Μιας αποφορτισμένης μπαταρίας μύρια κακά έπονται!

Η μπαταρία ενός αυτοκινήτου αποτελεί βασικό εξάρτημα για την εύρυθμη λειτουργία του και κυρίως για να πάρει μπρος ο κινητήρας. Σε πολλούς σίγουρα έχει τύχει να γυρνούν το κλειδί στη μίζα (ή να πατάνε το μπουτόν εκκίνησης) και να μην ανάβει καμία ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ενώ ο κινητήρας μοιάζει σαν να μην υπάρχει.

Δείτε ακόμη: Πως χαλάνε γρήγορα ταχύτητες και δίσκος πλατό

Η μπαταρία αποφορτίζεται γρήγορα εφόσον το αυτοκίνητο μείνει για πολύ καιρό ακινητοποιημένο, ενώ μετά τα 3-4 χρόνια κανονικής χρήσης αρχίζει και χάνει την ισχύ της και ξαφνικά δεν θα έχει την απαιτούμενη δύναμη για να δώσει ρεύμα. Το χειρότερο σενάριο σε αυτή την περίπτωση είναι να βρίσκεται το αυτοκίνητο κάπου απομακρυσμένα και να μην παίρνει μπρος και ο οδηγός να ψάχνει απεγνωσμένα για βοήθεια.

Δείτε ακόμα: Πότε χρειάζονται αλλαγή τα αμορτισέρ;

Στην περίπτωση που η μπαταρία είναι σχετικά καινούργια και έχει αδειάσει γιατί ξεχάστηκαν π.χ. τα φώτα της πλαφονιέρας, τότε αφού γίνει εκκίνηση έκτακτης ανάγκης, η μπαταρία θα φορτίσει ξανά εφόσον το αυτοκίνητο κινηθεί για αρκετά χιλιόμετρα και όχι απλά να λειτουργήσει για λίγα λεπτά στο ρελαντί. Αν όμως η μπαταρία είναι εξασθενημένη τότε χρειάζεται αμέσως αντικατάσταση γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητο μπορεί να μείνει ακινητοποιημένο ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Δείτε ακόμη: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;

Μια αποφορτισμένη μπαταρία μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα και σε ένα ακόμα πολύ βασικό εξάρτημα του κινητήρα, το δυναμό. Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, μια εξασθενημένη μπαταρία ανεβάζει κατά πολύ τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο δυναμό. Ενδεικτικά, στην οδήγηση με φορτισμένη μπαταρία, η θερμοκρασία του δυναμό είναι στους 42,5 βαθμούς Κελσίου, ενώ με αποφορτισμένη μπαταρία βρίσκεται στους 66,2 βαθμούς Κελσίου.

Εφόσον συμβεί αυτό μια φορά, τότε δεν δημιουργείται κάποιο πρόβλημα. Όταν όμως το δυναμό συνέχεια δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χαλάσει και το κόστος αντικατάστασής του είναι πολύ υψηλότερο από μιας μπαταρίας.

Δείτε ακόμη: Πώς παρατείνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Παρακολουθείστε παρακάτω τις δοκιμές και μετρήσεις με φορτισμένη και αποφορτισμένη μπαταρία:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς βγάζουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο;
Πώς βγάζουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο;
Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο;
Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο; …
Πώς ελέγχουμε αν χάνει λάδια ο κινητήρας;
Πώς ελέγχουμε αν χάνει λάδια ο κινητήρας;
Πώς μεταφέρουμε σωστά χριστουγεννιάτικο δέντρο;
Πώς μεταφέρουμε σωστά χριστουγεννιάτικο δέντρο; …
Πώς δείχνει ο συμπλέκτης ότι θέλει αλλαγή;
Πώς δείχνει ο συμπλέκτης ότι θέλει αλλαγή;
Τι πρέπει να προσέχουμε στο βρεγμένο οδόστρωμα
Τι πρέπει να προσέχουμε στο βρεγμένο οδόστρωμα …
Γιατί να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος;
Γιατί να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος; …
Τι αποφεύγουμε να λέμε στο συνεργείο;
Τι αποφεύγουμε να λέμε στο συνεργείο;
Πώς τα λάστιχα «φωνάζουν» κακομεταχείριση
Πώς τα λάστιχα «φωνάζουν» κακομεταχείριση
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ανανεωμένο Mazda CX-5 σε τιμή έκπληξη
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Volkswagen Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store