Γνωρίζετε το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ της Ferrari;

Στο άκουσμα του ονόματος «Ferrari» το μυαλό αυτόματα ανασύρει επιτυχίες από τη Formula 1, τον Michael Schumacher, ονειρώδη τετράτροχα και λυσσασμένους κινητήρες V8 και V12. Μέχρι πρόσφατα ατμοσφαιρικοί, από τούδε και στο εξής υπερτροφοδοτούμενοι ή υβριδικοί. Γνωρίζετε, όμως, ότι το Μαρανέλο λίγο έλειψε να παρουσιάσει ένα μοτέρ σχεδόν 30 χρόνια μπροστά από την εποχή του;

Δείτε ακόμα: Το «Ραντεβού» της Ferrari 44 χρόνια μετά (+video)

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, οι Ιταλοί είχαν «ψηθεί» με την υπερτροφοδότηση. Ήδη από την 288 GTO είχαν παρουσιάσει έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 2.9 λίτρων, ο οποίος εξελίχθηκε σε μύθο δίνοντας ζωή αργότερα στην ανεπανάληπτη F40. Η Ferrari αναγνώριζε τις χάρες των τούρμπο, όμως τότε είχαν και αρκετά μειονεκτήματα. Το κυριότερο εκ των οποίων, η υστέρηση στο γκάζι και τα ξεσπάσματα μόλις σπούλαραν οι φτερωτές. Αυτό, συν το γεγονός ότι η Formula 1 είχε επιστρέψει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, έβαλε φρένο στις τουρμπισμένες βλέψεις του Μαρανέλο. Αλλά όχι χειρόφρενο…

Οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα επαναστατικό πρωτότυπο δοκιμών, που ήταν δίχρονο, τρικύλινδρο, κομπρεσοράτο και με χωρητικότητα 1.3 λίτρων! Αυτό το μοτέρ σχεδιάστηκε με γνώμονα την εξέλιξη και τη μελέτη, ώστε στη συνέχεια ενώνονταν με άλλο ένα ίδιο και να δημιουργούσαν έναν μηχανικά υπερσυμπιεζόμενο V6 2.6 λίτρων. Η Ferrari ήθελε να συνδυάσει όλα τα πλεονεκτήματα των δίχρονων (απλότητα σχεδίασης, υψηλό ρυθμό περιστροφής, ταχύτητα καύσης), εξαλείφοντας τα μειονεκτήματα (κατανάλωση λαδιού, περιορισμένο εύρος ισχύος, εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου).

Ο λιλιπούτειος F134 είχε απόδοση 130 ίππων, κάτι που σήμαινε πως στην διπλάσια και εξακύλινδρη μορφή θα απέδιδε κοντά στους 260 ίππους. Την εποχή εκείνη (το 1994 συγκεκριμένα) το πιο αδύναμο μοντέλο της γκάμας ήταν οι 348 TB και TS, με απόδοση 300 ίππων από τον 3.4 V8. Κάτι που σήμαινε πως ο μικρός τούρμπο έχανε κατά 40 άλογα, από μια Ferrari που άκουγε πολλά για τις επιδόσεις της. Οι Ιταλοί είχαν στα σχέδια τους την αντικατάσταση του κομπρέσορα με διπλά τούρμπο. Κάτι που θα ανέβαζε την ισχύ ανά μονάδα στους 212 ίππους, στέλνοντας τον συνδυαστικό V6 στην περιοχή των 430 ίππων.

Διαβάστε επίσης: Υβριδικό 2λιτρο 3κύλινδρο Koenigsegg 1.724 ίππων! (+video)

Το project ουδέποτε πέρασε το στάδιο του ενός μοτέρ, καθώς τότε δεν υπήρχε η απαραίτητη τεχνολογία για να καρποφορήσει. Το πρωτοποριακό σύνολο βρίσκεται στο μουσείο της Ferrari, στο Φιοράνο, και δεν αποκλείεται να επανέλθει στο προσκήνιο. Ο τεχνικός επικεφαλής της Formula 1, έχει δηλώσει πως θέλει τους δίχρονους κινητήρες. Τα τρικύλινδρα τούρμπο σύνολα και οι διπλά υπερτροφοδοτούμενοι V6, υπάρχουν πλέον σχεδόν παντού. Μια ιδέα του «Cavallino Rampante» πριν 30 χρόνια, σήμερα είναι η νόρμα. Λέτε να την θυμηθούν οι Ιταλοί;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα και που διαφέρουν;
Τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα και που διαφέρουν; …
Οι πρωτιές του νέου Hyundai Tucson
Οι πρωτιές του νέου Hyundai Tucson
Τα λάστιχα που κρατάνε 130.000 χλμ.! (+video)
Τα λάστιχα που κρατάνε 130.000 χλμ.! (+video)
Τα πρώτα θερμαινόμενα φανάρια είναι γεγονός (+video)
Τα πρώτα θερμαινόμενα φανάρια είναι γεγονός (+video) …
Τα πρώτα RoboTaxi κυκλοφορούν χωρίς οδηγό (+video)
Τα πρώτα RoboTaxi κυκλοφορούν χωρίς οδηγό (+video)
Πατέντα συλλέγει τα κομμάτια των ελαστικών (+video)
Πατέντα συλλέγει τα κομμάτια των ελαστικών (+video) …
Τα Volvo θα «μιλάνε» με τα αλάρμ!
Τα Volvo θα «μιλάνε» με τα αλάρμ!
Τι είναι το e-POWER στο νέο Nissan Qashqai;
Τι είναι το e-POWER στο νέο Nissan Qashqai;
Οι Ιάπωνες έλυσαν ένα πρόβλημα των LED φώτων
Οι Ιάπωνες έλυσαν ένα πρόβλημα των LED φώτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων