Σκότωμα η οδήγηση σε χαμηλές στροφές

Η όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου είναι μία από τις προτεραιότητες όλων των οδηγών, πόσο μάλλον τώρα που οι τιμές των καυσίμων είναι στα ύψη. Όλοι λίγο – πολύ γνωρίζουν ότι για να μην «καίει» ένας κινητήρας, θα πρέπει να μην πιέζεται και να δουλεύει σε υψηλές στροφές.

Ωστόσο, ισχύει και το αντίθετο, δηλαδή το μηχανικό σύνολο να μη λειτουργεί σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές, γιατί είναι ότι χειρότερο για το μοτέρ, ενώ δεν επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εξοικονόμηση καυσίμου. Ένας κινητήρας «κουράζεται» όταν πιέζεται συνεχώς στο κόκκινο πεδίο του στροφόμετρου, αλλά και όταν με τα βίας καταφέρνει να επιταχύνει το αυτοκίνητο και να τραντάζεται ολόκληρος.

Ιδανικό πεδίο εύρος στροφών για τους ντίζελ είναι οι 1.750 με 2.500 σ.α.λ., για τους νέους turbo βενζίνης από 2.000-3.000 σ.α.λ. και για τους ατμοσφαιρικούς βενζίνης πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. Όταν για παράδειγμα ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με 50 χλμ./ώρα και με 4η-5η ταχύτητα, τότε όχι μόνο δεν γλιτώνει καύσιμο, αλλά προκαλεί και ζημιά στον κινητήρα.

Το πρώτο γνώρισμα που παρατηρείται είναι ένα κροτάλισμα (και στους βενζίνης), από τα πειράκια που χτυπάνε, γιατί δεν γίνεται σωστή καύση. Χαρακτηριστικό που βλάπτει τους σύγχρονους turbo downsized με τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και κατά επέκταση τους καταλύτες και τα φίλτρα DPF και GPF. Οι πολύ χαμηλές στροφές σημαίνει ταχύτερη φθορά των δακτυλίων του εμβόλου ή ζημιά στα ίδια έμβολα. Άλλα τμήματα που ζορίζονται είναι οι αλυσίδες κίνησης και ο σφόνδυλος.

Οι αλυσίδες που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι πιο λεπτές, επομένως τεντώνουν πιο γρήγορα και ενδέχεται ακόμα και να σπάσουν. Στους σφόνδυλους τα αμορτισέρ δέχονται τεράστια πίεση στρεπτικών κραδασμών σε χαμηλές ταχύτητες και ως εκ τούτου η διάρκεια ζωής τους μειώνεται δραστικά. Αντί λοιπόν να αντέξει 200.000 χλμ., θα χρειαστεί αντικατάσταση στις 60.000 χλμ.

Οπότε, πάντα οι αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να γίνονται με το που έχει ροπιάσει ο κινητήρας και όχι πριν πάρει την «ανάσα» του. Αυτό το καταλαβαίνουμε εύκολα, γιατί μπορεί και επιταχύνει χωρίς να κομπιάζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό …
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα; …
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο;
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο; …
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store