Ο σωστός και λάθος καθαρισμός της κονσόλας

Αν μπεις σε ένα αυτοκίνητο της δεκαετίας του 90, ή μέχρι και τις αρχές του 2000, και κατόπιν επισκεφτείς το εσωτερικό ενός καινούργιου μοντέλου, το πιθανότερο είναι να νομίσεις πως διακτινίστηκες σε κάποιο σκάφος από το Star Wars. H μορφή των σημερινών εσωτερικών, ακόμα και των μοντέλων στις μικρότερες κατηγορίες, δεν θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που αντικρίζαμε όταν ανοίγαμε την πόρτα πριν μερικά χρόνια.

Οθόνες επί οθονών, ψηφιακές ενδείξεις, θύρες USB κι ένα σωρό παραφερνάλια έχουν αντικαταστήσει το ράδιο-cd και τα τρία περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού. Αναλόγως με την πολυπλοκότητα και το εύρος λειτουργιών, έχει αυξηθεί και ο βαθμός ευαισθησίας. Οι εποχές που βρέχαμε ένα πανί και περνάγαμε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον απαιτείται στοργή, φροντίδα και λεπτοί χειρισμοί ώστε να αποφευχθούν προβλήματα με τις ηλεκτρικές επαφές που βρίσκονται, πρακτικά, παντού στην κεντρική κονσόλα.

Επειδή βέβαια μιλάμε για καθαριότητα αυτοκινήτου και όχι για νευροχειρουργική, δεν χρειάζεται πανικός. Απλά, ακολουθήστε τις συμβουλές μας και δείτε την κονσόλα με άλλο μάτι.

Χρησιμοποιούμε αέρα για την απομάκρυνση της σκόνης

Πολύ συχνά -ειδικά οι παλιότεροι- αναφέρουν πως τα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Μια άποψη που τείνει να εξελιχθεί σε παραδοχή, καθώς πράγματι τα σύγχρονα μοντέλα (και τα συστήματα πολυμέσων τους) εξαρτώνται σε τεράστιο βαθμό από πλακέτες και αλγορίθμους για τη λειτουργία τους.

Κατ’ αυτό τον τρόπο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται και η καθαριότητα. Αποφεύγουμε βρεγμένα πανάκια, μωρομάντηλα, οδοντογλυφίδες και λοιπά για την απομάκρυνση της σκόνης από τους διακόπτες, η οποία εισχωρεί στις εσοχές. Προτιμούμε τα «φυσητήρια» που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό του εσωτερικού των υπολογιστών και laptop. Τα προμηθευόμαστε πανεύκολα από οποιαδήποτε κατάστημα με αναλώσιμα Η/Y.

Το ίδιο ισχύει και το βουρτσάκι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τον καθαρισμό στα πλαίσια των διακοπτών, στις ενώσεις με το ταμπλό και την κονσόλα. Επιλέγουμε κάποιο με κοντό «τρίχωμα», ώστε να μην μας γυρίσει «μπούμερανγκ» και γεμίσουν τρίχες οι εσοχές.

Καθαρίζουμε με κλειστό το ραδιόφωνο και τη μουσική

Δεν είναι κάτι υποχρεωτικό, ως μέρος της σωστής διαδικασίας, όμως αποτελεί καταναγκασμό εξαιτίας της φύσης των σύγχρονων συστημάτων πολυμέσων. Οι οθόνες αφής δεν «συγχωρούν» την επαφή, αλλάζοντας κατά λάθος σταθμό ραδιοφώνου, τραγούδι, λειτουργία κλιματισμού όταν περνάς το καθαριστικό πανί από πάνω τους. Κάποια (λίγα) αυτοκίνητα σβήνουν την οθόνη, αλλά αφήνουν τη μουσική να παίζει όταν κάνεις το πρώτο κλικ στη μίζα (πριν την ανάφλεξη, δηλαδή) ή πατήσεις μια φορά το κουμπί της εκκίνησης, όμως η συντριπτική πλειοψηφία συνδυάζει ενεργή οθόνη με λειτουργία infotainment.

Επίσης σε κάποια (ακόμα λιγότερα έως ελάχιστα) μοντέλα ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη συγκεκριμένη παράμετρο, αφού πρώτα εξερευνήσει σειρά μενού και υπο-μενού. Τζάμπα ταλαιπωρία, οπότε κάνουμε υπομονή – ή βάζουμε μουσική από το τηλέφωνο.

Απαγορεύονται δια ροπάλου νερό και χημικά καθαριστικά ταμπλό

Αν και τα ευκόλως εννοούμενα συνήθως παραλείπονται, οφείλουμε να επιστήσουμε την προσοχή στο συγκεκριμένο σημείο. Οι εποχές που ψεκάζαμε το καθαριστικό σπρέι ταμπλό παντού (εκτός της πηγής του ράδιο-CD, του λεβιέ και της στεφάνης του τιμονιού) έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η ψηφιοποίηση του εσωτερικού επιτάσσει… «στοργή και Προδέρμ» από πλευράς οδηγού, απαιτώντας το αντίστοιχο πλυστικό πακέτο. Βρεγμένα βετέξ ή χαρτιά κουζίνας, Άζαξ και γενικότερα χημικά καθαριστικά θα πρέπει να αποφεύγονται. Ενδεδειγμένη επιλογή είναι ένα στεγνό πανί με μικροΐνες, ενώ εξίσου εξαιρετική δουλειά κάνουν τα ειδικά νοτισμένα πανάκια για τον καθαρισμό της οθόνης του υπολογιστή.

Επιπλέον προσοχή στη δύναμη που ασκείτε κατά τον καθαρισμό. Οι οθόνες αφής είναι ευαίσθητες, όπερ σημαίνει πως παρατεταμένη ή χρόνια άσκηση δύναμης μπορεί να αλλοιώσει τα γραφικά και την επιφάνεια, με αποτέλεσμα να μην «ακούει» στην πίεση των δακτύλων.

Ιδιαίτερη προσοχή στις θύρες AUX και USB

Όπως έχετε καταλάβει, περισσότερη αναφορά γίνεται στο κείμενο για ηλεκτρονικούς υπολογιστές παρά για αυτοκίνητα. Σημεία των καιρών, τα οποία επιβάλλουν την αντίστοιχη αντιμετώπιση από πλευράς οδηγού. Στα περισσότερα μοντέλα οι θύρες AUX και USB βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού και πρακτικά «εξαφανισμένες» από την οθόνη αφής. Μια τοποθέτηση που αποτελεί παγίδα, καθώς μπορεί κάποιος να ξεγελαστεί και να τις αντιμετωπίσει ως τμήμα του σκληρού πλαστικού που συναντάμε συνήθως στο σημείο αυτό – μπροστά από τον λεβιέ, δηλαδή, και εντός της θήκης για τα κινητό.

Οι συγκεκριμένες θύρες αποτελούν -κυριολεκτικά- πύλες εισόδου του ηλεκτρικού κυκλώματος. Σε περίπτωση που κάποιος ξεχαστεί και τις αντιμετωπίσει ως τμήμα του ταμπλό (ψεκάζοντας καθαριστικό, νερό ή οτιδήποτε υγρό) ρισκάρει πρωτίστως να βραχυκυκλώσει τις ίδιες τις θύρες και, εν συνεχεία, να δημιουργήσει γενικευμένο πρόβλημα στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Επιμένουμε αυστηρά στο στεγνό πανί, το φυσητήρι και το βουρτσάκι καθαρισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς συμπληρώνουμε λάδι χωρίς να λερώσουμε;
Πώς συμπληρώνουμε λάδι χωρίς να λερώσουμε;
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο; …
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι; …
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store