Δοκιμή SsangYong Tivoli 1.6 Diesel AWD Auto

Μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κορέας είναι η SsangYong, η οποία είναι γνωστή για τα εκτός δρόμου οχήματά της, κυρίως από το 1993 με την παρουσίαση του Musso. Σήμερα η SsangYong διαθέτει στην γκάμα της πέντε SUV μοντέλα (Tivoli, XLV, Korando, Rexton και Rodius), συν το pickup Actyon Sports, ενώ εξελίσσει και άλλα μοντέλα, όπως είναι το LIV-2 που θα μπει στην παραγωγή το 2017.

Στη βάση της γκάμας της SsangYong τοποθετείται το Tivoli, το οποίο είναι ένα ολοκληρωμένο σε κάθε επίπεδο SUV. Τις πρώτες εντυπώσεις κλέβει το πολύ όμορφο σχεδιαστικά αμάξωμά του με το δυναμικό εμπρός άκρο, τα ανάγλυφα πλαϊνά και το κομψό πίσω μέρος. Το Tivoli «γυρίζει» πολλά κεφάλια στο πέρασμά του και αυτό ήταν κάτι που είχαμε καιρό να το δούμε σε καινούργιο αυτοκίνητο.

Το Tivoli διατίθεται με δύο κινητήρες, το βενζίνης τον 1.6 λτ. 128 PS (από 16.340 ευρώ) και τον πετρελαίου των 1.6 λτ. 115 PS (από 19.140 ευρώ). Με τετρακίνηση συνδυάζεται το ντίζελ, σε τιμές που ξεκινούν από 23.940 ευρώ. Πρόσφατα η SsangYong παρουσίασε το Tivoli με αναβαθμίσεις κυρίως στον τομέα της ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, προσθέτοντας στον εξοπλισμό του πολλά σύγχρονα συστήματα (δείτε τα εδώ αναλυτικά).

Μοντέρνο, άνετο και προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Tivoli παρουσιάζει θετικά συνολικά χαρακτηριστικά, αφού είναι σύγχρονος σχεδιαστικά, καλοφτιαγμένος και ευρύχωρος για τους επιβάτες. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν η πλατιά κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος infotainment (στις πιο πλούσιες εκδόσεις), ο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων και τα διακοσμητικά σε ασημί απόχρωση και λάκας πιάνου. Σε επίπεδο κατασκευής έχει γίνει χρήση λεπτού μαλακού πλαστικού σε ένα μέρος του ταμπλό, ενώ καλής ποιότητας είναι τα σκληρά πλαστικά, όπως επίσης η συναρμογή και το φινίρισμα. Όσον αφορά την εργονομία οι λεπτοί διακόπτες στην κονσόλα δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικοί. Επίσης, στα MY17 Tivoli προστέθηκε και ρύθμιση του τιμονιού σε βάθος που έλλειπε στα προηγούμενα μοντέλα και αποτελούσε μειονέκτημα. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του Tivoli είναι οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα είναι ρηχό και έχει χωρητικότητα μικρή 327 λίτρων (423 λτ. το 2WD).

Πολιτισμένος και ροπάτος ο 1.6 ντίζελ

Ο 1.6 λτ. κινητήρας πετρελαίου e-XDi160 που κινεί το Tivoli αποδίδει 115 ίππους και κυρίως 300 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και με χαμηλό θόρυβο, γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα, τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και στο ταξίδι. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις (δεν αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα η SsangYong), σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων της Aisin. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων στην αυτόματη λειτουργία γίνονται με ομαλό τρόπο, ενώ ελάχιστα πιο απότομες είναι στην χειροκίνητη λειτουργία μέσω του μικρού διακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του επιλογέα. Επίσης, μέσω του απομακρυσμένου μπουτόν αριστερά από το τιμόνι υπάρχουν οι επιλογές «Winter», «Eco» και «Power». Η πραγματική κατανάλωση του Tivoli 1.6 diesel με την 4κίνηση και το αυτόματο κιβώτιο είναι «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Ο οδηγός του Tivoli εκτιμά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει την άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτος άξονας στο 2κίνητο). Πρόσθετα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση κάνουν πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις, ειδικά δε με τον συνδυασμό του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει με ασφάλεια στην εθνική οδό και δε φοβίζει τον οδηγό ακόμα και στην τελική του ταχύτητα (172 χλμ./ώρα). Στις στροφές το αμάξωμα του Tivoli παρουσιάζει λογικές κλίσεις και αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης χάρη στην τετρακίνηση, ενώ υπό πίεση γλιστρά προοδευτικά. Το τιμόνι με τις τρεις ρυθμίσεις που επιλέγονται μέσω του μπουτόν στην κονσόλα (Normal, Comfort και Sport) παρουσιάζει καλή αμεσότητα και βάρος με την επιλογή Sport, ωστόσο η αίσθηση που μεταφέρεται στα χέρια του οδηγού είναι σχετικά αποστειρωμένη. Για όσους κινηθούν εκτός δρόμου, το σύστημα Active AWD διαθέτει επιλογή «κλειδώματος» Lock Mode της τετρακίνησης ανάμεσα στους άξονες. Ωστόσο, η απόσταση από του αμαξώματος από το έδαφος είναι σχετικά χαμηλή για SUV (167 χλστ.).

(+) Σχεδίαση, άνεση, χώροι επιβατών, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα

(-) Χώρος αποσκευών, κατανάλωση, εργονομία ορισμένων διακοπτών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
172
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
156
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
288,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.202
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.600
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.490
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
327
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.220
Get it on Google Play Download on the App Store