Τι ξεχνάμε όταν φεύγουμε φορτωμένοι για διακοπές;

Οι διακοπές για πολλούς έχουν ήδη ξεκινήσει, άλλοι βρίσκονται καθοδόν, ενώ αρκετοί μετράνε μέρες αντίστροφα. Σε κάθε περίπτωση το βασικότερο μέσο μετακίνησης προς πάσα κατεύθυνση, είναι το αυτοκίνητο, το οποίο καλείται να σηκώσει αρκετά βάρη, αφού ως είθισται γεμίζει με επιβάτες και αποσκευές.

Η σωστή φόρτωση είναι ένα βασικό κομμάτι, προκειμένου να χωρέσουν όσο το δυνατό περισσότερα πράγματα, χωρίς να γίνεται καμία απολύτως παραχώρηση σε θέμα ασφάλειας. Κάτι όμως που αμελείται από την πλειοψηφία των οδηγών, είναι οι σωστές πιέσεις των ελαστικών. Οι περισσότεροι ξεκινούν το ταξίδι με το αυτοκίνητο καθισμένο από το βάρος, χωρίς να έχουν αλλάξει τις πιέσεις στα λάστιχα.

Σε καθημερινές διαδρομές ρουτίνας όπου συνήθως στο αυτοκίνητο βρίσκεται μόνο ο οδηγός, τότε οι πιέσεις παραμένουν οι κανονικές, σύμφωνα πάντα με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Στην περίπτωση όμως που φορτωθούν πολλά άτομα με τις αποσκευές τους, τότε πρέπει να αυξηθούν οι πιέσεις, όπως αναφέρεται στο σχετικό ταμπελάκι που βρίσκεται στο πλαίσιο της πόρτας του οδηγού, ή στην τάπα του ρεζερβουάρ.

Εάν διατηρηθούν οι νορμάλ πιέσεις, τότε συσσωρεύεται στο εσωτερικό του ελαστικού υπερβολική θερμότητα και αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος ακόμα και να σκάσει το λάστιχο, ειδικά όταν το αυτοκίνητο κινείται σε υψηλές ταχύτητες. Βέβαια, όταν προστίθεται πολύ βάρος σε ένα όχημα, καλό είναι να αποφεύγονται οι γρήγοροι ρυθμοί, γιατί αναρτήσεις, φρένα και ελαστικά καταπονούνται περισσότερο, με τι όποιες επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά. Επίσης, πρέπει να γίνεται ένας γρήγορος έλεγχος στη ρεζέρβα ή στην κατάσταση του κιτ επισκευής ελαστικού, γιατί ποτέ κανείς δεν ξέρει πότε θα τύχει κλατάρισμα.

Όσον αφορά τη φόρτωση, τα βαριά αντικείμενα πρέπει να τοποθετούνται στο κατώτερο τμήμα του πορτ μπαγκάζ και ποτέ ψηλά και πάνω από πιο ελαφριά αντικείμενα, γιατί τότε αυξάνεται το κέντρο βάρους του οχήματος. Επίσης, πρέπει να στερεώνονται για να μη μετακινούνται στις στροφές, στα φρεναρίσματα και επιταχύνσεις. Το ύψος του φορτίου δεν πρέπει να υπερβαίνει το επάνω μέρος της πλάτης των καθισμάτων και ποτέ δεν τοποθετούνται βαριά και αιχμηρά αντικείμενα στην εταζέρα. Με ένα λίγο πιο έντονο φρενάρισμα, θα εκτοξευθούν και θα φτάσουν σε κλάσματα δευτερολέπτου στο εμπρός τμήμα της καμπίνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου;
Πως γίνεται «ψυγείο» η καμπίνα του αυτοκινήτου; …
Καθαρίζουν τα τζάμια με την εφημερίδα;
Καθαρίζουν τα τζάμια με την εφημερίδα;
Πότε «λήγουν» τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Πότε «λήγουν» τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;
Μέγα λάθος η οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές
Μέγα λάθος η οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές …
10 tips ελκυστικής αγγελίας αυτοκινήτου
10 tips ελκυστικής αγγελίας αυτοκινήτου
Λάθη του οδηγού που κοστίζουν πολλά ευρώ
Λάθη του οδηγού που κοστίζουν πολλά ευρώ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store