Τι κάνει το κουμπί iMT στο νέο Toyota Yaris Cross; - AutoGreekNews

Τι κάνει το κουμπί iMT στο νέο Toyota Yaris Cross;

Το πρώτο μοντέλο της Toyota στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Yaris Cross, βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.470 ευρώ. Ποσό που αφορά την έκδοση Active, με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης.

Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,9 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. Νούμερα που αφορούν το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, με το θετικό σε αίσθηση λεβιέ στις αλλαγές των σχέσεων.

Ανάμεσα στα λίγα κουμπιά που υπάρχουν στο εσωτερικό του Yaris Cross και συγκεκριμένα πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, είναι και αυτό που αναγράφει «iMT». Αποτελεί συντομογραφία του Intelligent Manual Transmission, και δεν έχει σχέση με το iMT της Hyundai. Σε αυτή την περίπτωση το iMT πρόκειται για μια παγκόσμια καινοτομία ενός υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire», στην οποία αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στο υβριδικό σύστημα των 48 Volt.

Στην Toyota, το iMT (υπάρχει και στο GR Yaris) ελέγχει με βέλτιστο τρόπο τις στροφές του κινητήρα, για να ταιριάζουν με τη λειτουργία του πεντάλ του συμπλέκτη και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων από τον οδηγό, βοηθώντας τον να αλλάζει ταχύτητες πιο ομαλά. Επιπλέον, όταν λειτουργεί το πεντάλ του συμπλέκτη, το iMT βοηθά να μειωθεί ο παλμός από την αλλαγή της ταχύτητας, επιτρέποντας πιο ήπιες ενέργειες αλλαγής ταχυτήτων, κατά την οδήγηση σε δρόμο με στροφές ή σε κλίση. Με το πάτημα του διακόπτη ενεργοποιείται μια πράσινη λυχνία στον πίνακα οργάνων, ενώ ακυρώνεται ξανά με το πάτημά του. Το iMT κιβώτιο ταχυτήτων της Toyota παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018, ζυγίζει 40 κιλά (7 κιλά λιγότερα από το παλαιότερο) και είναι φτιαγμένο για μέγιστη ροπή έως 280 Nm.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέο κορυφαίο σύστημα infotainment για τα Volvo
Νέο κορυφαίο σύστημα infotainment για τα Volvo
Αλλαγή χρώματος με ένα κουμπί από την BMW (+video)
Αλλαγή χρώματος με ένα κουμπί από την BMW (+video) …
Η μηχανολογική μαγεία της Bugatti στο κυνήγι των 500 χλμ./ώρα
Η μηχανολογική μαγεία της Bugatti στο κυνήγι των 500 χλμ./ώρα …
Νέα πατέντα της Mercedes για φρενάρισμα πανικού
Νέα πατέντα της Mercedes για φρενάρισμα πανικού
Επαναστατικό παιδικό κάθισμα με αερόσακο (+video)
Επαναστατικό παιδικό κάθισμα με αερόσακο (+video) …
Η Porsche ετοιμάζει εξατμίσεις για τα ηλεκτρικά της!
Η Porsche ετοιμάζει εξατμίσεις για τα ηλεκτρικά της! …
O BattMan της VW προστατεύει το περιβάλλον!
O BattMan της VW προστατεύει το περιβάλλον!
Επαναστατική τετραδιεύθυνση από την Toyota
Επαναστατική τετραδιεύθυνση από την Toyota
Tesla Model 3 με 1.0λτ. δικύλινδρο βενζίνης! (+video)
Tesla Model 3 με 1.0λτ. δικύλινδρο βενζίνης! (+video)
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store