Δοκιμή Suzuki Celerio 1.0 68 hp

Το Suzuki Celerio αποτελεί το νέο παγκόσμιο «παίκτη» της Ιαπωνικής φίρμας στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, στην οποία η Suzuki διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία από το πρώτο Alto που παρουσιάστηκε το 1979. To Celerio αποτελεί τον αντικαταστάτη τόσο του Alto όσο και του Wagon R στην Ευρώπη, προσφέροντας ότι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης, όπως ευελιξία, οικονομία και ευρυχωρία, χωρίς πολλές «φαμφάρες».

Γεγονός που γίνεται αντιληπτό από την πρώτη κιόλας ματιά, αφού σχεδιαστικά από το αμάξωμά του απουσιάζει ο ευφάνταστος σχεδιασμός, ειδικά αν το συγκρίνουμε με την πλειοψηφία του ανταγωνισμού, που προσφέρει πιο μοντέρνο ντιζάιν και  πολλές επιλογές εξατομίκευσης. To μήκους 3,6 μ., πλάτους 1,6 μ., ύψους 1,53 μ. και με μεταξόνιο 2,45 μ. Celerio μπορεί τελικά να μην κερδίζει πόντους με την αισθητική του, όμως έχει άλλα προτερήματα τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω, συν την πολύ προσιτή τιμή και χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό. Η αρχική έκδοση κοστίζει από 8.990 ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη η οποία περιλαμβάνει επιπλέον αερόσακους οροφής, ζάντες αλουμινίου, LED φώτα ημέρας, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και ηλεκτρικούς καθρέπτες, ανεβαίνει στις 9.545 ευρώ.

Εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους και εργονομία

Το εσωτερικό του Suzuki Celerio κρύβει μια μεγάλη έκπληξη. Τους πολύ άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, θυμίζοντας αυτοκίνητο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας (μικρό). Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το Celerio προσφέρει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια πίσω. Κορυφαία χωρητικότητα διαθέτει και ο χώρος αποσκευών των 254 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Παράλληλα, το εσωτερικό του διακρίνεται για την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, την σωστή θέση οδήγησης και την προσεγμένη συναρμογή, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά έχουν λεπτή υφή. Όμως δεν υπάρχουν «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες, όπως συμβαίνει σε πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.000άρης κινητήρας

Την κίνηση του Celerio αναλαμβάνει ένα νέο 3κύλινδρο, 12βάλβιδο μηχανικό σύνολο βενζίνης 998 κ.εκ., απόδοσης 68 ίππων, το οποίο συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι κραδασμοί που εμφανίζει είναι υπαρκτοί στο ρελαντί αλλά περιορισμένοι και ο θόρυβος που παράγει έχει λογική ένταση. Στα συν του μικρού μοτέρ είναι η πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, η ευκολία του να ανεβάζει στροφές και οι σβέλτες επιδόσεις που προσφέρει τόσο ελαφρύ αμάξωμα των μόλις 805 κιλών. Ο κινητήρας συνδυάζεται με εύχρηστο 5τάχυτο επιλογέα, του οποίου η τελευταία σχέση είναι πολύ μακριά προς όφελος της οικονομίας (120 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής και σε αστική χρήση, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ., θυμίζοντας μικρό ντίζελ αυτοκίνητο.

Ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς αλλά με μέτρια αίσθηση

Το Celerio κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ευκολία που παρουσιάζει στους χειρισμούς και την ευελιξία στις αστικές συνθήκες κίνησης. Ο συνδυασμός του μικρού αμαξώματος, του τιμονιού που κόβει πολύ (ακτίνα στροφής 4,7 μ.) και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα κάνουν τις μετακινήσεις στην πόλη πιο ξεκούραστες. Η ανάρτηση από την πλευρά της απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να δείχνει χαλαρή. Στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης με τα στενά ελαστικά (165/65 R14) ικανοποιούν, ενώ στις ευθείες η σταθερότητά του δεν εμπνέει για πολύ γρήγορους ρυθμούς. Τα φρένα από την πλευρά τους έχουν θετική αίσθηση και αποτελεσματικότητα, όμως το βασικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι το μέτριο σε αίσθηση, αμεσότητα και επαναφορά τιμόνι, το οποίο χρειάζεται συνεχώς διορθώσεις από τον οδηγό για να επανέλθει στην θέση της ευθείας.

(+) Κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, ευελιξία, ευκολία στους χειρισμούς, τιμή

(-) Μέτρια αίσθηση και επαναφορά τιμονιού, υφή πλαστικών, σχεδιασμός, 3 αστέρια στο EuroNCAP

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H επιστροφή της Suzuki Hayabusa είναι γεγονός! (+video)
H επιστροφή της Suzuki Hayabusa είναι γεγονός! (+video)
Το τέρας επιστρέφει: Νέα Suzuki Hayabusa! (+video)
Το τέρας επιστρέφει: Νέα Suzuki Hayabusa! (+video)
Νέο Suzuki Swace βασισμένο στο Corolla
Νέο Suzuki Swace βασισμένο στο Corolla
Νέο Suzuki Jimny μόνο σε van για την Ευρώπη
Νέο Suzuki Jimny μόνο σε van για την Ευρώπη
Ανανεωμένο Suzuki Swift με νέο κινητήρα
Ανανεωμένο Suzuki Swift με νέο κινητήρα
Νέο Suzuki Across βασισμένο στο Toyota RAV4
Νέο Suzuki Across βασισμένο στο Toyota RAV4
Η Suzuki φρεσκάρει το Ignis!
Η Suzuki φρεσκάρει το Ignis!
Έτοιμο το νέο 7θέσιο Suzuki XL7
Έτοιμο το νέο 7θέσιο Suzuki XL7
Ιδού το νέο Suzuki Vitara Brezza
Ιδού το νέο Suzuki Vitara Brezza
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store