Θέλει προθέρμανση ο κινητήρας το καλοκαίρι;

Κάθε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως μοντέλου, μάρκας και κινητήρα για να λειτουργεί σωστά και να μην αρχίσει να εμφανίζει απρόσμενες βλάβες, θα πρέπει να οδηγείται με ορθό τρόπο και να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες, όπως ορίζουν και οι κατασκευαστές.

Ένας από αυτούς είναι και η σωστή προθέρμανση του κινητήρα. Ορισμένοι πιστεύουν ότι χρειάζεται ζέσταμα μόνο το χειμώνα, λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος και όχι το καλοκαίρι, επειδή κάνει ζέστη. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ισχύει σε κάθε περίπτωση, αφού ανεξαρτήτως της εξωτερικής θερμοκρασίας, ο κινητήρας πρέπει πάντα να ξεκινά ομαλά για τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει το αυτοκίνητο.

Ανώφελο είναι το ζέσταμα του κινητήρα στο ρελαντί, δηλαδή να λειτουργεί για κάποια λεπτά με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, μέχρι να αρχίσει να ανεβαίνει ο δείκτης θερμοκρασίας (ή να σβήσει η σχετική λυχνία). Αυτή η κίνηση μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα και είναι κάτι που δεν το συνιστούν οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων. Άλλωστε το γράφουν στα εγχειρίδια χρήσης των μοντέλων τους.

Ποια είναι η ενδεδειγμένη προθέρμανση το κινητήρα; Ξεκινήστε την οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς, μέχρι τις μεσαίες περίπου στροφές του κινητήρα. Ποτέ μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις με κρύο τον κινητήρα. Περιμένετε λίγα λεπτά έως ότου η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα φτάσει στη μέση, όπου είναι η κανονική θερμοκρασία. Η επιθετική οδήγηση με «κρύο» γενικά το αυτοκίνητο προκαλεί παράλληλα φθορές στα φρένα, στο κιβώτιο ταχυτήτων και στα επιμέρους μηχανικά του μέρη.

Προσοχή χρειάζεται και πριν ο οδηγός σβήσει τον κινητήρα και ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να αφήσετε το μοτέρ να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του κινητήρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί στο πρώτο «κλικ» της αντλίας σταματάμε;
Γιατί στο πρώτο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; …
Τα SOS για ασφαλή οδήγηση με τρέιλερ
Τα SOS για ασφαλή οδήγηση με τρέιλερ
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας; …
Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων
Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων
Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF;
Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF; …
Τα λάθη που κάνουμε με το air condition
Τα λάθη που κάνουμε με το air condition
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο …
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store