Πώς γεμίζουμε σωστά το ψυκτικό υγρό τον χειμώνα;

Με το καλοκαίρι να βρίσκεται στον καθρέπτη μας και τον χειμώνα να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, ορισμένες ενέργειες συντήρησης θα πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα στις συνθήκες. Μια από τις σημαντικότερες, αλλά και ευκολότερες στο να παραλειφθεί η ορθή ενσωμάτωσή τους στα χειμερινά «θέλω», είναι η συμπλήρωση του ψυκτικού υγρού.

Δείτε ακόμα: Τι κάνω αν μου βάλουν νοθευμένο καύσιμο η αέρα;

Κατά τους θερινούς μήνες, αποκλειστική έγνοια του οδηγού είναι να διατηρείται η θερμοκρασία του μοτέρ σε φυσιολογικά επίπεδα. Προφανώς και θα πρέπει να τηρούνται οι οδηγίες του κατασκευαστή, συμπληρώνοντας κάθε φορά με το ενδεδειγμένο υγρό, αλλά αν δεις τη βελόνα της θερμοκρασίας να παίρνει ανησυχητικά την ανιούσα, ακόμα και νερό βρύσης να βάλεις, δικαιολογείται. Πάνω από όλα η σωτηρία του κινητήρα – και φυσικά, η αποφυγή μεγάλων ζημιών και εξίσου υψηλού κόστους επισκευής. Τον χειμώνα, όμως, τα πράγματα περιπλέκονται.

Πέρα από τα συνήθη προβλήματα (διάβρωση, δημιουργία επικαθίσεων που δυσχεραίνει τη ροή του υγρού στις σωληνώσεις) που μπορεί να δημιουργήσει το νερό το καλοκαίρι, τον χειμώνα υπάρχει ακόμα ένα. Και πολύ σοβαρό. Οι κατασκευαστές, όπως είπαμε, συστήνουν το εκάστοτε ενδεδειγμένο ψυκτικό υγρό, αναλόγως μοτέρ και συνθηκών. Με τις ανάλογες αντιπηκτικές ιδιότητες. Το νερό, αντίθετα, δεν διαθέτει τέτοια προσόντα. Στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στερεοποιείται και, ως γνωστόν, γίνεται πάγος. Φανταστείτε να συμβεί κάτι τέτοιο στο κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου σας…

Διαβάστε επίσης: Πώς να μη χαλάσει ο καταλύτης και το φίλτρο DPF

Η μικρότερη ζημιά που μπορεί να προκύψει, είναι η καταστροφή των σωληνώσεων. Η μεγαλύτερη, η ολοσχερής κατάρρευση του συστήματος ψύξης, συμπεριλαμβανομένης της αντλίας. Οπότε, η αυτόματη κίνηση που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που έχετε βάλει νερό στο ψυγείο το καλοκαίρι, είναι μια επίσκεψη σε συνεργείο. Εκεί θα το αδειάσουν, θα καθαρίσουν το κύκλωμα και θα προσθέσουν το κατάλληλο ψυκτικό, ώστε να μην βρεθείτε μια παγωμένη μέρα με το αυτοκίνητο, κυριολεκτικά κοκαλωμένο. Εννοείται πως η στάθμη θα πρέπει να διατηρείται μεταξύ low και max, αποφεύγοντας υπερχείλιση ή λειτουργία του κυκλώματος με τις «αναθυμιάσεις» ψυκτικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; …
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Πώς ζεσταίνουμε το μοτέρ σε συνθήκες ψύχους;
Πώς ζεσταίνουμε το μοτέρ σε συνθήκες ψύχους; …
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο …
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store