Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;

Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει επικρατήσει η λύση του τούρμπο από τους μικρούς κινητήρες. Οι εταιρείες κατέφυγαν σε αυτή την επιλογή, προκειμένου να συνδυάσουν ιδανικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και υψηλές επιδόσεις. Η αλήθεια όμως είναι πως οι κινητήρες με τούρμπο θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, προκειμένου να είναι αξιόπιστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)

Οι εταιρείες συνήθως δεν δίνουν στους αγοραστές συμβουλές και tips για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στα αυτοκίνητά τους. Τουλάχιστον όχι επισήμως, αφού τα μοτέρ είναι δοκιμασμένα. Αυτό όμως προϋποθέτει και την τέλεια συντήρηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τι πρέπει όμως να γνωρίζουν και να αποφεύγουν όσοι οδηγούν αυτοκίνητα με μοτέρ τούρμπο;

Πιο κάτω θα δούμε πέντε κλασσικά λάθη που γίνονται και πρέπει να αποφεύγονται, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής του τούρμπο στον κινητήρα.

1: Μην πιέζετε τον κινητήρα πριν φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό είναι σίγουρα σημαντικό και σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, αλλά σε τούρμπο είναι ακόμη πιο σημαντικό.

Δείτε ακόμη: Γιατί τα λάστιχα των αυτοκινήτων είναι μαύρα;

2: Μη σβήνετε κατευθείαν το μοτέρ. Αφήστε το πρώτα να κρυώσει. Αν έχετε διανύσει μεγάλη διαδρομή, στα τελευταία χιλιόμετρα, κατεβάστε ρυθμό πριν φτάσετε στον προορισμό σας.

3: Μη χρησιμοποιείτε καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από αυτόν που συστήνει ο κατασκευαστής. Ειδικά οι τούρμπο κινητήρες υψηλές απόδοσης είναι αρκετά ευαίσθητοι στο καύσιμο.

4: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Περιμένετε να μπει το τούρμπο και μετά βυθίστε το στο πάτωμα, αν είναι απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε το φορτίο που δέχεται το μοτέρ και η τουρμπίνα.

Διαβάστε επίσης: Tι είναι ο «κλέφτης» ηλεκτρόγκαζου;

4+1: Προσοχή στις «βελτιώσεις» ακόμη και αν είναι μικρές. Τα τούρμπο μοτέρ δεν έχουν τις ίδιες ανοχές με τα ατμοσφαιρικά και είναι κατασκευασμένα και δοκιμασμένα στην εργοστασιακή τους μορφή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου …
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;
Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού …
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα;
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα; …
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο;
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο; …
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων