Σκότωμα η οδήγηση σε χαμηλές στροφές - AutoGreekNews

Σκότωμα η οδήγηση σε χαμηλές στροφές

Η όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου είναι μία από τις προτεραιότητες όλων των οδηγών, πόσο μάλλον τώρα που οι τιμές των καυσίμων είναι στα ύψη. Όλοι λίγο – πολύ γνωρίζουν ότι για να μην «καίει» ένας κινητήρας, θα πρέπει να μην πιέζεται και να δουλεύει σε υψηλές στροφές.

Ωστόσο, ισχύει και το αντίθετο, δηλαδή το μηχανικό σύνολο να μη λειτουργεί σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές, γιατί είναι ότι χειρότερο για το μοτέρ, ενώ δεν επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εξοικονόμηση καυσίμου. Ένας κινητήρας «κουράζεται» όταν πιέζεται συνεχώς στο κόκκινο πεδίο του στροφόμετρου, αλλά και όταν με τα βίας καταφέρνει να επιταχύνει το αυτοκίνητο και να τραντάζεται ολόκληρος.

Ιδανικό πεδίο εύρος στροφών για τους ντίζελ είναι οι 1.750 με 2.500 σ.α.λ., για τους νέους turbo βενζίνης από 2.000-3.000 σ.α.λ. και για τους ατμοσφαιρικούς βενζίνης πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. Όταν για παράδειγμα ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με 50 χλμ./ώρα και με 4η-5η ταχύτητα, τότε όχι μόνο δεν γλιτώνει καύσιμο, αλλά προκαλεί και ζημιά στον κινητήρα.

Το πρώτο γνώρισμα που παρατηρείται είναι ένα κροτάλισμα (και στους βενζίνης), από τα πειράκια που χτυπάνε, γιατί δεν γίνεται σωστή καύση. Χαρακτηριστικό που βλάπτει τους σύγχρονους turbo downsized με τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και κατά επέκταση τους καταλύτες και τα φίλτρα DPF και GPF. Οι πολύ χαμηλές στροφές σημαίνει ταχύτερη φθορά των δακτυλίων του εμβόλου ή ζημιά στα ίδια έμβολα. Άλλα τμήματα που ζορίζονται είναι οι αλυσίδες κίνησης και ο σφόνδυλος.

Οι αλυσίδες που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι πιο λεπτές, επομένως τεντώνουν πιο γρήγορα και ενδέχεται ακόμα και να σπάσουν. Στους σφόνδυλους τα αμορτισέρ δέχονται τεράστια πίεση στρεπτικών κραδασμών σε χαμηλές ταχύτητες και ως εκ τούτου η διάρκεια ζωής τους μειώνεται δραστικά. Αντί λοιπόν να αντέξει 200.000 χλμ., θα χρειαστεί αντικατάσταση στις 60.000 χλμ.

Οπότε, πάντα οι αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να γίνονται με το που έχει ροπιάσει ο κινητήρας και όχι πριν πάρει την «ανάσα» του. Αυτό το καταλαβαίνουμε εύκολα, γιατί μπορεί και επιταχύνει χωρίς να κομπιάζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ταχύτητα ή χειρόφρενο στο παρκάρισμα;
Ταχύτητα ή χειρόφρενο στο παρκάρισμα;
Ταμπλό χριστουγεννιάτικο δέντρο και κινητήρας off; Τι φταίει;
Ταμπλό χριστουγεννιάτικο δέντρο και κινητήρας off; Τι φταίει; …
Στάζει ψυκτικό – αντιψυκτικό υγρό! Τι φταίει και τι κάνω;
Στάζει ψυκτικό – αντιψυκτικό υγρό! Τι φταίει και τι κάνω; …
Έτσι χαλάνε τα τηλεχειριστήρια των αυτοκινήτων
Έτσι χαλάνε τα τηλεχειριστήρια των αυτοκινήτων …
Τι παθαίνουν τα φρένα αν δεν χρησιμοποιηθούν;
Τι παθαίνουν τα φρένα αν δεν χρησιμοποιηθούν; …
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ; …
Σωστό ή λάθος το καθάρισμα των τζαμιών με εφημερίδα;
Σωστό ή λάθος το καθάρισμα των τζαμιών με εφημερίδα; …
Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί;
Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί;
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store