Δοκιμή Nissan Micra 1.0 λτ. 73 ps

Το νέο Nissan Micra βρίσκεται στην πέμπτη γενιά του και έχει αλλάξει τελείως σε εμφάνιση, ενώ ανέβηκε πολλά επίπεδα παραπάνω σε κάθε τομέα σε σχέση με το πιο χαμηλού προφίλ μοντέλο που αντικατέστησε. Κάτι που άλλωστε γίνεται αντιληπτό από την πρώτη κιόλας ματιά, αφού είναι μεγαλύτερο, πιο μοντέρνο σχεδιαστικά και πολύ πιο ποιοτικό, ενώ εφοδιάζεται με νέους κινητήρες και είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Συγκεκριμένα, το νέο Nissan Micra διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 12.690 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα των 73 ίππων στην έκδοση Energy. Έκδοση η οποία είναι και αυτή της δοκιμής μας και όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες δεν έχει να επιδείξει σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Παράλληλα, ο βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, σύστημα ενεργής πέδησης (front emergency braking), αισθητήρες φωτός και ηχοσύστημα.

Βασικό ένστικτο

Όπως είναι λογικό λοιπόν, έχοντας δοκιμάσει στο παρελθόν και τις εκδόσεις του Micra με τους 90 ίππους τόσο σε βενζίνη (0.9 TCe) όσο και σε diesel (1.5 dCi), θα ξεκινήσουμε την αναφορά μας σε αυτό από τον κινητήρα, καθώς είναι και η ειδοποιός διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης από τις υπόλοιπες. Πρόκειται για βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 73 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.κ. και κύριο μέλημά του δεν είναι οι μέγιστες επιδόσεις αλλά η οικονομία σε πραγματικές συνθήκες. Κάτι που πετυχαίνει και με το παραπάνω, καθώς καταφέρνει να κρατά τη μέση κατανάλωσή του στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. την στιγμή που οι εκπομπές CO2 είναι στα 103 γρ./χλμ. Όσον αφορά στις επιδόσεις του, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 16,4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ./ώρα. Στην πράξη κινεί ικανοποιητικά το Nissan Micra, το βάρος του οποίου είναι σχεδόν ένας τόνος (977 κιλά). Όσον αφορά στην ποιότητα λειτουργίας του, αυτή δεν θα δυσαρεστήσει κάποιον, καθώς κραδασμοί και θόρυβος γίνονται αντιληπτοί όταν οι στροφές ανεβαίνουν πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.

Δείτε ακόμη: Όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Nissan

Μοντέρνο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Micra, τόσο σε ποιότητα, όσο σε σχεδιασμό και τεχνολογία. Για πρώτη φορά γίνεται χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό (μέχρι τη βάση του παρμπρίζ), το οποίο αναβαθμίζει σημαντικά την συνολική εικόνα και παραπέμπει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Παράλληλα, η διχρωμία, ο πλήρης και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του, αλλά και η οθόνη αφής (εκτός της αρχικής έκδοσης Energy) για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, ενισχύουν περεταίρω τον ποιοτικό, μοντέρνο και νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στα «συν» ανήκουν ακόμα η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι – κάθισμα, καθώς και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα του νέου Micra θα μετακινηθούν δύο επιβάτες χωρίς προβλήματα, ωστόσο εάν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο θα γίνουν παραχωρήσεις. Πολύ καλή χωρητικότητα 300 λίτρων έχει το πορτ μπαγκάζ, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Ευκολοδήγητο με έμφαση στην άνεση

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του, το νέο Nissan Micra και στην βασική του έκδοση με τους 73 ίππους κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις στην οδήγηση, αφού είναι ευχάριστο, άνετο και ευκολοδήγητο. Βασισμένο σε μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας V της Nissan, συνδυάζει το στιβαρό πλαίσιο με σχετικά σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις και προβάλλει έναν σπορτίφ χαρακτήρα, που ενισχύει με την σειρά του το αίσθημα ασφαλείας. Στις αστικές μετακινήσεις το νέο Micra είναι εύκολο στους χειρισμούς, ενώ η ανάρτησή του περνά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, το νέο Micra εμφανίζει μικρές αλλά λογικές κλίσεις, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ουδέτερες αντιδράσεις και ελεγχόμενες στο όριο, μέσω του τιμονιού με την θετική αίσθηση και αμεσότητα. Στον αυτοκινητόδρομο είναι στιβαρό και η ηχομόνωσή του είναι σε καλό επίπεδο, ώστε να μη δυσανασχετούν οι επιβάτες. Το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι καλό σε αίσθηση, ενώ τα φρένα δεν κουράζονται και είναι ισχυρά.

Δείτε επίσης: Όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

+ Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά, ηχομόνωση, τιμή, κατανάλωση

– Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τραχύτητα μοτέρ σε υψηλό ρυθμό περιστροφής

Get it on Google Play Download on the App Store