Τι κάνει το κουμπί iMT στο νέο Toyota Yaris Cross;

Το πρώτο μοντέλο της Toyota στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Yaris Cross, βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.470 ευρώ. Ποσό που αφορά την έκδοση Active, με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης.

Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,9 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. Νούμερα που αφορούν το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, με το θετικό σε αίσθηση λεβιέ στις αλλαγές των σχέσεων.

Ανάμεσα στα λίγα κουμπιά που υπάρχουν στο εσωτερικό του Yaris Cross και συγκεκριμένα πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, είναι και αυτό που αναγράφει «iMT». Αποτελεί συντομογραφία του Intelligent Manual Transmission, και δεν έχει σχέση με το iMT της Hyundai. Σε αυτή την περίπτωση το iMT πρόκειται για μια παγκόσμια καινοτομία ενός υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire», στην οποία αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στο υβριδικό σύστημα των 48 Volt.

Στην Toyota, το iMT (υπάρχει και στο GR Yaris) ελέγχει με βέλτιστο τρόπο τις στροφές του κινητήρα, για να ταιριάζουν με τη λειτουργία του πεντάλ του συμπλέκτη και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων από τον οδηγό, βοηθώντας τον να αλλάζει ταχύτητες πιο ομαλά. Επιπλέον, όταν λειτουργεί το πεντάλ του συμπλέκτη, το iMT βοηθά να μειωθεί ο παλμός από την αλλαγή της ταχύτητας, επιτρέποντας πιο ήπιες ενέργειες αλλαγής ταχυτήτων, κατά την οδήγηση σε δρόμο με στροφές ή σε κλίση. Με το πάτημα του διακόπτη ενεργοποιείται μια πράσινη λυχνία στον πίνακα οργάνων, ενώ ακυρώνεται ξανά με το πάτημά του. Το iMT κιβώτιο ταχυτήτων της Toyota παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018, ζυγίζει 40 κιλά (7 κιλά λιγότερα από το παλαιότερο) και είναι φτιαγμένο για μέγιστη ροπή έως 280 Nm.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το κορεατικό αυτοκίνητο με τη μαγική σφαίρα (+video)
Το κορεατικό αυτοκίνητο με τη μαγική σφαίρα (+video) …
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα;
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα; …
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
Ακόμα πιο αποδοτικός και καθαρός ο 1.5 TSI της VW
Ακόμα πιο αποδοτικός και καθαρός ο 1.5 TSI της VW …
Η Honda εξελίσσει αεροδυναμική F1 για το Civic
Η Honda εξελίσσει αεροδυναμική F1 για το Civic
Η επόμενη BMW Σειρά 5 θα πηγαίνει μόνη της
Η επόμενη BMW Σειρά 5 θα πηγαίνει μόνη της
Σε απευθείας σύνδεση με τα κεντρικά οι μηχανικοί της Ford
Σε απευθείας σύνδεση με τα κεντρικά οι μηχανικοί της Ford …
Το «έξυπνο» διαισθητικό χειριστήριο στα νέα Kia
Το «έξυπνο» διαισθητικό χειριστήριο στα νέα Kia …
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store