Τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα και που διαφέρουν; - AutoGreekNews

Τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα και που διαφέρουν;

Όλοι έχουν ακουστά τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πλέον έχουν πληθήνει πάρα πολύ και χωρίζονται σε τρεις υποκατηγορίες: Τα ήπια υβριδικά (mild hybrid), τα υβριδικά (hybrid) και τα υβριδικά με πρίζα (plug-in hybrid). Ας δούμε παρακάτω απλά και κατανοητά, τι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα, πως λειτουργούν και ποιες οι διαφορές μεταξύ των τριών συστημάτων.

Ήπια υβριδικά (mild hybrid)

Η ήπια υβριδική τεχνολογία ενσωματώνει κατά βάση μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς και μια υβριδική μονάδα μίζας – γεννήτριας. Συνδέεται με ιμάντα με το στρόφαλο του κινητήρα και βοηθά το μηχανικό σύνολο στιγμιαία κατά την εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Έτσι μειώνει το φορτίο του κινητήρα, ενώ βελτιώνει την απόκριση και μειώνει πιθανό κενό ισχύος στις πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, βοηθά το σύστημα Stop & Start για να έχει πιο ομαλή λειτουργία, χωρίς να ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος της μίζας, όπως συνέβαινε στα παλαιότερα συστήματα. Η μπαταρία ανακτά αυτόματα την ενέργειά της, κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου ή αφήνει το πεντάλ του γκαζιού και το αυτοκίνητο ρολάρει. Όμως η ισχύς της μπαταρίας δεν φτάνει για να κινηθεί το αυτοκίνητο μόνο με το ρεύμα, κάτι που γίνεται στα υβριδικά οχήματα.

Υβριδικά (hybrid)

Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν δύο ή τρεις κινητήριες μονάδες ανάλογα το σύστημα. Ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ή δύο ηλεκτροκινητήρες (συνήθως τα τετρακίνητα), οι οποίοι συνδυάζονται μεταξύ τους. Κατά την κίνησή του, το όχημα χρησιμοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή λειτουργεί παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας ενέργεια ή ακόμα και ανακτώντας ενέργεια σε συγκεκριμένες συνθήκες (πχ εκκίνηση, φρενάρισμα, ακινητοποίηση, ρολάρισμα κ.λπ.). Ανάλογα τις συνθήκες, μπορεί το αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί μόνο το ηλεκτροκινητήρα.

Στην ήπια εκκίνηση τα υβριδικά αυτοκίνητα κινούνται με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα (που παίρνει ενέργεια από μπαταρία). Αυτός είναι ένας από τους λογούς που τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι αποδοτικά κατά την οδήγηση στην πόλη. Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα τα υβριδικά κινούνται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού αυτός είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος. Όταν συμβαίνει αυτό, ο κινητήρας μπορεί να τροφοδοτεί με ενέργεια τη γεννήτρια, κάτι το οποίο επιτρέπει στην μπαταρία να φορτίζεται για μετέπειτα χρήση.

Κατά την επιτάχυνση με βαθιά πατημένο το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα μεταφέροντας τη μέγιστη δυνατή ισχύ στους τροχούς. Έτσι, μια προσπέραση για παράδειγμα γίνεται πιο γρήγορα. Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι σε θέση να διανύουν εκατοντάδες μέτρα με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Για παράδειγμα στο σταμάτα – ξεκίνα, σε χαμηλές ταχύτητες πόλης και σε πιο γρήγορες εν κινήσει, χωρίς να πιέζεται πολύ το πεντάλ του γκαζιού.

Υβριδικά με πρίζα (plug-in hybrid)

Τα υβριδικά με τα υβριδικά με πρίζα έχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους, αλλά και μία σημαντική διαφορά: Ένα αμιγώς υβριδικό δεν έχει υποδοχή για να φορτίσει με βύσμα τη μπαταρία του. Αναπαράγει την ενέργεια χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με τη βοήθεια του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Ένα plug-in υβριδικό λειτουργεί ακριβώς όπως ένα αμιγώς υβριδικό, με εξαίρεση ότι έχει μεγαλύτερη μπαταρία και προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή. Αυτό αυξάνει την αυτονομία του με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία κυμαίνεται περίπου μεταξύ 50 έως 70 χιλιόμετρα και με τελική ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα, χωρίς να εμπλέκεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Ford σας στην παλάμη του χεριού σας!
Το Ford σας στην παλάμη του χεριού σας!
0-100% σε 2 ώρες από τους φορτιστές της Jeep
0-100% σε 2 ώρες από τους φορτιστές της Jeep
Νέο κορυφαίο σύστημα infotainment για τα Volvo
Νέο κορυφαίο σύστημα infotainment για τα Volvo
Αλλαγή χρώματος με ένα κουμπί από την BMW (+video)
Αλλαγή χρώματος με ένα κουμπί από την BMW (+video) …
Τι κάνει το κουμπί iMT στο νέο Toyota Yaris Cross;
Τι κάνει το κουμπί iMT στο νέο Toyota Yaris Cross;
Η μηχανολογική μαγεία της Bugatti στο κυνήγι των 500 χλμ./ώρα
Η μηχανολογική μαγεία της Bugatti στο κυνήγι των 500 χλμ./ώρα …
Νέα πατέντα της Mercedes για φρενάρισμα πανικού
Νέα πατέντα της Mercedes για φρενάρισμα πανικού
Επαναστατικό παιδικό κάθισμα με αερόσακο (+video)
Επαναστατικό παιδικό κάθισμα με αερόσακο (+video) …
Η Porsche ετοιμάζει εξατμίσεις για τα ηλεκτρικά της!
Η Porsche ετοιμάζει εξατμίσεις για τα ηλεκτρικά της! …
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store