Τυφλά τα συστήματα ασφαλείας τη νύχτα

Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους κατά τη νυχτερινή οδήγηση είναι, φυσικά, οι πεζοί και τα ποδήλατα. Αυτό που μας έλεγαν παλιότερα οι γονείς μας, να μη φοράμε σκούρα το βράδυ για να μας βλέπουν οι οδηγοί; Δεκαετίες μετά και με την τεχνολογία πιο προηγμένη από ποτέ, χρειάζεται ακόμα! Συνθήκη που απορρέει από την αναποτελεσματικότητα συστημάτων, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτό το σκοπό!

Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών – καίρια βελτίωση σε σχέση με το 2019 (το 2020 πήγε περίπατο, λόγω COVID), όπου η αντίστοιχη αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Παρόλα αυτά, οι δοκιμές των Αμερικανών έδειξαν πως η ύπαρξη των συστημάτων δεν είναι πανάκεια. Ιδίως σε συνθήκες περιορισμένης φωτεινότητας.

Όπως έδειξαν οι τελευταίες δοκιμές του IIHS, πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα! Συνθήκες κατά τις οποίες λαμβάνουν χώρα τα 3/4 των δυστυχημάτων με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. O αμερικανικός φορέας δοκίμασε 23 διαφορετικά μοντέλα, από διάφορες κατηγορίες, και τα αποτελέσματα ήταν τουλάχιστον ανησυχητικά. Μόνο 4 απέσπασαν την υψηλότερη βαθμολογία, ενώ πάνω από τα μισά κυμάνθηκαν στη βάση ή κάτω από αυτή.

Ford Mustang Mach-E, Nissan Pathfinder, Toyota Camry και Highlander ήταν οι 4 καλύτεροι εξεταζόμενοι, ωστόσο μόνο το Pathfinder κατάφερε να αποφύγει την σύγκρουση με πεζό σε όλες τις ταχύτητες. Mach-E, Camry και Highlander κατάφεραν να σταματήσουν πριν έρθουν σε επαφή με το ανδρείκελο στα 25 μίλια/ώρα (40 χλμ./ώρα), όμως στα 37 μίλια/ώρα (60 χλμ./ώρα) μπόρεσε να αποτρέψει το «μπαμ» μόνο το Nissan. Άλλα 7 αυτοκίνητα πήραν καλή βαθμολογία: Honda Accord, Hyundai Palisade, Hyundai Sonata, Nissan Frontier, Nissan Murano, Subaru Ascent και Outback σημειώθηκαν ως «προχωρημένα», αλλά κανένα δεν κατάφερε να αποτρέψει τη σύγκρουση στα 60 χλμ./ώρα. Τα περισσότερα μάλιστα δυσκολεύτηκαν και στις χαμηλότερες ταχύτητες, όταν ήταν αναμμένα τα «μικρά» φώτα.

Chevrolet Traverse, Ford Explorer, Maverick και Ranger, Mazda CX-9, VW Atlas, Atlas Cross Sport και Tiguan κυμάνθηκαν στη βάση, σημειώνοντας επιτυχία μόνο στις χαμηλότερες ταχύτητες. Chevrolet Malibu, Honda Pilot, Nissan Altima και Toyota Tacoma αντίθετα δεν τα πήγαν καλά, καθώς είτε ελάττωσαν λίγο είτε καθόλου ταχύτητα πριν χτυπήσουν την κούκλα, δείγμα πως τα ανάλογα συστήματα δεν είδαν καν το αντικείμενο μπροστά τους.

Για να καταλάβουμε το πόσο δυσκολεύονται με την έλλειψη φωτός τα συστήματα αναγνώρισης πεζών, κατά τη διάρκεια της ημέρας 19 στα 23 μοντέλα απέσπασαν τη μέγιστη διάκριση! Από αυτά τα 19, στη νύχτα καταφέρνουν να διατηρήσουν τις επιδόσεις τους μόνο τα 4 – σχεδόν το 1/5, δηλαδή!

Get it on Google Play Download on the App Store