Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;

Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει επικρατήσει η λύση του τούρμπο από τους μικρούς κινητήρες. Οι εταιρείες κατέφυγαν σε αυτή την επιλογή, προκειμένου να συνδυάσουν ιδανικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και υψηλές επιδόσεις. Η αλήθεια όμως είναι πως οι κινητήρες με τούρμπο θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, προκειμένου να είναι αξιόπιστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)

Οι εταιρείες συνήθως δεν δίνουν στους αγοραστές συμβουλές και tips για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στα αυτοκίνητά τους. Τουλάχιστον όχι επισήμως, αφού τα μοτέρ είναι δοκιμασμένα. Αυτό όμως προϋποθέτει και την τέλεια συντήρηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τι πρέπει όμως να γνωρίζουν και να αποφεύγουν όσοι οδηγούν αυτοκίνητα με μοτέρ τούρμπο;

Πιο κάτω θα δούμε πέντε κλασσικά λάθη που γίνονται και πρέπει να αποφεύγονται, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής του τούρμπο στον κινητήρα.

1: Μην πιέζετε τον κινητήρα πριν φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό είναι σίγουρα σημαντικό και σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, αλλά σε τούρμπο είναι ακόμη πιο σημαντικό.

Δείτε ακόμη: Γιατί τα λάστιχα των αυτοκινήτων είναι μαύρα;

2: Μη σβήνετε κατευθείαν το μοτέρ. Αφήστε το πρώτα να κρυώσει. Αν έχετε διανύσει μεγάλη διαδρομή, στα τελευταία χιλιόμετρα, κατεβάστε ρυθμό πριν φτάσετε στον προορισμό σας.

3: Μη χρησιμοποιείτε καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από αυτόν που συστήνει ο κατασκευαστής. Ειδικά οι τούρμπο κινητήρες υψηλές απόδοσης είναι αρκετά ευαίσθητοι στο καύσιμο.

4: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Περιμένετε να μπει το τούρμπο και μετά βυθίστε το στο πάτωμα, αν είναι απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε το φορτίο που δέχεται το μοτέρ και η τουρμπίνα.

Διαβάστε επίσης: Tι είναι ο «κλέφτης» ηλεκτρόγκαζου;

4+1: Προσοχή στις «βελτιώσεις» ακόμη και αν είναι μικρές. Τα τούρμπο μοτέρ δεν έχουν τις ίδιες ανοχές με τα ατμοσφαιρικά και είναι κατασκευασμένα και δοκιμασμένα στην εργοστασιακή τους μορφή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πότε και γιατί ένας κινητήρας χτυπάει πειράκια;
Πότε και γιατί ένας κινητήρας χτυπάει πειράκια; …
Πώς ξεθολώνουν αμέσως τα τζάμια του αυτοκινήτου;
Πώς ξεθολώνουν αμέσως τα τζάμια του αυτοκινήτου; …
Διατροφή και ταξίδι: Τι πρέπει να προσέξετε!
Διατροφή και ταξίδι: Τι πρέπει να προσέξετε!
10 πολύτιμες συμβουλές για αθάνατο αυτοκίνητο!
10 πολύτιμες συμβουλές για αθάνατο αυτοκίνητο! …
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο;
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο; …
Το κλασικό λάθος των οδηγών με το χειρόφρενο
Το κλασικό λάθος των οδηγών με το χειρόφρενο …
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Πως «πέφτει» η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Πως «πέφτει» η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; …
Πως μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου έως 50%;
Πως μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου έως 50%;
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store