Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;

Δίνοντας την προσοχή που πρέπει στην προθέρμανση του κινητήρα, περιορίζουμε την κατανάλωση καυσίμου και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια, ενώ φροντίζουμε για τη μακροζωία του. Γι’ αυτό κάθε φορά που ξεκινάμε το αυτοκίνητό μας για τον επόμενο προορισμό μας, καλό θα είναι να έχουμε κατά νου τις παρακάτω συμβουλές για να βγούμε κερδισμένοι.

Δείτε ακόμη: 5+1 σημεία που ενοχλούν στα σύγχρονα αυτοκίνητα

Πρώτα από όλα οφείλουμε να γνωρίζουμε πως το μεγαλύτερο ποσοστό της φθοράς ενός κινητήρα προκαλείται κατά την εκκίνηση του. Τα πρώτα δευτερόλεπτα της εκκίνησης, το λάδι αφενός δεν προλαβαίνει να κυκλοφορήσει παντού, αφετέρου είναι κρύο, άρα και πιο παχύρρευστο και δεν διεισδύει με την ίδια ευκολία ανάμεσα στις μεταλλικές επιφάνειες. Έτσι πρέπει να του δώσουμε το χρόνο του, προκειμένου να μην έχουμε αχρείαστη φθορά.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αφήσουμε τον κινητήρα να δουλέψει για πολύ λίγα δευτερόλεπτα στο ρελαντί, μέχρι να σταθεροποιήσει τη λειτουργία του σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών. Συγκεκριμένα οι κινητήρες όταν εκκινούν έχουν ανεβασμένο ρυθμό στροφών, ο οποίος μετά από λίγο πέφτει στο προβλεπόμενο σημείο (γύρω στις 700 σ.α.λ.).

Δείτε ακόμη: Γιατί κάποια φορτηγά έχουν τους τροχούς στον αέρα; (+video)

Αμέσως μετά φεύγουμε και δεν περιμένουμε να ζεσταθεί το μοτέρ, ενώ είμαστε σταματημένοι. Ο λόγος είναι ότι έτσι αργεί να ζεσταθεί ο κινητήρας περισσότερο, αφού δουλεύει σε χαμηλότερο ρυθμό και όσο δεν φτάνει στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία, η καύση είναι χαμηλότερης ποιότητας. Κατά συνέπεια καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και εκπέμπει περισσότερους ρύπους.

Θυμόμαστε πάντα πως η σωστή προθέρμανση στα σύγχρονα αυτοκίνητα γίνεται με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Ξεκινούμε χωρίς άσκοπα μαρσαρίσματα και στη συνέχεια κινούμαστε με ήπια ταχύτητα, κρατώντας τις στροφές του κινητήρα χαμηλά, αποφεύγοντας τις απότομες και άσκοπες επιταχύνσεις.

Διαβάστε επίσης: Ποιο είναι το πρόστιμο για τη σφήνα στο φανάρι;

Όταν ο δείκτης της θερμοκρασίας του νερού φτάσει στην σωστή τιμή λειτουργίας του (ή όταν σβήσει η ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό, που ειδοποιεί ότι ο κινητήρας είναι κρύος), τότε ο κινητήρας έχει προθερμανθεί και μπορούμε να επιταχύνουμε κανονικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Να πως καίει λιγότερο το αυτοκίνητο στο ταξίδι
Να πως καίει λιγότερο το αυτοκίνητο στο ταξίδι …
Το σφάλμα με τη βενζίνη στα νέα αυτοκίνητα
Το σφάλμα με τη βενζίνη στα νέα αυτοκίνητα
Τα λάθη που πληρώνονται με τις ζώνες ασφαλείας
Τα λάθη που πληρώνονται με τις ζώνες ασφαλείας …
Τα λάθη με το a/c που κοστίζουν
Τα λάθη με το a/c που κοστίζουν
Τι να αποφύγετε στην πώληση αυτοκινήτου
Τι να αποφύγετε στην πώληση αυτοκινήτου
Ποια πατάκια αυτοκινήτου είναι καλύτερα;
Ποια πατάκια αυτοκινήτου είναι καλύτερα;
Οι μεγάλοι εχθροί των οθονών στα νέα αυτοκίνητα
Οι μεγάλοι εχθροί των οθονών στα νέα αυτοκίνητα …
Να σβήνει ο κινητήρας στον ανεφοδιασμό ή όχι;
Να σβήνει ο κινητήρας στον ανεφοδιασμό ή όχι; …
Ποιες κακές συνήθειες «βλάπτουν» στο παρκάρισμα;
Ποιες κακές συνήθειες «βλάπτουν» στο παρκάρισμα; …
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-Benz GLA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store