Toyota Corolla T-Sport: Ο αφανής δαίμονας (+videos)

Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για ερχομό Toyota Corolla με τουλάχιστον 250 ίππους, το μυαλό των περισσότερων έκανε όπισθεν σχεδόν 20 χρόνια. Στην εποχή, δηλαδή, που εμφανίστηκε το αντίστοιχο T-Sport.

Δείτε ακόμα: Corolla TS Compressor vs Golf 1.8 TSI (+video)

Το 2002 βέβαια, 250 άλογα στην κατηγορία είχε μόνο η Alfa Romeo 147 GTA. Το γρηγορότερο Toyota ήταν η Celica T-Sport, με τους 192 ίππους και τα 225 χλμ./ώρα τελικής. Ο 1.800άρης 2ZZ-GE και το σύστημα μεταβλητού βυθίσματος VVTL-i ήταν άξιοι αντίπαλοι του διδύμου K20A-VTEC, που συναντούσαμε στο Honda Civic Type R EP3, τόσο από πλευράς ήχου, όσο και χαρακτηριστικών απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς δεν ερχόταν πριν τις 7.800 σ.α.λ., ο κόφτης επενέβαινε στις 8.200 σ.α.λ. και για να εκμεταλλευτείς την ροπή των 180 Nm θα έπρεπε να είσαι τουλάχιστον στις 6.800 σ.α.λ. Με δυο λόγια, ο οδηγός είχε στη διάθεση του ένα «παράθυρο» 1.000-1.200 σ.α.λ. και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο για σύμμαχο.

Δείτε ακόμα: Το Toyota Corolla G6 έφερε τις 6 ταχύτητες στον λαό

Οι Ιάπωνες, λοιπόν, αποφάσισαν να μεταφέρουν το υστερικό αυτό μοτέρ στο μικρομεσαίο τους χάτσμπακ. Μόνο που «ξέχασαν» να το δηλώσουν εμφανισιακά! Το Corolla T-Sport δεν είχε σχεδόν καμιά διαφορά σε σχέση με τα 1.400άρια και 1.600άρια (λιγότερο) που κατέκλυζαν τους ελληνικούς δρόμους. Σηματάκια «T-Sport», κόκκινο «Toyota» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, μια τετράδα πολυάκτινες 16άρες σε ελαστικά 195/55 και λίγο διαφορετικοί προφυλακτήρες. Αυτά ήταν όλα. Ο ορισμός του sleeper, κοινώς.

Στο εσωτερικό δυο μπάκετ καθίσματα, αλουμινένια πεντάλ, λεβιές για το 6άρι κιβώτιο, το κόκκινο χρώμα στον πίνακα οργάνων Optitron και το στροφόμετρο που έφτανε μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. ήταν οι μοναδικές ενδείξεις για να «ψιλιάσουν» όποιον καθόταν πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, δεν αρκούσε παραπάνω από ένα βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ για να μπει -σοκαριστικά- στο νόημα.

Μέχρι τις 6.800 σ.α.λ. η αίσθηση δεν απείχε ιδιαίτερα από του 1.6. Στο σημείο καμπής, όμως, όπου το VVTL-i άλλαζε το προφίλ των εκκεντροφόρων δεν ξέχναγες μόνο ποιο αυτοκίνητο οδηγούσες, αλλά ακόμα και το όνομά σου. Το σεμνό και ταπεινό Corolla μετατρεπόταν εν ριπή οφθαλμού σε αλλόφρονα σαμουράι, τινάζοντας τη βελόνα του στροφόμετρου στις 8.200 σ.α.λ. Η αντίστοιχη του κοντέρ ανέβαζε ρυθμό με καταιγιστικό ρυθμό, καταλήγοντας τελικά στα 225 χλμ./ώρα. Με αρκετή προσοχή στην εκκίνηση, καθότι το 195άρι πέλμα τα έβρισκε σκούρα με το ξέσπασμα του 2ZZ-GE, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 7,6 δλ., τα 400 μέτρα σε λιγότερο από 16 δλ. και το χιλιόμετρο σε περίπου 29 δλ.

Διαβάστε επίσης: Θυμάστε την Toyota Carina E 2.0 GTi;

Αμορτισέρ και ελατήρια ήταν σφιχτότερα μεν, όμως οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να πάρουν ρίσκα. Οπότε τοποθέτησαν σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, δίχως μάλιστα την επιλογή απενεργοποίησης. Αυτή τους η επιλογή δέχτηκε πολλές επικρίσεις και εν πολλοίς καθόρισε τον χαρακτήρα του Corolla T-Sport, το οποίο έγινε γνωστό για τις «κηδείες» που μπορούσε να κάνει στην ευθεία, όμως στις στροφές τελούσε υπό διαρκές και αρκετά κοντό «χαλινάρι». Φυσικά αυτό δεν το εμπόδισε από το να σπάσει ταμεία στην Ελλάδα, καθώς η τιμή του (περίπου 24.000 ευρώ καινούργιο) το καθιστούσε ευκαιρία σε σχέση με το Civic Type R (κοντά στις 29.000) και χάρισμα συγκριτικά με το Seat Leon Cupra R (30.000 η βασική έκδοση, στις 35.000 έφτανε με τις 18άρες ζάντες, τα μεγαλύτερα φρένα της Brembo και τα καθίσματα της Recaro).

To 2005 ήρθε η ανανέωση, που προσέθεσε ένα διακριτικό body kit και διαφοροποίησε αισθητά το T-Sport από τα απλά Corolla. Την ίδια περίοδο παρουσιάστηκε και η έκδοση Compressor, προσφορά της Toyota Team Europe. Με τη χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή, η απόδοση έφτασε τα 225 άλογα και τα 230 Nm ροπής, κατεβάζοντας τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 6,8 δλ. αυξάνοντας παράλληλα την τελική στα 235 χλμ./ώρα. Η ανάρτηση σκλήρυνε περαιτέρω και χαμήλωσε κατά 15 χλστ., ενώ τη θέση των 16άρηδων τροχών πήραν 17άρηδες.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Toyota Corolla Compressor;

Η επερχόμενη GR Corolla αναμφίβολα θα διαθέτει πολύ πιο επιθετική εμφάνιση και ασύγκριτα καλύτερες επιδόσεις. Όμως αμφιβάλλουμε αν θα μπορεί να κοντράρει αυτή την υπόκρουση. Ειδικά το «σκαλοπάτι» στις 6.200

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φουλ του ρεύματος τα Discovery Sport & Evoque
Φουλ του ρεύματος τα Discovery Sport & Evoque
Προ των πυλών το μικρότερο Volvo XC20!
Προ των πυλών το μικρότερο Volvo XC20!
Νέα BMW M4 εναντίον παλιάς: Ποια προτιμάτε; (+video)
Νέα BMW M4 εναντίον παλιάς: Ποια προτιμάτε; (+video) …
Ποιο Fiat είχε δεσμούς με Cadillac, Opel και Saab;
Ποιο Fiat είχε δεσμούς με Cadillac, Opel και Saab;
Ποιο νέο Hyundai έγινε sold out σε 24 ώρες;
Ποιο νέο Hyundai έγινε sold out σε 24 ώρες;
«Δάκρυσε» το δυναμόμετρο με το Ram TRX (+video)
«Δάκρυσε» το δυναμόμετρο με το Ram TRX (+video)
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta;
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta; …
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων