Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross ντίζελ 1.6 DDiS 4WD

334

Με το δεύτερης γενιάς SX4 S-Cross η Suzuki εισήλθε στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV-Crossover, ενώ σε σχέση με το προγενέστερο Suzuki SX4 δεν έχει καμία ομοιότητα. Καταρχήν, το αμάξωμά του μεγάλωσε αισθητά (μήκος 4.300 χλστ. έναντι 4.150 χλστ.) και βασίζεται σε μια καινούργια και πιο στιβαρή πλατφόρμα. Σχεδιαστικά παρουσιάζει σύγχρονα χαρακτηριστικά στο αμάξωμα και διακρίνεται από τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, την τραπεζοειδή μάσκα, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τις ποδιές στους προφυλακτήρες και τα μασπιέ.

Από πλευράς κινητήρων, το SX4 S-Cross διατίθεται με τους 1.6 λτ. βενζίνης και ντίζελ ισχύος 120 ίππων (το ντίζελ υπερισχύει σημαντικά σε ροπή με 320 Nm έναντι 145 Nm το 1.6 VVT) και με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Εμείς, είχαμε στη διάθεσή μας το ντίζελ 1.6 DDiS 4WD, το οποίο κοστίζει από 22.090 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο), τιμή η οποία είναι ανταγωνιστική σε συνάρτηση και με τον πλήρη εξοπλισμό.

Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με άνετους χώρους

Θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του SX4 S-Cross, το οποίο παρουσιάζει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και είναι ευρύχωρο. Μαλακό λεπτό πλαστικό συναντάται μόνο στη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες δείχνουν στιβαρά, με καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Ωστόσο, ίσως κάποιους ξενίσει η αναχρονιστική πλέον dot matrix οθόνη του ηχοσυστήματος, από την στιγμή που, πλέον πολλά φθηνότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με οθόνες αφής τύπου tablet. Αντιθέτως, ο πίνακας οργάνων είναι πιο σύγχρονος, με όλες τις πληροφορίες και ευανάγνωστος. Στον τομέα των χώρων το SX4 S-Cross παρουσιάζεται γενναιόδωρο και είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις έως 5 άτομα με τις αποσκευές τους (430 λίτρα).

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και με ικανή τετρακίνηση

Το Suzuki SX4 S-Cross είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια και σβέλτα στην άσφαλτο, ενώ η ικανή τετρακίνηση του δίνει τη δυνατότητα να πατήσει και εκτός δρόμου, μέχρι εκεί που το επιτρέπουν τα ασφάλτινα ελαστικά και τα 170 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι σφιχτή και παρουσιάζει σχετικά μέτρια απόσβεση στις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Από την άλλη πλευρά οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μικρές και δεν παρουσιάζονται τάσεις πλεύσης. Στα μείον το πολύ ελαφρύ τιμόνι (στην επιλογή Auto) και ο μέτριος σε αίσθηση επιλογέας των 6 ταχυτήτων. Στην επιλογή Sport το τιμόνι βαραίνει με τεχνητό τρόπο και ο κινητήρας έχει πιο άμεση απόκριση, ωστόσο κουράζει στην καθημερινή οδήγηση. Πολύ καλή είναι η πρόσφυση των τροχών και η αμεσότητα της τετρακίνησης ALLGRIP, χωρίς άσκοπα σπιναρίσματα. Το εξελιγμένο αυτό σύστημα 4WD περιλαμβάνει τις εξής επιλογές:

  • Auto: Το σύστημα μετάδοσης στέλνει ροπή μόνο στους εμπρός τροχούς και μετατρέπεται αυτόματα σε τετρακίνητο όταν «διαβάσει» απώλεια πρόσφυσης.
  • Sport: Κατάλληλη για διαδρομές με στροφές, όπου το ALLGRIP κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης λαμβάνοντας υπόψη και τη στιγμιαία επιτάχυνση του οχήματος. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύστημα εναλλάσσει συνεχώς τα χαρακτηριστικά απόδοσης ροπής και επιτάχυνσης προς όφελος της απόκρισης του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς. 
  • Snow: Μεγιστοποιεί την απόδοση του συστήματος τετρακίνησης σε συνδυασμό με την γωνία του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού, βοηθώντας την πρόσφυση και την σταθερότητα σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης.
  • Lock: Η τετρακίνηση «κλειδώνει» στέλνοντας συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς και αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του οχήματος.

Αποδοτικός και οικονομικός ο ντίζελ 1.6 DDiS 120 PS

Μεταξύ των ατού του SX4 S-Cross, ανήκει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων με το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και πλούσια ροπή 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Όμως, στις πιο χαμηλές στροφές υπάρχει ένα κενό απόδοσης που γίνεται περισσότερο αισθητό σε ανηφορικά κομμάτια. Από εκεί και πάνω όμως, το ντίζελ μοτέρ αποδίδει γραμμικά και επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς από στάση και κυρίως εν κινήσει το αμάξωμα των 1.305 κιλών. Πολύ καλή είναι και η λειτουργία του, αφού κραδασμοί και λοιπές «παρενέργειες» των ντίζελ δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Όσο για την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ., κάτι που βοηθά και η μακριά 6η ταχύτητα, αφού με 120 χλμ./ώρα ο δείκτης του στροφόμετρου δείχνει μόλις 2.000 σ.α.λ.

(+): Τετρακίνηση, χώροι, κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά

(-): Αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, άνεση ανάρτησης, παλιάς τεχνολογίας ηχοσύστημα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.575
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.305
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.090