Δοκιμή ντίζελ Suzuki Swift 1.3 DDiS 75 hp

Το υπάρχον τέταρτης γενιάς Suzuki Swift, το οποίο λανσαρίστηκε το 2010 και ανανεώθηκε ελαφρώς το 2013, αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας και ξεχωρίζει από το νεανικό του στιλ και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Με τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 DDiS προσφέρει ένα ακόμα πλεονέκτημα, την χαμηλή κατανάλωση, συν την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, στην έκδοση με το σύστημα Start Stop.

Το Swift 1.3 DDiS κοστίζει στην αρχική του έκδοση GL από 13.150 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση), ενώ με το Start Stop η τιμή του ανεβαίνει κατά 400 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, αφού περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 7 αερόσακοι, air condition, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και ράδιο CD. Τα LED εμπρός φώτα ημέρας στον προφυλακτήρα που εμφανίστηκαν στο ανανεωμένο μοντέλο και του χαρίζουν πιο δυναμική όψη, ανήκουν στην έκδοση GL+ μαζί με 16 ιντσών ζάντες αλουμινίου (από 13.900 ευρώ).

Οικονομικός και με πολύ καλές επιδόσεις ο 1.3 diesel

Ο υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας των 1.3 λτ. αποδίδει 75 ίππους και 190 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας σβέλτες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.065 κιλών και οικονομία καυσίμου. Στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.500) είναι υπαρκτή μια υστέρηση απόκρισης, ωστόσο από εκεί και πάνω ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και τραβάει θετικά χάρη στην αρκετή ροπή. Παρά την χαμηλή ισχύ των 75 ίππων, το ντίζελ μοτέρ (προέλευσης Fiat) δεν παρουσιάζει κενά και δείχνει γεμάτο, χάρη και στην πυκνή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα είναι αρκετά φιλτραρισμένοι και δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες στις μετακινήσεις τους. Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτές πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. (έναντι 3,8 λτ./100 χλμ. εργοστασιακής).

Ευχάριστο στην οδήγηση αλλά όχι πολύ άνετο

Το ντίζελ Suzuki Swift 1.3 75 HP διαθέτει ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα, τον οποίο ενισχύει και η σημαντικά υψηλότερη ροπή των 190 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. έναντι των 118 Nm στις 4.800 σ.α.λ. του βενζίνης 1.2 94 HP. Ο οδηγός θα εκτιμήσει σε μεγάλο βαθμό την ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και την ευελιξία στην πόλη χάρη και στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.850 χλστ.). Ωστόσο, από πλευράς άνεσης της ανάρτησης, η σφιχτή ρύθμισή της σε συνδυασμό με τις 16 ιντσών ζάντες και τα 185/55 ελαστικά κάνουν αισθητές τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και κάποιοι, ίσως ενοχληθούν.

Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει και εκτός πόλεως, καθώς είναι σταθερό στις ευθείες ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Στις στροφές εμφανίζεται ουδέτερο στις αντιδράσεις του με μικρές κλίσεις, ελαφριά τάση υποστροφής υπό πίεση και σπάνια υπερστροφή, αφού το επιδιώξει ο οδηγός. Τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα ενισχύει με την σειρά του το σωστά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει αρκετά καλή ακρίβεια, βάρος και αμεσότητα στους γρήγορους ρυθμούς, ενώ είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται στις χαμηλές ταχύτητες και ελιγμούς.

Σπορτίφ εσωτερικό με ικανοποιητική ποιότητα

Μοντέρνος παραμένει ο σχεδιασμός στο εσωτερικό του Suzuki Swiftμε σπορτίφ χαρακτηριστικά, ενώ ευχάριστη νότα στο μαύρο διάκοσμο χαρίζουν οι ασημί επενδύσεις στο ταμπλό, στις πόρτες, στο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών τα οποία δείχνουν συμπαγή, όμως πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα είναι καλύτερα με τα μαλακά πλαστικά, ενώ κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή είναι ορατές. Κανένα πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει ο οδηγός με την εργονομία των εύχρηστων επιμέρους χειριστηρίων και με την εύρεση της κατάλληλης θέσης μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος. Επιπλέον τον οδηγό εξυπηρετούν οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και θέσεις για ποτήρια, καθώς και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες. Στον τομέα των χώρων, 4 ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν δίχως περίσσιες ανέσεις, ωστόσο βασικό μειονέκτημα αποτελεί ο πολύ μικρός και με ψηλό κατώφλι χώρος αποσκευών των 211 λίτρων.

(+) Οδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, επιδόσεις, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (με το StartStop)

(-) Μικρό και με ψηλό κατώφλι πορτ μπαγκάζ, ατέλειες στη συναρμογή του εσωτερικού, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι (έκδοση GLX)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.580
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.430
Βάρος (κιλά)
1.065
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
211
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.150
Get it on Google Play Download on the App Store