Πώς οδηγούμε ένα υβριδικό αυτοκίνητο;

Όλα τα αυτοκίνητα δεν οδηγούνται με τον ίδιο τρόπο, γιατί ανάλογα τον τύπο του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζεται στο πως να πατάει και να αφήνει το πεντάλ του γκαζιού.

Για παράδειγμα τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα που κυριαρχούσαν παλαιότερα, χρειάζονται πιο υψηλές στροφές για να επιταχύνουν. Αντιθέτως, τα σύγχρονα turbo downsized αποδίδουν καλύτερα από χαμηλότερες στροφές, λόγω της αισθητά περισσότερης ροπής. Ενδεικτικά ένα 1.400άρι μοτέρ απέδιδε 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ τώρα ένα 1.000άρι turbo έχει 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Οπότε το τράβηγμα είναι πιο έντονο από χαμηλά, επομένως απαιτείται άλλος χειρισμός.

Διαφορετικό στιλ οδήγησης πρέπει να ακολουθείται όμως και σε ένα Full Hybrid, έτσι ώστε ο οδηγός να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα αποθέματα ενέργειας από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο ηλεκτρικά. Η εκκίνηση πρέπει να γίνεται ομαλά και όχι με απότομο πάτημα του γκαζιού, προκειμένου να αναπτύξει ταχύτητα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Άλλωστε το πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται στην ξεκίνημα. Ειδικά στο συνεχόμενο «σταμάτα – ξεκίνα» των μποτιλιαρισμένων δρόμων, ένα φουλ υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει αρκετές αποστάσεις, δίχως να κάνει χρήση του θερμικού κινητήρα, άρα και να μην κάψει καθόλου βενζίνη ή πετρέλαιο (ανάλογα το μοντέλο).

Αντίστοιχα και εν κινήσει, με ήπιο πάτημα του δεξιού πεντάλ και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, τα σύγχρονα Full Hybrid αυτοκίνητα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ηλεκτρική ενέργεια. Ο οδηγός θα πρέπει να προβλέπει την κίνηση μπροστά του και αναλόγως των κυκλοφοριακών συνθηκών, να αφήνει νωρίς το γκάζι. Σε αυτές τις περιπτώσεις το μοτέρ εσωτερικής καύσης παύει προσωρινά να λειτουργεί, αφού χρησιμοποιεί το ρεύμα από την μπαταρία, η οποία με τη σειρά της φορτίζει από την ανάκτηση ενέργειας. Παρόμοια χαρακτηριστικά ισχύουν και για τα Plug-in Hybrid μοντέλα, όταν αποφορτιστεί η μπαταρία, γιατί μετά λειτουργούν σαν Full Hybrid.

Με τις πολύ απλές αυτές κινήσεις εξοικονομείται αρκετό «πολύτιμο» καύσιμο, γιατί ο οδηγός εκμεταλλεύεται το ρεύμα από την μπαταρία και τη φόρτισή της, κάθε φορά που σηκώνει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό …
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα; …
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο;
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο; …
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store