Πώς συμπληρώνουμε λάδι χωρίς να λερώσουμε;

Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δεν χρειάζονται συμπλήρωμα λαδιού. Οι προγραμματισμένες αλλαγές αρκούν για να καλύπτουν τις ανάγκες των κινητήρων, με πολύ σπάνιες περιπτώσεις να «τσιμπάνε» και να χρειάζονται χειροκίνητη παρέμβαση από πλευράς οδηγού. Στα παλιότερα, αντίθετα, ένα μπουκαλάκι ιοδεν κάνει κακό να υπάρχει στο πορτμπαγκάζ.

Επίσης στις περισσότερες των περιπτώσεων, η τάπα του λαδιού βρίσκεται τοποθετημένη στην κορυφή του καπακιού, καθιστώντας πανεύκολη την πλήρωση λιπαντικού ακόμα και δίχως να χρησιμοποιηθεί χωνί. Απλά, ακουμπάς το στόμιο του μπουκαλιού στο χείλος του δοχείου, γέρνεις ελαφρά και αφήνεις τη βαρύτητα να κάνει τα υπόλοιπα. Τι γίνεται, όμως, όταν η θέση της τάπας είναι δυσπρόσιτη ή υπό γωνία; Η προφανής απάντηση αφορά το χωνί, που αναλαμβάνει να διοχετεύσει το υγρό δίχως να κάνει χάλια το μηχανοστάσιο. Ωστόσο, δεν θυμούνται όλοι να έχουν από ένα μαζί τους. Τι κάνουμε εδώ; Ασκήσεις ακριβείας κι αν χυθεί το λάδι, χύθηκε; Φυσικά και όχι.

Η λύση έρχεται από το ίδιο το κύκλωμα, και συγκεκριμένα τη βέργα. Ο κλασικός τρόπος για τη μέτρηση στάθμης και χρώματος λαδιού, μπορεί παράλληλα να μετατραπεί σε μια πρώτης τάξεως βοήθεια για τη συμπλήρωση λιπαντικού. Η μεθοδολογία; Απλούστατη. Παίρνουμε τη βέργα, την τοποθετούμε περίπου μέχρι το μέσο εντός του δοχείου λαδιού και ρίχνουμε προσεκτικά το λιπαντικό. Η παχύρευστη υφή του φροντίζει να «καθαρίσει» (δυνητικά και χωρίς εισαγωγικά) και προσκολλάται στη βέργα, με τη ροή να ακολουθεί καθοδική πορεία δίχως να ξεφεύγει σταγόνα ή πιτσιλιά. Προσοχή χρειάζεται μόνο στη φόρα, καθώς αν πέσει πολύ λάδι αναμενόμενα θα ξεφύγει από τη βέργα και θα καταλήξει στο μηχανοστάσιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο σωστός και λάθος καθαρισμός της κονσόλας
Ο σωστός και λάθος καθαρισμός της κονσόλας
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο; …
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι; …
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store