Τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα και που διαφέρουν;

Όλοι έχουν ακουστά τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πλέον έχουν πληθήνει πάρα πολύ και χωρίζονται σε τρεις υποκατηγορίες: Τα ήπια υβριδικά (mild hybrid), τα υβριδικά (hybrid) και τα υβριδικά με πρίζα (plug-in hybrid). Ας δούμε παρακάτω απλά και κατανοητά, τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα, πως λειτουργούν και ποιες οι διαφορές μεταξύ των τριών συστημάτων.

Ήπια υβριδικά (mild hybrid)

Η ήπια υβριδική τεχνολογία ενσωματώνει κατά βάση μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς και μια υβριδική μονάδα μίζας – γεννήτριας. Συνδέεται με ιμάντα με το στρόφαλο του κινητήρα και βοηθά το μηχανικό σύνολο στιγμιαία κατά την εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Έτσι μειώνει το φορτίο του κινητήρα, ενώ βελτιώνει την απόκριση και μειώνει πιθανό κενό ισχύος στις πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, βοηθά το σύστημα Stop & Start για να έχει πιο ομαλή λειτουργία, χωρίς να ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος της μίζας, όπως συνέβαινε στα παλαιότερα συστήματα. Η μπαταρία ανακτά αυτόματα την ενέργειά της, κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου ή αφήνει το πεντάλ του γκαζιού και το αυτοκίνητο ρολάρει. Όμως η ισχύς της μπαταρίας δεν φτάνει για να κινηθεί το αυτοκίνητο μόνο με το ρεύμα, κάτι που γίνεται στα υβριδικά οχήματα.

Υβριδικά (hybrid)

Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν δύο ή τρεις κινητήριες μονάδες ανάλογα το σύστημα. Ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ή δύο ηλεκτροκινητήρες (συνήθως τα τετρακίνητα), οι οποίοι συνδυάζονται μεταξύ τους. Κατά την κίνησή του, το όχημα χρησιμοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή λειτουργεί παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας ενέργεια ή ακόμα και ανακτώντας ενέργεια σε συγκεκριμένες συνθήκες (πχ εκκίνηση, φρενάρισμα, ακινητοποίηση, ρολάρισμα κ.λπ.). Ανάλογα τις συνθήκες, μπορεί το αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί μόνο το ηλεκτροκινητήρα.

Στην ήπια εκκίνηση τα υβριδικά αυτοκίνητα κινούνται με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα (που παίρνει ενέργεια από μπαταρία). Αυτός είναι ένας από τους λογούς που τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι αποδοτικά κατά την οδήγηση στην πόλη. Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα τα υβριδικά κινούνται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού αυτός είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος. Όταν συμβαίνει αυτό, ο κινητήρας μπορεί να τροφοδοτεί με ενέργεια τη γεννήτρια, κάτι το οποίο επιτρέπει στην μπαταρία να φορτίζεται για μετέπειτα χρήση.

Κατά την επιτάχυνση με βαθιά πατημένο το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα μεταφέροντας τη μέγιστη δυνατή ισχύ στους τροχούς. Έτσι, μια προσπέραση για παράδειγμα γίνεται πιο γρήγορα. Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι σε θέση να διανύουν εκατοντάδες μέτρα με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Για παράδειγμα στο σταμάτα – ξεκίνα, σε χαμηλές ταχύτητες πόλης και σε πιο γρήγορες εν κινήσει, χωρίς να πιέζεται πολύ το πεντάλ του γκαζιού.

Υβριδικά με πρίζα (plug-in hybrid)

Τα υβριδικά με τα υβριδικά με πρίζα έχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους, αλλά και μία σημαντική διαφορά: Ένα αμιγώς υβριδικό δεν έχει υποδοχή για να φορτίσει με βύσμα τη μπαταρία του. Αναπαράγει την ενέργεια χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με τη βοήθεια του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Ένα plug-in υβριδικό λειτουργεί ακριβώς όπως ένα αμιγώς υβριδικό, με εξαίρεση ότι έχει μεγαλύτερη μπαταρία και προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή. Αυτό αυξάνει την αυτονομία του με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία κυμαίνεται περίπου μεταξύ 50 έως 70 χιλιόμετρα και με τελική ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα, χωρίς να εμπλέκεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα! …
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου;
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου; …
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού …
Volvo & Google συνεχίζουν τη συνεργασία τους!
Volvo & Google συνεχίζουν τη συνεργασία τους!
Κορυφαίες τεχνολογίες για το νέο Volvo XC90
Κορυφαίες τεχνολογίες για το νέο Volvo XC90
Καύσιμο από ηφαίστεια δοκιμάζει η Koenigsegg
Καύσιμο από ηφαίστεια δοκιμάζει η Koenigsegg
BMW X5 με 374 ίππους βγάζει καθαρό νεράκι
BMW X5 με 374 ίππους βγάζει καθαρό νεράκι
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store