Βενζίνη ή ρεύμα πάνε πιο μακριά με 12 ευρώ;

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,335 ευρώ/λίτρο. Πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο να μετράμε και τα ψιλά όταν επισκεπτόμαστε βενζινάδικο, με τη φράση «βάλε 10 ευρώ» να μην αρκεί πια ούτε για να σβήσει το λαμπάκι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουν το σκηνικό της απελπισίας και γελάνε αυτάρεσκα, αλλά ούτε αυτά κινούνται τζάμπα.

Η φόρτιση ενός EV στοιχίζει, αν και το ύψος της χρέωσης ποικίλει από πάροχο σε πάροχο και δεν μπορεί να συγκριθεί εύκολα με το κόστος ανεφοδιασμού με βενζίνη. Το YouTube κανάλι Number 27 αποφάσισε να μετρήσει τους δυο τρόπους κίνησης, βάζοντας 10 λίρες (11,8 ευρώ) καύσιμο σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και φορτίζοντας με το ανάλογο ποσό ένα ηλεκτρικό. Στην επιλογή των μοντέλων τα έκαναν λίγο «θάλασσα» οι Άγγλοι, καθώς ναι μεν από το EV στρατόπεδο επιλέχθηκε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα (το BMW i3), αλλά τη βενζίνη κλήθηκε να υπερασπιστεί μια Ferrari 308 GTS του 1979!

Προφανώς δεν τίθεται θέμα κατανάλωσης σε υπεραυτοκίνητο χρονολογίας άνω των 40 ετών, οπότε μονομιάς το όλο εγχείρημα αποκτά ψυχαγωγικό παρά ουσιαστικό χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο καλύτερα τα πηγαίνει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό κόντρα στην Ιταλίδα από τα 70’s. Αφού στραγγίχτηκε εντελώς το ρεζερβουάρ, μπήκαν ακριβώς 5 λίτρα αμόλυβδης – όσα αντιστοιχούν σε 10 λίρες. Με το ίδιο ποσό φορτίστηκε το i3, ξεκινώντας το ταξίδι κάποιες ώρες αργότερα, αφού η φόρτιση δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη (εν αντιθέσει με τον ανεφοδιασμό στο πρατήριο).

Τα 250 άλογα του 3.0λιτρου V8 διακρίνονται για την ακόρεστη δίψα τους, η οποία τοποθετεί την πραγματική μέση κατανάλωση κοντά στα 17-18 λίτρα/100 χλμ.! Ακόμα κι έτσι, η Ferrari κατάφερε να διανύσει 28 χλμ. με μόλις 5 λίτρα στο ρεζερβουάρ. Το i3 φυσικά δεν είχε πρόβλημα να την ξεπεράσει, ολοκληρώνοντας την τετραπλάσια απόσταση πριν ακινητοποιηθεί (106 χλμ.). Ωστόσο, θα είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον να βλέπαμε το ηλεκτρικό BMW κόντρα σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, κατά προτίμηση υβριδικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πανελλήνια πρεμιέρα για το νέο Ford Explorer
Πανελλήνια πρεμιέρα για το νέο Ford Explorer
Ένα βήμα πριν την παραγωγή το Hyundai N Vision 74
Ένα βήμα πριν την παραγωγή το Hyundai N Vision 74
Νόμος και Τάξη με το Tesla Cybertrcuk
Νόμος και Τάξη με το Tesla Cybertrcuk
Ταξιτζής έκρυβε τα προβλήματα με μονωτική ταινία!
Ταξιτζής έκρυβε τα προβλήματα με μονωτική ταινία! …
Η Γαλλία κόβει τις επιδοτήσεις στα κινεζικά ηλεκτρικά
Η Γαλλία κόβει τις επιδοτήσεις στα κινεζικά ηλεκτρικά …
Πρεμιέρα του Volvo EX30 στην Ελλάδα (+τιμές)
Πρεμιέρα του Volvo EX30 στην Ελλάδα (+τιμές)
Lexus: «Άμα θέλετε αγροτικό, το φτιάχνουμε»
Lexus: «Άμα θέλετε αγροτικό, το φτιάχνουμε»
Απαράμιλλο πρωτότυπο SAAB Coupe σε δημοπρασία
Απαράμιλλο πρωτότυπο SAAB Coupe σε δημοπρασία
Έρχεται και δεύτερο supercar από την Alfa Romeo!
Έρχεται και δεύτερο supercar από την Alfa Romeo!
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-Benz GLA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store