Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;

Τα ελαστικά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με πάρα πολλές σκληρές δοκιμασίες, γι’ αυτό πρέπει ο οδηγός θα τους δίνει τη δέουσα προσοχή και να μην τα αφήνει στην τύχη τους. Ένας εβδομαδιαίος έλεγχος δεν είναι κακός, όχι μόνο οπτικός για τυχόν έντονες φθορές (π.χ. κομμένα κομμάτια από τη γόμα), αλλά και στις πιέσεις.

Η πλειοψηφία των ελαστικών που κυκλοφορούν στους δρόμους, έχει φουσκώσει με τον αέρα του περιβάλλοντος. Ωστόσο, υπάρχει και το άζωτο, το οποίο μπορεί να μην παρέχεται δωρεάν (περίπου 20 ευρώ κοστίζει η πλήρωση 4 ελαστικών), όμως είναι πολύ καλύτερο από τον απλό αέρα.

Η χρήση του αζώτου για το φούσκωμα των ελαστικών χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τα αεροπλάνα και κατόπιν στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, στα στρατιωτικά οχήματα και στα βαρέα οχήματα. Πληροφοριακά, ο αέρας αποτελείται κατά 78% από άζωτο, 21% από οξυγόνο και 1% από διάφορα άλλα αέρια. Το 21% του οξυγόνου είναι αυτό που προκαλεί τα διάφορα προβλήματα, όπως είναι ευπάθεια στην υγρασία, μεταπτώσεις στη θερμοκρασία λειτουργίας και απώλεια πίεσης.

Η πλήρωση με άζωτο λύνει όλα αυτά τα προβλήματα, καθώς διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία, η διαρροή του από το ελαστικό γίνεται πολύ πιο αργά (λόγω μεγαλύτερων σωματιδίων που κινούνται πιο αργά από εκείνα του πεπιεσμένου αέρα), δεν σχηματίζει υδρατμούς και αποτρέπει την οξείδωση των μεταλλικών πλεγμάτων στο εσωτερικό του ελαστικού. Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν καλύτερη οδική συμπεριφορά χάρη στη βελτιωμένη πρόσφυση, βελτίωση της άνεσης από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών, έως και μικρή μείωση της κατανάλωσης (λόγω σταθερής πίεσης).

Το βασικά μειονεκτήματα του αζώτου για την πλήρωση των ελαστικών, είναι το κόστος και η διαθεσιμότητα. Πεπιεσμένος αέρας μπορεί να βρεθεί και στο πιο απομακρυσμένο πρατήριο υγρών καυσίμων, όμως άζωτο έχουν τα πιο εξειδικευμένα βουλκανιζατέρ. Στην περίπτωση που ένα ελαστικό με άζωτο χάσει μέρος της πίεσής του για τον οποιοδήποτε λόγο, τότε μπορεί να προστεθεί απλός αέρας. Όμως η ανάμειξη θα αραιώσει την καθαρότητα του αζώτου και θα μειώσει την αποτελεσματικότητά του. Μια δοκιμή γεμίσματος των ελαστικών με άζωτο, σίγουρα δεν βλάπτει, αφού τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα.

Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου …
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού …
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα;
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα; …
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο;
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο; …
Πως ένα νέο αυτοκίνητο καίει λιγότερο καύσιμο;
Πως ένα νέο αυτοκίνητο καίει λιγότερο καύσιμο; …
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων