Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;

Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει επικρατήσει η λύση του τούρμπο από τους μικρούς κινητήρες. Οι εταιρείες κατέφυγαν σε αυτή την επιλογή, προκειμένου να συνδυάσουν ιδανικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και υψηλές επιδόσεις. Η αλήθεια όμως είναι πως οι κινητήρες με τούρμπο θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, προκειμένου να είναι αξιόπιστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)

Οι εταιρείες συνήθως δεν δίνουν στους αγοραστές συμβουλές και tips για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στα αυτοκίνητά τους. Τουλάχιστον όχι επισήμως, αφού τα μοτέρ είναι δοκιμασμένα. Αυτό όμως προϋποθέτει και την τέλεια συντήρηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τι πρέπει όμως να γνωρίζουν και να αποφεύγουν όσοι οδηγούν αυτοκίνητα με μοτέρ τούρμπο;

Πιο κάτω θα δούμε πέντε κλασσικά λάθη που γίνονται και πρέπει να αποφεύγονται, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής του τούρμπο στον κινητήρα.

1: Μην πιέζετε τον κινητήρα πριν φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό είναι σίγουρα σημαντικό και σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, αλλά σε τούρμπο είναι ακόμη πιο σημαντικό.

Δείτε ακόμη: Γιατί τα λάστιχα των αυτοκινήτων είναι μαύρα;

2: Μη σβήνετε κατευθείαν το μοτέρ. Αφήστε το πρώτα να κρυώσει. Αν έχετε διανύσει μεγάλη διαδρομή, στα τελευταία χιλιόμετρα, κατεβάστε ρυθμό πριν φτάσετε στον προορισμό σας.

3: Μη χρησιμοποιείτε καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από αυτόν που συστήνει ο κατασκευαστής. Ειδικά οι τούρμπο κινητήρες υψηλές απόδοσης είναι αρκετά ευαίσθητοι στο καύσιμο.

4: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Περιμένετε να μπει το τούρμπο και μετά βυθίστε το στο πάτωμα, αν είναι απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε το φορτίο που δέχεται το μοτέρ και η τουρμπίνα.

Διαβάστε επίσης: Tι είναι ο «κλέφτης» ηλεκτρόγκαζου;

4+1: Προσοχή στις «βελτιώσεις» ακόμη και αν είναι μικρές. Τα τούρμπο μοτέρ δεν έχουν τις ίδιες ανοχές με τα ατμοσφαιρικά και είναι κατασκευασμένα και δοκιμασμένα στην εργοστασιακή τους μορφή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου;
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου; …
Τι ξεχνάμε όταν φεύγουμε φορτωμένοι για διακοπές;
Τι ξεχνάμε όταν φεύγουμε φορτωμένοι για διακοπές; …
Καθαρίζουν τα τζάμια με την εφημερίδα;
Καθαρίζουν τα τζάμια με την εφημερίδα;
Πότε «λήγουν» τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Πότε «λήγουν» τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Μέγα λάθος η οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές
Μέγα λάθος η οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές …
10 tips ελκυστικής αγγελίας αυτοκινήτου
10 tips ελκυστικής αγγελίας αυτοκινήτου
Λάθη του οδηγού που κοστίζουν πολλά ευρώ
Λάθη του οδηγού που κοστίζουν πολλά ευρώ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store