Γνωρίζετε το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ της Ferrari;

Στο άκουσμα του ονόματος «Ferrari» το μυαλό αυτόματα ανασύρει επιτυχίες από τη Formula 1, τον Michael Schumacher, ονειρώδη τετράτροχα και λυσσασμένους κινητήρες V8 και V12. Μέχρι πρόσφατα ατμοσφαιρικοί, από τούδε και στο εξής υπερτροφοδοτούμενοι ή υβριδικοί. Γνωρίζετε, όμως, ότι το Μαρανέλο λίγο έλειψε να παρουσιάσει ένα μοτέρ σχεδόν 30 χρόνια μπροστά από την εποχή του;

Δείτε ακόμα: Το «Ραντεβού» της Ferrari 44 χρόνια μετά (+video)

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, οι Ιταλοί είχαν «ψηθεί» με την υπερτροφοδότηση. Ήδη από την 288 GTO είχαν παρουσιάσει έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 2.9 λίτρων, ο οποίος εξελίχθηκε σε μύθο δίνοντας ζωή αργότερα στην ανεπανάληπτη F40. Η Ferrari αναγνώριζε τις χάρες των τούρμπο, όμως τότε είχαν και αρκετά μειονεκτήματα. Το κυριότερο εκ των οποίων, η υστέρηση στο γκάζι και τα ξεσπάσματα μόλις σπούλαραν οι φτερωτές. Αυτό, συν το γεγονός ότι η Formula 1 είχε επιστρέψει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, έβαλε φρένο στις τουρμπισμένες βλέψεις του Μαρανέλο. Αλλά όχι χειρόφρενο…

Οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα επαναστατικό πρωτότυπο δοκιμών, που ήταν δίχρονο, τρικύλινδρο, κομπρεσοράτο και με χωρητικότητα 1.3 λίτρων! Αυτό το μοτέρ σχεδιάστηκε με γνώμονα την εξέλιξη και τη μελέτη, ώστε στη συνέχεια ενώνονταν με άλλο ένα ίδιο και να δημιουργούσαν έναν μηχανικά υπερσυμπιεζόμενο V6 2.6 λίτρων. Η Ferrari ήθελε να συνδυάσει όλα τα πλεονεκτήματα των δίχρονων (απλότητα σχεδίασης, υψηλό ρυθμό περιστροφής, ταχύτητα καύσης), εξαλείφοντας τα μειονεκτήματα (κατανάλωση λαδιού, περιορισμένο εύρος ισχύος, εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου).

Ο λιλιπούτειος F134 είχε απόδοση 130 ίππων, κάτι που σήμαινε πως στην διπλάσια και εξακύλινδρη μορφή θα απέδιδε κοντά στους 260 ίππους. Την εποχή εκείνη (το 1994 συγκεκριμένα) το πιο αδύναμο μοντέλο της γκάμας ήταν οι 348 TB και TS, με απόδοση 300 ίππων από τον 3.4 V8. Κάτι που σήμαινε πως ο μικρός τούρμπο έχανε κατά 40 άλογα, από μια Ferrari που άκουγε πολλά για τις επιδόσεις της. Οι Ιταλοί είχαν στα σχέδια τους την αντικατάσταση του κομπρέσορα με διπλά τούρμπο. Κάτι που θα ανέβαζε την ισχύ ανά μονάδα στους 212 ίππους, στέλνοντας τον συνδυαστικό V6 στην περιοχή των 430 ίππων.

Διαβάστε επίσης: Υβριδικό 2λιτρο 3κύλινδρο Koenigsegg 1.724 ίππων! (+video)

Το project ουδέποτε πέρασε το στάδιο του ενός μοτέρ, καθώς τότε δεν υπήρχε η απαραίτητη τεχνολογία για να καρποφορήσει. Το πρωτοποριακό σύνολο βρίσκεται στο μουσείο της Ferrari, στο Φιοράνο, και δεν αποκλείεται να επανέλθει στο προσκήνιο. Ο τεχνικός επικεφαλής της Formula 1, έχει δηλώσει πως θέλει τους δίχρονους κινητήρες. Τα τρικύλινδρα τούρμπο σύνολα και οι διπλά υπερτροφοδοτούμενοι V6, υπάρχουν πλέον σχεδόν παντού. Μια ιδέα του «Cavallino Rampante» πριν 30 χρόνια, σήμερα είναι η νόρμα. Λέτε να την θυμηθούν οι Ιταλοί;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φωτοβολταϊκό καπό για τη φόρτιση της μπαταρίας!
Φωτοβολταϊκό καπό για τη φόρτιση της μπαταρίας! …
Lamborghini-Ducati «μιλάνε» μεταξύ τους και σώζουν ζωές (+video)
Lamborghini-Ducati «μιλάνε» μεταξύ τους και σώζουν ζωές (+video) …
Προφυλακτήρας-«Lego» από τη Ford για τους πεζούς
Προφυλακτήρας-«Lego» από τη Ford για τους πεζούς …
Η Porsche θέλει να κάνει την εξάτμιση διαχύτη
Η Porsche θέλει να κάνει την εξάτμιση διαχύτη
Τι κάνει αυτό το εξάρτημα στο νέο Hyundai Kona;
Τι κάνει αυτό το εξάρτημα στο νέο Hyundai Kona;
Το διαισθητικό εσωτερικό των BMW από το 2025
Το διαισθητικό εσωτερικό των BMW από το 2025
Η Ford αλλάζει για πάντα τις καρότσες των αγροτικών
Η Ford αλλάζει για πάντα τις καρότσες των αγροτικών …
H Audi αλλάζει όσα ξέραμε για τα φώτα
H Audi αλλάζει όσα ξέραμε για τα φώτα
Νέα καινοτόμος οθόνη ΜΙΝΙ Interaction Unit
Νέα καινοτόμος οθόνη ΜΙΝΙ Interaction Unit
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store