Δοκιμή Renault Clio ντίζελ 1.5 dCi 90 PS


Το επί σειρά πολλών ετών δημοφιλές Renault Clio, από το 1990 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά αντικαθιστώντας το Renault 5 και ύστερα από 3 γενιές και περισσότερες από 12 εκατομμύρια πωλήσεις, έφτασε αισίως στην ολοκαίνουργια και πλήρως εκσυγχρονισμένη
4η κατά σειρά γενιά του. Το νεότερο Clio για ακόμα μία φορά εκπλήσσει ευχάριστα με την σχεδίασή του, αφού καταφέρνει και συνδυάζει το μοντέρνο ντιζάιν και την αναγνωρίσιμη ταυτότητα, αποπνέοντας παράλληλα στιβαρότητα και δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου
αυτοκινήτου. Σε αυτό συμβάλλουν και οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις συγκριτικά με του απερχόμενου Clio, αφού με μήκος που ξεπερνά και πάλι τα 4 μέτρα παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Επίσης, έχουν αυξηθεί
τα μετατρόχιά του κατά 34 χλστ. εμπρός και 36 χλστ. πίσω, το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 14 χλστ. και το ύψος του χαμήλωσε κατά 45 χλστ.     

Από πλευράς κινητήρων, το νέο Clio εφοδιάζεται με τους βενζίνης των 1.2 λίτρων με 75 ίππους, τον ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο turbo 0.9 TCe των 90 ίππων και τους ντίζελ 1.5 dCi των 75 και 90 ίππων, έκδοση την οποία και δοκιμάζουμε. Επίσης, πριν από λίγες μέρες
ξεκίνησε και η διάθεση του πιο πρακτικού Clio Tourer.

Σύγχρονο σχεδιαστικά εσωτερικό με καλούς χώρους

Ο μοντέρνος σχεδιασμός κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις, ενώ τα στοιχεία που συγκεντρώνουν περισσότερο ενδιαφέρον είναι η κεντρική κονσόλα με το σύστημα πολυμέσων R-Link και ο ξεχωριστής αισθητικής πίνακας οργάνων. Στον τελευταίο το βλέμμα εστιάζεται
στο ψηφιακό ταχύμετρο, που πλαισιώνεται από το αναλογικό στροφόμετρο, το δείκτη καυσίμου και την οθόνη του trip computer. Το R-Link με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών (όσο είναι και στα περισσότερα tablet) έχει εύκολο μενού, διαθέτει Bluetooth, θύρες
USB & AUX, handsfree και μπορεί να αναπαράγει αρχεία μουσικής από εξωτερικές συσκευές ήχου μέσω audio streaming.

Η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων είναι ικανοποιητική με εξαίρεση το περιστροφικό στην κεντρική κονσόλα για την ένταση του ήχου, που θα ήταν πιο ιδανικά να είχε τοποθετηθεί στην αριστερή πλευρά. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση χάρη και
στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, το οποίο είναι αναπαυτικό και με καλή πλευρική στήριξη. Στο εσωτερικό του νέου Clio κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά σε κάθε επιφάνεια, από το ταμπλό μέχρι και τις επενδύσεις των θυρών, τα οποία
είναι καλής ποιότητας και δείχνουν συμπαγή, ωστόσο η υφή τους υπολείπεται έναντι του παχιού αφρώδους υλικού που υπήρχε στο ταμπλό του προγενέστερου Clio (στις πιο ακριβές εκδόσεις). Ευχάριστη νότα αποτελούν οι τέσσερις επιλογές διχρωμίας του εσωτερικού
σε χρώμα μαύρο, κόκκινο, μπλε ή καφέ, που περιλαμβάνουν μεγάλο μέρος του ταμπλό, τμήμα των επενδύσεων των θυρών και των καθισμάτων (μόνο στην πλουσιότερη έκδοση Dynamic).  

Περνώντας στους χώρους, το 4ης γενιάς Clio είναι σε θέση να μετακινήσει τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις, όμως ένας τρίτος στο σχετικά στενό πίσω κάθισμα θα νιώσει στριμωγμένος, ενώ ο αέρας για τα πόδια πίσω δεν περισσεύει στην περίπτωση που θα
φιλοξενηθεί άτομο λίγο ψηλότερο του μέσου όρου. Από την άλλη πλευρά ο χώρος αποσκευών με το πρακτικό και εκμεταλλεύσιμο σχήμα έχει χωρητικότητα 300 λίτρων, τιμή που το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Αποδοτικός και οικονομικός ο κινητήρας

Ο ισχυρότερος ντίζελ των 1.5 λίτρων με απόδοση 90 ίππων ταιριάζει κατάλληλα στο νέο Clio, αφού καταφέρνει και το κινεί σε σβέλτους ρυθμούς καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 5,0+ λτ./100 χλμ. πετρέλαιο. Συν την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας
(εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ.), η εν λόγω έκδοση προσφέρει μεγάλη οικονομία. Το 8βάλβιδο αυτό μηχανικό σύνολο επιταχύνει το Clio από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., ενώ χάρη στη ροπή των 220 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις εν
κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 10,1/13,5 δλ.) και είναι πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η λειτουργία του είναι γραμμική από τις χαμηλές στροφές, ωστόσο ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει δεν απουσιάζουν αλλά σίγουρα δεν ενοχλούν.
Ίσως ο 1.5 dCi με 110 ίππους και 6άρι κιβώτιο θα του ταίριαζε ακόμα πιο ιδανικά. 

Επιτυχημένος συνδυασμός άνεσης – σταθερότητας

Όπως κάθε γενιά του Clio έτσι και η νεότερη δεν θα μπορούσε να μην συνδυάζει με κατάλληλο τρόπο την προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση με το πολύ καλό «πάτημα» σε κάθε διαδρομή. Το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο, το μειωμένο κατά 100 κιλά βάρος του αμαξώματος
και ο ακροβολισμός των τροχών συμβάλλουν με την σειρά τους στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση χωρίς να έχει ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση καταφέρνει και φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος
στις στροφές σε λογικά πλαίσια. Ακόμα και υπό έντονη πίεση, το νέο Clio παραμένει πεισματικά στην πορεία του με ελεγχόμενη τάση υποστροφής (το ESP που δεν απενεργοποιείται δεν αφήνει περιθώρια για ατασθαλίες) ενώ παρά την μέτρια αίσθηση που λαμβάνει
ο οδηγός από το κατά τα άλλα άμεσο τιμόνι (με 2,71 στροφές από άκρη σε άκρη), το πλαίσιο ανταποκρίνεται σε κάθε αλλαγή ή διόρθωση και αντιδρά ως ενιαίο συμπαγές σύνολο.

(+) Ροπή κινητήρα, χαμηλή κατανάλωση, άνεση, οδική συμπεριφορά, χώρος αποσκευών, σχεδίαση μέσα – έξω

(-) Θόρυβος σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
90
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 258x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη
Μήκος (χλστ.)
4.062
Πλάτος (χλστ.)
1.732
Ύψος (χλστ.)
1.448
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.589
Βάρος (κιλά)
1.071
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
99%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.300
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 hp
Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp
Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS
Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store