Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί; - AutoGreekNews

Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί;

Ο κάθε οδηγός έχει το δικό του τρόπο να χειρίζεται το αυτοκίνητο, ωστόσο πάντα υπάρχουν βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται γιατί βοηθούν σε πολλές καταστάσεις. Ένας από αυτούς αφορούν τη σωστή χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο κάνει τη καθημερινότητα πολλών πιο δύσκολη, ειδικά στους πηγμένους δρόμους.

Κάποιοι αλλάζουν νωρίς ταχύτητες πριν ο κινητήρας αρχίσει να πιάνει ροπή, με αποτέλεσμα να ρετάρει και να κινδυνεύει να ξεκινήσει να χτυπάει πειράκια, άλλοι κάνουν άσκοπες αλλαγές σε υψηλές στροφές κ.λπ. Στην κατηφόρα όμως ποια είναι η σωστή επιλογή; Με «κουμπωμένη» ταχύτητα στο κιβώτιο ή με «νεκρά»;

Η απάντηση είναι με ταχύτητα, γιατί είναι σε κάθε περίπτωση είναι ιδανική, για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Ένας από τους βασικότερους είναι ότι επιβραδύνει πιο εύκολα το αυτοκίνητο με το που αφήσει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Έτσι δεν γίνεται τόσο συχνή χρήση των φρένων, πράγμα που συνεπάγεται λιγότερη φθορά σε δίσκους – τακάκια, αλλά και αποφυγή υπερθέρμανσης σε μια μεγάλη κατηφορική ορεινή διαδρομή. Παράλληλα, με ταχύτητα σε κατηφόρα η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου μηδενίζει, ενώ με τη νεκρά θα παρατηρήσετε ότι το trip computer μπορεί να δείχνει έως και 2,0 λτ./100 χλμ.

Η ταχύτητα που θα επιλέξετε στην κατηφόρα δεν είναι πάντα η ίδια, αφού εξαρτάται από τις συνθήκες και τη διαδρομή. Μια μικρή σχέση (π.χ. δευτέρα) φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο και είναι απαραίτητη μόνο σε πολύ σφιχτή ορεινή κατηφορική διαδρομή και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Αντιθέτως μια μεγάλη σχέση σε τέτοιες συνθήκες δεν φρενάρει και είναι σαν να έχει νεκρά επιλεγμένη στο κιβώτιο.

Συνοψίζοντας, αυτό που πρέπει να έχουν όλοι οι οδηγοί στο μυαλό τους είναι πως η κίνηση του αυτοκινήτου με «νεκρά» στην κατηφόρα είναι επικίνδυνη, ενώ δεν μειώνει την κατανάλωση του καυσίμου. Επίσης, όταν παρκάρουμε σε δρόμο με ανηφορική ή κατηφορική κλίση πάντα βάζουμε πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν, έτσι ώστε να μην τσουλήσει το αυτοκίνητο, στο ενδεχόμενο που δεν πιάνει καλά το χειρόφρενο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ; …
Σωστό ή λάθος το καθάρισμα των τζαμιών με εφημερίδα;
Σωστό ή λάθος το καθάρισμα των τζαμιών με εφημερίδα; …
Πότε και γιατί ένας κινητήρας χτυπάει πειράκια;
Πότε και γιατί ένας κινητήρας χτυπάει πειράκια; …
Πώς ξεθολώνουν αμέσως τα τζάμια του αυτοκινήτου;
Πώς ξεθολώνουν αμέσως τα τζάμια του αυτοκινήτου; …
Διατροφή και ταξίδι: Τι πρέπει να προσέξετε!
Διατροφή και ταξίδι: Τι πρέπει να προσέξετε!
10 πολύτιμες συμβουλές για αθάνατο αυτοκίνητο!
10 πολύτιμες συμβουλές για αθάνατο αυτοκίνητο! …
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο;
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο; …
Το κλασικό λάθος των οδηγών με το χειρόφρενο
Το κλασικό λάθος των οδηγών με το χειρόφρενο …
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store