Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος; - AutoGreekNews

Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος;

Όποιος οδηγεί καινούργιο αυτοκίνητο, γνωρίζει πως ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος αν δεν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη. Πολλοί οδηγοί βέβαια δεν περίμεναν τις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά απομόνωναν τη μετάδοση από το μοτέρ όταν έβαζαν σε λειτουργία το δεύτερο. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και κατά πόσο είναι σωστό να το κάνουμε στα παλαιότερα μοντέλα;

Η προφανής εξήγηση έχει να κάνει με θέματα ασφαλείας. Πατώντας τον συμπλέκτη, το κιβώτιο δεν ασχολείται με την έναρξη του κινητήρα οπότε αποτρέπεται η κλοτσιά του αυτοκινήτου, αν το έχουμε ασφαλίσει με ταχύτητα. Θα αναρωτηθεί κανείς πώς γίνεται να μην δει ο οδηγός πως υπάρχει ταχύτητα και να βάλει μπροστά. Η απάντηση έχει να κάνει με το… πρωινό ξύπνημα, την αφέλεια ή τη βιασύνη. Είναι πολύ εύκολο να μπει κάποιος στο αυτοκίνητό του το πρωί για να πάει στη δουλειά του, πιθανόν έχοντας έγνοιες που αφορούν το εργασιακό κομμάτι. Το αν υπάρχει ή όχι ταχύτητα «μέσα» στέκεται πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες ενός αγουροξυπνημένου εγκεφάλου, με τις έγνοιες να πολλαπλασιάζονται σε περίπτωση που η προαναφερθείσα «κλοτσιά» χτυπήσει το έμπροσθεν παρκαρισμένο.

Από μηχανικής άποψης, τα οφέλη είναι ανάλογα. Το πάτημα του συμπλέκτη απελευθερώνει τον κινητήρα από την αντίσταση του κιβωτίου στην εκκίνηση, κάνοντας πιο εύκολο το έργο της μίζας και της μπαταρίας. Ακόμα κι όταν ο λεβιές είναι στη «νεκρά», τα γρανάζια του κιβωτίου και ο σφόνδυλος περιστρέφονται. Απλά δεν μεταφέρουν κίνηση. Όλη αυτή η κίνηση προκαλεί θερμικές απώλειες, τις οποίες θα πρέπει να αντιπαρέλθει ένας «παγωμένος» κινητήρας – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μακροημέρευση της μίζας και του εναλλάκτη. Αναλόγως των τεχνικών χαρακτηριστικών, της παλαιότητας του αυτοκινήτου και των συνθηκών, το πάτημα του συμπλέκτη ενδείκνυται να είναι παρατεταμένο.

Για παράδειγμα, αν βάλεις μπροστά παλιό αυτοκίνητο το χειμώνα και αφήσεις τον συμπλέκτη με το που εκκινήσει ο κινητήρας, κατά πάσα πιθανότητα θα σβήσει. Κι αυτό γιατί το μοτέρ θέλει περισσότερο χρόνο να φτάσει στις ανεβασμένες στροφές του ρελαντί, κάτι που δεν προλαβαίνει να κάνει με το άμεσο άφημα του αριστερού πεντάλ.

Δεν είναι τυχαίο πως σε όλα τα εγχειρίδια των καινούργιων αυτοκίνητων, αναφέρεται ρητά η επισήμανση της εκκίνησης του κινητήρα με τον συμπλέκτη πατημένο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αλάτι στους δρόμους: «Γονατίζει» το αυτοκίνητό μας!
Αλάτι στους δρόμους: «Γονατίζει» το αυτοκίνητό μας! …
«Μαύρος πάγος»: Ο πιο ύπουλος εχθρός του οδηγού
«Μαύρος πάγος»: Ο πιο ύπουλος εχθρός του οδηγού …
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας;
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας;
Πώς να μη σου μείνει το τούρμπο στα χέρια
Πώς να μη σου μείνει το τούρμπο στα χέρια
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι; …
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store