Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο

Με το που αρχίσουν και πιάνουν οι πρώτες ζέστες -όπως αυτές τις μέρες για παράδειγμα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται «φούρνος». Λίγη ώρα κάτω από τις καυτές ακτίνες του ήλιου αρκεί, για να ανέβει σημαντικά η θερμοκρασία της καμπίνας και τα μαύρα (συνήθως) πλαστικά και επενδύσεις, να ζεματάνε.

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει ο οδηγός σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να ανοίξει τα παράθυρα, προκειμένου να φύγει ο καυτός αέρας, έτσι ώστε να αποδώσει πιο γρήγορα το air condition με την ανακύκλωση του αέρα. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα δεν υπάρχει λόγος να μείνουν τα παράθυρα κατεβασμένα, εφόσον ο κλιματισμός είναι σε λειτουργία. Σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη μπορεί να μην ενοχλεί ιδιαίτερα ο θόρυβος από τον αέρα και να μην αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου εξαιτίας της μεγαλύτερης αεροδυναμικής αντίστασης, όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, η κατάσταση αλλάζει δραματικά, προς το χειρότερο σε πολλούς τομείς.

Μερικοί οδηγοί έχουν την κακή συνήθεια να αφήνουν ανοιχτό το ένα ή και τα δύο πίσω παράθυρα, για να μην τους ενοχλεί ο αέρας από τα εμπρός. Με αυτή την κίνηση έχουν την ψευδαίσθηση ότι δροσίζονται, καθώς και ότι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, γιατί δεν λειτουργεί ο κλιματισμός. Στην πραγματικότητα όμως, ακόμα και το ένα κατεβασμένο πίσω παράθυρο «διαταράσσει» τη ροή του αέρα στο αμάξωμα, άρα αυξάνεται η αντίσταση και η κατανάλωση. Παράλληλα δημιουργείται ένας καθόλα ευχάριστος υπόκωφος θόρυβος, που θυμίζει έλικα ελικοπτέρου. Το φαινόμενο αυτό, μπορεί ανάλογα την ταχύτητα και τη διάρκεια της διαδρομής, να προκαλέσει στον οδηγό ίλιγγο, ημικρανία, πόνο στα αυτά, ακόμα και λιποθυμία, όταν ειδικά η εξωτερική θερμοκρασία είναι υψηλή.

Ο ήχος αυτός μέσω του συντονισμού των κυμάτων του αέρα, ονομάζεται Φαινόμενο Helmholtz (από το Γερμανό φυσικό Hermann von Helmholtz που το ανακάλυψε). Είναι κάτι αντίστοιχο με το να φυσάτε στο στόμιο ενός άδειου μπουκαλιού, όπου δημιουργείται ένας στροβιλισμός, μαζί με βουητό και ανεπαίσθητο συριγμό. Αν για τον όποιο λόγο επιμένετε στα ανοιχτά παράθυρα και όχι στον κλιματισμό, τότε καλύτερα είναι να μένουν λίγο ανοιχτά τα μπροστινά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό …
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα; …
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο;
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο; …
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Πώς φαίνεται με μιας ένα τρακαρισμένο μεταχειρισμένο;
Πώς φαίνεται με μιας ένα τρακαρισμένο μεταχειρισμένο; …
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store