Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου

Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την έκθεση και βγαίνει στους δρόμους χρειάζεται μια περίοδο στρωσίματος – ρονταρίσματος, έτσι ώστε να μην εμφανιστούν προβλήματα και να εξασφαλιστεί η πολύτιμη μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του. Από τα μηχανικά μέρη έως τα ελαστικά, απαιτούνται μερικές απλές προφυλάξεις για τα πρώτα 1.000-1.500 χλμ., που θα συμβάλλουν με την σειρά τους στην απόδοση και οικονομία. Ας δούμε παρακάτω ορισμένους βασικούς κανόνες του στρωσίματος.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μαρσάρετε τον κινητήρα (αυτό ισχύει και όταν έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο), ούτε να κάνετε απότομες εκκινήσεις. Κατά την οδήγηση, διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα μέχρι το μεσαίο εύρος, εκμεταλλευόμενοι τη ροπή, η οποία είναι αρκετή σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τους turbo κινητήρες.

Εάν είναι δυνατό, αποφύγετε την πολύ συχνή χρήση των φρένων και του συμπλέκτη κατά τα πρώτα 150 χλμ. οδήγησης στην πόλη και κατά τα πρώτα 1.500 χλμ. οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους. Μη διατηρείτε σταθερές στροφές στον κινητήρα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, είτε υψηλές είτε χαμηλές. Η μεταβολή των στροφών του κινητήρα είναι απαραίτητη για το σωστό ροντάρισμά του.

Αποφύγετε τα απότομα φρεναρίσματα, εκτός από περιπτώσεις ανάγκης, ώστε να «πατήσουν» σωστά τα φρένα. Επίσης, τα καινούργια ελαστικά χρειάζονται στρώσιμο για περίπου 500 χιλιόμετρα μέχρι να αρχίσουν να έχουν σωστή απόδοση. Εάν έχετε τρέιλερ, καλό είναι να μη το ρυμουλκήσετε με το καινούργιο αυτοκίνητο και να αφήσετε να περάσουν τα πρώτα 2.000 χλμ.

Σε ορισμένα ντίζελ αυτοκίνητα κατά τα πρώτα 3.000 χλμ. ενδέχεται να ακούσετε έναν θόρυβο ρολογιού κατά τη μείωση της ταχύτητας του οχήματός σας. Αυτό προκαλείται λόγω ρυθμίσεων του νέου πετρελαιοκινητήρα και είναι φυσιολογικό. Επίσης, ανεξαρτήτως καυσίμου, στην αρχή η κατανάλωση θα είναι υψηλότερη μέχρι να στρώσει ο κινητήρας.

Προσοχή: Σε κάθε περίπτωση όταν αγοράζετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να διαβάζετε πάντα το εγχειρίδιο χρήσης, όπου αναγράφονται οι οδηγίες στρωσίματος. Ακολουθείστε τις με ευλάβεια και θα βγείτε κερδισμένοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο …
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Από τι χαλάει το air condition το χειμώνα;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;
Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;
Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού
Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού …
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα;
Ποια είναι η σωστή προθέρμανση του κινητήρα; …
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store