτή και αεραγωγοί πιο χαμηλά. Όπως πολλά μοντέρνα αυτοκίνητα, αλλά και όπως πρωτοέδειξε η Alfetta GT, 48 χρόνια πίσω στο χρόνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Pagani: «Πολύ βαριά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για εμάς»
Pagani: «Πολύ βαριά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για εμάς» …
Επένδυση «μαμούθ» και 15 νέα ηλεκτρικά Kia
Επένδυση «μαμούθ» και 15 νέα ηλεκτρικά Kia
Υπερλούξ BMW 316i E30 με ούτε 4.000 χλμ.
Υπερλούξ BMW 316i E30 με ούτε 4.000 χλμ.
Άμεσα διαθέσιμο το Dacia Spring στην Ελλάδα
Άμεσα διαθέσιμο το Dacia Spring στην Ελλάδα
Ακατάπαυστο SAAB 9-3 Viggen με 434.500 χλμ.
Ακατάπαυστο SAAB 9-3 Viggen με 434.500 χλμ.
16χρονος μαθαίνει να οδηγεί σε Aventador SVJ!
16χρονος μαθαίνει να οδηγεί σε Aventador SVJ!
«Φρανκενστάιν» αγροτικό VW Beetle (+video)
«Φρανκενστάιν» αγροτικό VW Beetle (+video)
Audi 80 του 1987 για να μπει σε βιτρίνα
Audi 80 του 1987 για να μπει σε βιτρίνα
Εταιρία πληρώνει για να μην μεταπωλούν τα αυτοκίνητά της!
Εταιρία πληρώνει για να μην μεταπωλούν τα αυτοκίνητά της! …
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ανανεωμένο Mazda CX-5 σε τιμή έκπληξη
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Volkswagen Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store