Δοκιμή Opel Astra ντίζελ 1.6 CDTI 110 PS


Η Opel τον τελευταίο χρόνο έχει αναβαθμίσει και εκσυγχρονίσει σημαντικά την γκάμα των κινητήρων της, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, με την παρουσία κυρίως downsized μηχανικών συνόλων. Μεταξύ αυτών είναι και ο νέος ντίζελ 1.6 CDTI σε αποδόσεις 110 και 136 ίππων, αντικαθιστώντας τον παλαιότερο των 1.7 λτ. ισχύος 110 και 130 ίππων. Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο έχει τοποθετηθεί σε πολλά μοντέλα της Opel, όπως και στο δημοφιλές Astra, το οποίο δοκιμάζουμε με τους 110 ίππους και το 5θυρο αμάξωμα με την όμορφη σχεδίαση. Από πλευράς τιμών, το ανανεωμένο Astra 1.6 CDTI 110 PS κοστίζει από 18.573 ευρώ (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο) στη βασική έκδοση Essentia, από την οποία απουσιάζουν οι αερόσακοι οροφής, όταν μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα περιλαμβάνουν στάνταρ 6-7 αερόσακους.

Πολιτισμένος ο 1.6 CDTI αλλά χωρίς «νεύρο»

Ο νέος ντίζελ 1.6 CDTI με τους 110 ίππους ικανοποιεί με τα συνολικά του χαρακτηριστικά, αν και σε σχέση με άλλους πετρελαιοκινητήρες 1.5-1.6 λτ. παρόμοιας ισχύος (μεταξύ 110-120 ίππων), δεν έχει να επιδείξει κάποιο προτέρημα. Αρχικά εκτιμάται η γραμμική του απόδοση από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλότερες, καθώς και ο χαμηλός θόρυβος που φτάνει στους επιβάτες. Κραδασμοί και το γνωστό κροτάλισμα είναι διακριτικά υπαρκτά στις χαμηλές στροφές, όχι όμως και στις πιο ψηλές. Παρά την πλούσια ροπή των 300 Nm που ανακοινώνει η Opel, στην πράξη δεν γίνεται πολύ αισθητή ακόμα και μετά τις 2.000 σ.α.λ. που αποδίδεται, αφού λείπει η άμεση ώθηση που χαρακτηρίζει άλλους ανταγωνιστικούς ντίζελ από χαμηλότερες κιόλας στροφές. Εδώ λειτουργεί αρνητικά και το αυξημένο βάρος του οχήματος που ξεπερνά τα 1.400 κιλά (από 1.388 κιλά το ελαφρύτερο Astra). Έτσι ο οδηγός δεν θα αποφύγει τις συχνές εναλλαγές ταχυτήτων για να επιταχύνει γρήγορα. Από πλευράς κατανάλωσης και σύμφωνα με την ένδειξη του trip computer, κυμάνθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια των σχεδόν 900 χλμ. που καλύψαμε κυρίως σε ρυθμούς ταξιδιού, έναντι των 3,7 λτ./100 χλμ. μεικτής που ανακοινώνει η Opel. Βελτιωμένος παρουσιάζεται ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων, ωστόσο και πάλι δε διακρίνεται για την ακρίβεια και την αίσθησή του. Η μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί στο ταξίδι, αφού με 2.000 σ.α.λ., το ταχύμετρο δείχνει περίπου 125 χλμ./ώρα.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο σε άνεση και σταθερότητα

Από τα βασικά θετικά γνωρίσματα του Opel Astra, είναι ο πολύ καλός συνδυασμός που προσφέρει μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς χωρίς να θυσιάζεται το ένα υπέρ του άλλου. Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και η πίσω με τον ημιάκαμπτο άξονα και το σύνδεσμο Watts αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες σε πολύωρες διαδρομές. Στις ευθείες το Astra διατηρεί την σταθερότητά του και εμπνέει ασφάλεια και στις υψηλές ταχύτητες, ενώ στις στροφές παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το αμάξωμά του παραμένει στην πορεία του ακόμα και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι άμεσο και ακριβές στις εντολές του οδηγού, όμως θα ήταν επιθυμητό περισσότερο βάρος.

Μοντέρνο εσωτερικό με καλούς χώρους και ποιότητα

Το εσωτερικό του Opel Astra κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με το μοντέρνο σχεδιασμό του και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του. Από πλευράς ποιότητας, ένα τμήμα του ταμπλό είναι επενδυμένο με λεπτό μαλακό υλικό, αντί του πιο παχιού αφρώδους που συναντάται σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Επίσης, δε λείπουν μικρές αστοχίες στη συναρμογή μεταξύ διαφόρων τμημάτων, αν και έχει σημειωθεί βελτίωση σε σχέση με τα πρώτα Astra αυτής της γενιάς. Ο οδηγός κάθεται σωστά και έχει στη διάθεσή του όλες τις ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι. Ωστόσο δε λαμβάνει καλή ορατότητα προς τα πίσω, ενώ μέτρια είναι η εργονομία της κεντρικής κονσόλας με τα πάρα πολλά χειριστήρια. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει όσον αφορά στον αριθμό και μέγεθος θηκών και θέσεων για ποτήρια ή μικρά μπουκάλια. Στον τομέα των χώρων, το Astra 5d είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις δύο ενήλικα άτομα στο πίσω τμήμα ή και λίγο στριμωγμένα ένα τρίτο, ενώ πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με ικανοποιητική χωρητικότητα είναι το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων. 

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, κατανάλωση

(-) Εργονομία χειριστηρίων κονσόλας, ελαφριά αίσθηση τιμονιού, κινητήρας χωρίς «νεύρο», υπαρκτοί κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, απουσία αερόσακων οροφής στη βασική έκδοση


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, σύνδεσμος Watts
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.685
Βάρος (κιλά)
1.388-1.518
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.573
Get it on Google Play Download on the App Store