Δοκιμή Nissan Micra 1.2 80 PS

Το τέταρτης γενιάς Nissan Micra το οποίο λανσαρίστηκε το 2010, δέχτηκε ένα εκτεταμένο facelift το 2013, με αλλαγές που αφορούν κυρίως στην σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού. Εξωτερικά το φρεσκαρισμένο δημοφιλές Micra ξεχωρίζει από τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, μάσκα, προφυλακτήρες και τις ζάντες αλουμινίου, ωστόσο από τις πόρτες αφαιρέθηκαν τα χρήσιμα προστατευτικά πλαστικά τμήματα. Συνολικά, σύμφωνα με τη Nissan πάνω από το 50% των εξωτερικών τμημάτων έχουν αλλαχτεί. Το κόμπακτ αμάξωμά του με μήκος μόλις 3.780 χλστ. παραμένει από τα πιο μικρά της κατηγορίας προς όφελος της ευελιξίας, ενώ οι πολλές καμπύλες ενισχύουν την χαριτωμένη του εμφάνιση.

Στα ατού του ανανεωμένου Micra παραμένει η πολύ ανταγωνιστική τιμή αγοράς, αφού κοστίζει από 9.930 ευρώ (όσο ένα μίνι αυτοκίνητο) με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, όπως ESP, 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι κ.α.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό με καλούς χώρους

Στον θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Micra οι αλλαγές εστιάζονται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων NissanConnect (στις πιο πλούσιες εκδόσεις), στα καθίσματα και στις πόρτες υπάρχουν νέα υφάσματα και στα υποβραχιόνια των θυρών προστέθηκαν ανθρακί επενδύσεις. Από πλευράς ποιότητας τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν ελαφρώς βελτιωμένο φινίρισμα και δείχνουν στιβαρά συναρμολογημένα, ωστόσο η υφή τους είναι υποδεέστερη έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων με μαλακά πλαστικά. Σε επίπεδο εργονομίας κάποια μικρά ατοπήματα είναι υπαρκτά, όπως είναι τα χειριστήρια για τους ηλεκτρικούς καθρέπτες που είναι τοποθετημένα αριστερά χαμηλά και πίσω από το τιμόνι και ο διακόπτης του trip computer που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Η θέση οδήγησης είναι καλή, όμως αρνητικό στοιχείο αποτελούν τα σκληρά και με μέτρια πλευρική στήριξη καθίσματα. Στον τομέα των χώρων το Micra είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις, διαθέτοντας ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 265 λίτρων.

Σπιρτόζικος κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Καμία αλλαγή δε δέχτηκε ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1.2 λίτρων απόδοσης 80 ίππων, ο οποίος ταιριάζει κατάλληλα στο αστικού προσανατολισμού Micra. Από τις χαμηλές στροφές το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού επιταχύνοντας σβέλτα στην πόλη το μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο των 910 κιλών. Η λειτουργία του κινητήρα είναι συνολικά πολιτισμένη και με λογική ένταση θορύβου, ενώ ένα μικρό “τρέμουλο” γίνεται ελαφρώς αισθητό στο ρελαντί. Όσο για τον επιλογέα των ταχυτήτων διαθέτει σχετικά μεγάλες διαδρομές και το αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο (π.χ. με  5η ταχύτητα και 3.500 σ.α.λ. το ταχύμετρο δείχνει 130 χλμ./ώρα), μετριάζει τις ρεπρίζ σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Γεγονός στο οποίο συμβάλλουν και οι μεγάλες ζάντες των 16 ιντσών με ελαστικά 185/50 που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής και “πνίγουν” εν μέρει τον κινητήρα.

Ευκολοδήγητο στην πόλη και με καλή οδική συμπεριφορά

Η ευκολία στην οδήγηση και στους χειρισμούς, η πολύ καλή ορατότητα και η ευελιξία που παρέχει στο δρόμο το Micra είναι τα πρώτα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο οδηγός στις αστικές μετακινήσεις. Η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση παρόλο που είναι προσανατολισμένη στην άνεση, τελικά βγάζει αδυναμίες με τα “υπερβολικά” για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου έξτρα ελαστικά 185/50 R16 (η αρχική έκδοση “φοράει” 165/70 R14), με αποτέλεσμα να μεταφέρονται οι ανωμαλίες των δρόμων στους επιβάτες και κραδασμοί στο τιμόνι. Κινούμενο σε δρόμο με στροφές, το Micra παρουσιάζει αισθητές κλίσεις με προοδευτικές αντιδράσεις, όμως το τιμόνι αλαφραίνει με αποτέλεσμα να χάνει σε αίσθηση. Στις ευθείες διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και το αμάξωμα ικανοποιεί σε σταθερότητα.

(+) Τιμή, ευελιξία, απόκριση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, νεανικός χαρακτήρας, καλοί χώροι, ευκολία στην οδήγηση
(-) Σκληρά καθίσματα με μέτρια πλευρική στήριξη, αίσθηση τιμονιού στις στροφές, ελαφρύ τρέμουλο του κινητήρα στο ρελαντί, άνεση ανάρτησης με τα προαιρετικά ελαστικά 185/50 R16, ποιότητα πλαστικών
Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
80/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
110/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
103,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.780
Πλάτος (χλστ.)
1.665
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
910
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
58%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
9.930
Get it on Google Play Download on the App Store