Δοκιμή Skoda Yeti 1.4 TSI 122 PS

Η πιο πρόσφατη βενζινοκίνητη έκδοση του δημοφιλούς μικρομεσαίου SUV της Skoda, του Yeti είναι αυτή με τον TSI κινητήρα των 1.4 λτ. απόδοσης 122 ίππων, ο οποίος ήρθε στα τέλη του 2010 να συμπληρώσει το κενό που υπήρχε μεταξύ του 1.2 TSI των 105 ίππων και του μοναδικού στην γκάμα 4κίνητου 1.8 TSI των 160 ίππων. Εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση (εκτός του λογότυπου TSI) και συνδυάζει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των SUV με των πολυχρηστικών, όπως είναι η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα ανήκει και το πολύ καλό value for money, αφού κοστίζει λίγο παραπάνω από 19.000 ευρώ (τιμή καταλόγου) χωρίς να υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό του.

Κατάλληλος για το Yeti o 1.4 TSI κινητήρας

To υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. απόδοσης 122 ίππων ταιριάζει ιδανικά στο Yeti εξασφαλίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις, ενώ στο σύνολό του το μοτέρ αυτό διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Πιο αναλυτικά, για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,5 δλ., ενώ την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές ευνοεί η αυξημένη ροπή των 200 Nm που αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Επίσης ο θόρυβος που παράγει κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα, η λειτουργία του είναι γραμμική και πολιτισμένη και οι 6 ταχύτητες του θετικού σε αίσθηση κιβωτίου «γεμίζουν» χωρίς δυσκολία δίχως να «κρεμάνε» τον κινητήρα.

Πολύ καλός συνδυασμός άνεσης και σταθερότητας

Στα θετικά γνωρίσματα του Skoda Yeti 1.4 TSI ανήκει και η πολύ καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, αφού καταφέρνει και συνδυάζει με επιτυχημένο τρόπο το «κράτημα» με την άνεση χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο και στις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις. Παράλληλα η ψηλή θέση οδήγησης και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, αλλά και την ευκολία κίνησης στην πόλη. Εκτός αυτής, ο οδηγός του Yeti 1.4 TSI είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα και με σιγουριά. Στις ευθείες είναι πολύ σταθερό όπως και στις στροφές, όπου χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά των αντιδράσεών, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή ακρίβεια, αμεσότητα και βάρος και τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αμάξωμα των 1.375 κιλών.

Καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Τον ολοκληρωμένο συνολικά χαρακτήρα του Yeti ενισχύει με την σειρά της και η προσεγμένη εικόνα του εσωτερικού του με την συγκρατημένη αλλά ευχάριστη αισθητική ειδικά στις εκδόσεις με τη διχρωμία. Ποιοτικά είναι σε θέση να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς, καθώς το πάνω μέρος του ταμπλό του αποτελείται από αφρώδες υλικό με ευχάριστη υφή, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν όπως ισχύει αντίστοιχα και με την στιβαρή συναρμολόγηση. Απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία των σωστά τοποθετημένων και εύχρηστων χειριστηρίων, όπως και η θέση οδήγησης, η οποία θα βολέψει κάθε τύπο αναστήματος. Από πλευράς πρακτικότητας το εσωτερικό του Yeti δεν έχει να ζηλέψει κάτι από ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο λόγω της παρουσίας πολλών αποθηκευτικών χώρων και των πολλαπλών ρυθμίσεων του πίσω καθίσματος. Το τελευταίο χωρίζεται σε τρία τμήματα, τα οποία σύρονται σε μια διαδρομή 80 χλστ., αναδιπλώνονται πλήρως και μπορούν ακόμα και να αφαιρεθούν. Έτσι 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του ρηχού πορτ μπαγκάζ των 405 λτ. αυξάνεται εύκολα μέχρι τα 510 λτ. με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων.

(+) Κινητήρας – επιδόσεις, πρακτικότητα εσωτερικού, θέση οδήγησης, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, value for money

(-) Κατανάλωση σε «πιεσμένους» ρυθμούς, απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.390
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
122/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
159
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
270,3
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.223
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.691
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.578
Βάρος (κιλά)
1.375
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405-510
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.190
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 150PS DSG
Δοκιμή VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 150PS DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store