Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί;

Ο κάθε οδηγός έχει το δικό του τρόπο να χειρίζεται το αυτοκίνητο, ωστόσο πάντα υπάρχουν βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται γιατί βοηθούν σε πολλές καταστάσεις. Ένας από αυτούς αφορούν τη σωστή χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο κάνει τη καθημερινότητα πολλών πιο δύσκολη, ειδικά στους πηγμένους δρόμους.

Κάποιοι αλλάζουν νωρίς ταχύτητες πριν ο κινητήρας αρχίσει να πιάνει ροπή, με αποτέλεσμα να ρετάρει και να κινδυνεύει να ξεκινήσει να χτυπάει πειράκια, άλλοι κάνουν άσκοπες αλλαγές σε υψηλές στροφές κ.λπ. Στην κατηφόρα όμως ποια είναι η σωστή επιλογή; Με «κουμπωμένη» ταχύτητα στο κιβώτιο ή με «νεκρά»;

Η απάντηση είναι με ταχύτητα, γιατί είναι σε κάθε περίπτωση είναι ιδανική, για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Ένας από τους βασικότερους είναι ότι επιβραδύνει πιο εύκολα το αυτοκίνητο με το που αφήσει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Έτσι δεν γίνεται τόσο συχνή χρήση των φρένων, πράγμα που συνεπάγεται λιγότερη φθορά σε δίσκους – τακάκια, αλλά και αποφυγή υπερθέρμανσης σε μια μεγάλη κατηφορική ορεινή διαδρομή. Παράλληλα, με ταχύτητα σε κατηφόρα η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου μηδενίζει, ενώ με τη νεκρά θα παρατηρήσετε ότι το trip computer μπορεί να δείχνει έως και 2,0 λτ./100 χλμ.

Η ταχύτητα που θα επιλέξετε στην κατηφόρα δεν είναι πάντα η ίδια, αφού εξαρτάται από τις συνθήκες και τη διαδρομή. Μια μικρή σχέση (π.χ. δευτέρα) φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο και είναι απαραίτητη μόνο σε πολύ σφιχτή ορεινή κατηφορική διαδρομή και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Αντιθέτως μια μεγάλη σχέση σε τέτοιες συνθήκες δεν φρενάρει και είναι σαν να έχει νεκρά επιλεγμένη στο κιβώτιο.

Συνοψίζοντας, αυτό που πρέπει να έχουν όλοι οι οδηγοί στο μυαλό τους είναι πως η κίνηση του αυτοκινήτου με «νεκρά» στην κατηφόρα είναι επικίνδυνη, ενώ δεν μειώνει την κατανάλωση του καυσίμου. Επίσης, όταν παρκάρουμε σε δρόμο με ανηφορική ή κατηφορική κλίση πάντα βάζουμε πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν, έτσι ώστε να μην τσουλήσει το αυτοκίνητο, στο ενδεχόμενο που δεν πιάνει καλά το χειρόφρενο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το «κόλπο» για γρήγορο ξεθάμπωμα των τζαμιών
Το «κόλπο» για γρήγορο ξεθάμπωμα των τζαμιών …
Πόσα ευρώ χάνεις με λιγότερη πίεση στα ελαστικά;
Πόσα ευρώ χάνεις με λιγότερη πίεση στα ελαστικά; …
Συμβουλές «επιβίωσης» με το αυτοκίνητο το χειμώνα
Συμβουλές «επιβίωσης» με το αυτοκίνητο το χειμώνα …
Πώς τα λάστιχα βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα
Πώς τα λάστιχα βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα …
Τι κάνουμε αν δεν παίρνει μπρος ο κινητήρας;
Τι κάνουμε αν δεν παίρνει μπρος ο κινητήρας;
Να γιατί ρετάρει ένας νέος ή παλιός κινητήρας
Να γιατί ρετάρει ένας νέος ή παλιός κινητήρας …
Πώς φρενάρουμε αποτελεσματικά με τον κινητήρα;
Πώς φρενάρουμε αποτελεσματικά με τον κινητήρα; …
Έτσι θα γλιτώσετε καύσιμο στο αυτοκίνητο
Έτσι θα γλιτώσετε καύσιμο στο αυτοκίνητο
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου;
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου; …
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store