Πώς γεμίζουμε σωστά το ψυκτικό υγρό τον χειμώνα;

95

Με το καλοκαίρι να βρίσκεται στον καθρέπτη μας και τον χειμώνα να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, ορισμένες ενέργειες συντήρησης θα πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα στις συνθήκες. Μια από τις σημαντικότερες, αλλά και ευκολότερες στο να παραλειφθεί η ορθή ενσωμάτωσή τους στα χειμερινά «θέλω», είναι η συμπλήρωση του ψυκτικού υγρού.

Δείτε ακόμα: Τι κάνω αν μου βάλουν νοθευμένο καύσιμο η αέρα;

Κατά τους θερινούς μήνες, αποκλειστική έγνοια του οδηγού είναι να διατηρείται η θερμοκρασία του μοτέρ σε φυσιολογικά επίπεδα. Προφανώς και θα πρέπει να τηρούνται οι οδηγίες του κατασκευαστή, συμπληρώνοντας κάθε φορά με το ενδεδειγμένο υγρό, αλλά αν δεις τη βελόνα της θερμοκρασίας να παίρνει ανησυχητικά την ανιούσα, ακόμα και νερό βρύσης να βάλεις, δικαιολογείται. Πάνω από όλα η σωτηρία του κινητήρα – και φυσικά, η αποφυγή μεγάλων ζημιών και εξίσου υψηλού κόστους επισκευής. Τον χειμώνα, όμως, τα πράγματα περιπλέκονται.

Πέρα από τα συνήθη προβλήματα (διάβρωση, δημιουργία επικαθίσεων που δυσχεραίνει τη ροή του υγρού στις σωληνώσεις) που μπορεί να δημιουργήσει το νερό το καλοκαίρι, τον χειμώνα υπάρχει ακόμα ένα. Και πολύ σοβαρό. Οι κατασκευαστές, όπως είπαμε, συστήνουν το εκάστοτε ενδεδειγμένο ψυκτικό υγρό, αναλόγως μοτέρ και συνθηκών. Με τις ανάλογες αντιπηκτικές ιδιότητες. Το νερό, αντίθετα, δεν διαθέτει τέτοια προσόντα. Στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στερεοποιείται και, ως γνωστόν, γίνεται πάγος. Φανταστείτε να συμβεί κάτι τέτοιο στο κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου σας…

Διαβάστε επίσης: Πώς να μη χαλάσει ο καταλύτης και το φίλτρο DPF

Η μικρότερη ζημιά που μπορεί να προκύψει, είναι η καταστροφή των σωληνώσεων. Η μεγαλύτερη, η ολοσχερής κατάρρευση του συστήματος ψύξης, συμπεριλαμβανομένης της αντλίας. Οπότε, η αυτόματη κίνηση που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που έχετε βάλει νερό στο ψυγείο το καλοκαίρι, είναι μια επίσκεψη σε συνεργείο. Εκεί θα το αδειάσουν, θα καθαρίσουν το κύκλωμα και θα προσθέσουν το κατάλληλο ψυκτικό, ώστε να μην βρεθείτε μια παγωμένη μέρα με το αυτοκίνητο, κυριολεκτικά κοκαλωμένο. Εννοείται πως η στάθμη θα πρέπει να διατηρείται μεταξύ low και max, αποφεύγοντας υπερχείλιση ή λειτουργία του κυκλώματος με τις «αναθυμιάσεις» ψυκτικού.