Πώς λειτουργεί το κιβώτιο μιας ταχύτητας του VW ID.3;

Είναι γεγονός πως η άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα σήμερα. Πλέον απαιτούνται λιγότερα εξαρτήματα και αρκετά πιο απλά στην κατασκευή τους συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα. Πέρα όμως από την επανάσταση στην κατασκευή, τα ηλεκτρικά αναμένεται να φέρουν τα πάνω κάτω και στον τρόπο οδήγησης.

Δείτε ακόμα: VW ID.3 με 3 μπαταρίες και 2 εκδοχές ισχύος

Μια εκ των σημαντικότερων αλλαγών είναι στην κατασκευή, αλλά και στην μηχανολογική διάταξη των κιβωτίων ταχυτήτων των ηλεκτρικών μοντέλων. Μπορεί μερικά χρόνια πίσω να θεωρούσαμε μεγάλο προνόμιο την ύπαρξη πολλών σχέσεων στο κιβώτιο, αλλά τώρα τα ηλεκτρικά θέλουν μια… και καλή!

Οι συμβατικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποδίδουν τη μέγιστη ισχύ και ροπή τους σε ένα συγκεκριμένο όριο στροφών. Τα συμβατικά κιβώτια ταχυτήτων έχουν την δυνατότητα να πολλαπλασιάζουν ή να υποπολλαπλασιάζουν τη δύναμη, ώστε ο κινητήρας να δουλεύει πάντοτε στο ιδανικό φάσμα στροφών. Κάτι που δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία αποδίδουν τα μέγιστα άμεσα, σχεδόν με το πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η δύναμη διατηρείται σε ένα αρκετά μεγάλο φάσμα στροφών, κάτι που σημαίνει ότι δεν απαιτείται ένα κιβώτιο με πολλές σχέσεις.

Διαβάστε επίσης: Τα πλεονεκτήματα των μπαταριών του VW ID.3

Εξ ου και το κιβώτιο μιας ταχύτητας που διαθέτει το νέο VW ID.3, κατασκευασμένο στη νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για τα ηλεκτροκίνητα της μάρκας, την ΜΕΒ. Το κιβώτιο είναι συνδεδεμένο με τον ηλεκτροκινητήρα, με την ροπή να αποδίδεται συνεχώς και η σχέση μετάδοσης να είναι 10x. Αυτό σημαίνει ότι στους κινητήριους τροχούς καταλήγει δύναμη 10 φορές μεγαλύτερη από εκείνη που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα.

Να υπενθυμίσουμε ότι το VW ID.3 αποδίδει έως και 204 ίππους, με την ταχύτητα περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα να αγγίζει τις 16.000 σ.α.λ. Το εν λόγω κιβώτιο μιας σχέσης είναι κατασκευασμένο σε 2 επίπεδα, αποτελούμενο από δυο μικρότερα γρανάζια, αντί για ένα μεγάλο!

Δείτε ακόμη: Πως το VW Polo ελέγχει τα τυφλά σημεία του οδηγού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα! …
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου;
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου; …
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού …
Volvo & Google συνεχίζουν τη συνεργασία τους!
Volvo & Google συνεχίζουν τη συνεργασία τους!
Κορυφαίες τεχνολογίες για το νέο Volvo XC90
Κορυφαίες τεχνολογίες για το νέο Volvo XC90
Καύσιμο από ηφαίστεια δοκιμάζει η Koenigsegg
Καύσιμο από ηφαίστεια δοκιμάζει η Koenigsegg
BMW X5 με 374 ίππους βγάζει καθαρό νεράκι
BMW X5 με 374 ίππους βγάζει καθαρό νεράκι
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store