Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 λτ. Hybrid 122 HP e-CVT

280

Η Toyota εισέρχεται στην ολοένα και αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV μοντέλων με το C-HR, το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2014, ενώ η παραγωγή του για την Ευρώπη ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου 2016.

Στη χώρα μας, το Toyota C-HR λανσαρίστηκε προς τις αρχές του 2017 και διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 20.520 ευρώ στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. Turbo 116 hp και από 24.870 ευρώ το υβριδικό των 122 ίππων που δοκιμάζουμε. Με τετρακίνηση συνδυάζεται μόνο το C-HR 1.2 λτ. Turbo με το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S και σε τιμές που ξεκινούν από 27.170 ευρώ.

Ξεχωριστή σχεδίαση που μαγνητίζει

Το C-HR καταφέρνει και κρύβει τις διαστάσεις του (μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.555 χλστ. και μεταξόνιο 2.640 χλστ.), δείχνοντας πιο μικρό. Παράλληλα, τα 148 χλστ. απόστασης από το έδαφος είναι λιγότερα από ότι σε άλλα ανταγωνιστικά SUV μοντέλα. Ο σπορτίφ σχεδιασμός του με τις έντονα ανάγλυφες επιφάνειες και τα νεύρα που διατρέχουν κάθε τμήμα του, η οροφή με την έντονη κλίση και την αεροτομή στο τελείωμά της, οι ψηλά τοποθετημένες (και όχι πολύ εύχρηστες) χειρολαβές των πίσω θυρών και το μυώδες παρουσιαστικό του, το κάνουν να ξεχωρίζει στο δρόμο και να συγκεντρώνει πάνω του τα βλέμματα. Ειδικά στο τελείωμα του πίσω άκρου παραπέμπει στα κουπέ SUV, κάτι που από τη μία πλευρά το κάνει να δείχνει πιο δυναμικό αισθητικά, αλλά από την άλλη επιβαρύνει την πρακτικότητα.

Μοντέρνο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του C-HR διαφέρει σημαντικά από εκείνο των υπολοίπων μοντέλων της Toyota και διαθέτει μια έντονη «φρεσκάδα». Το ταμπλό μοιάζει σαν να έχει μια ρευστή μορφή, ενώ κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα και από εκεί γίνεται ο έλεγχος διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο κατασκευής το εσωτερικό του C-HR είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, όπου στο πάνω μέρος η επένδυση τύπου δέρματος με τις ραφές το κάνει να δείχνει πιο πολυτελές σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά ματ χρωμίου και λάκας πιάνου. Μόνο ένα μεγάλο τμήμα σκληρών ανάγλυφων πλαστικών στις πόρτες δεν δείχνει τόσο ποιοτικό, όσο τα υπόλοιπα μέρη.

Διαβάστε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Ο οδηγός του Toyota C-HR δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τον χειρισμό της οθόνης αφής, καθώς και με τα μοναδικά χειριστήρια που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα για τον κλιματισμό. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του C-HR ικανοποιεί τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (377 λτ.). Αρνητικό στοιχείο λόγω σχεδιασμού των πίσω θυρών αποτελούν τα πολύ μικρά πίσω παράθυρα, τα οποία θα κάνουν τους επιβάτες να νιώσουν κλειστοφοβικά.

Κινητήρας με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση

Το νέο υβριδικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 122 ίππων που κινεί το Toyota C-HR έχει δεχτεί μια σειρά από βελτιώσεις και είναι πιο αποδοτικό, ελαφρύτερο και μικρότερο από πριν, προσφέροντας πιο ομαλή λειτουργία, αμεσότερη απόκριση και χαμηλότερη κατανάλωση. Το Hybrid Synergy Drive (HSD) αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. VVT-i κύκλου Άτκινσον με απόδοση 98 ίππων και 142 Nm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 72 ίππων και 163 Nm ροπής. Το σύστημα συνδυάζεται και με μια μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου χωρητικότητας 1,31 kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Στην πράξη το υβριδικό σύνολο παρουσιάζει πιο ομαλή λειτουργία σε σχέση π.χ. με το Auris HSD (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και αισθητά λιγότερο θόρυβο κατά την πλήρη επιτάχυνση, όπου ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι βελτιωμένη, ωστόσο και πάλι κατά την πλήρη επιτάχυνση δεν λείπει μια υστέρηση. Αρνητικό στοιχείο παραμένει η έλλειψη επιλογής εναλλαγής ταχυτήτων που θα φανεί χρήσιμη κατά την κατάβαση σε μια διαδρομή, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου. Εκεί εν μέρει βοηθά η επιλογή «B» του αυτόματου κιβωτίου e-CVT, όπου με άφημα του γκαζιού το αυτοκίνητο επιβραδύνει πιο έντονα. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα που προσφέρει το υβριδικό σύνολο είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 4,9 λτ./100 χλμ. Παράλληλα στην πόλη κινηθήκαμε υπό συνθήκες μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες (έως 50 χλμ./ώρα και για αποστάσεις περίπου 3 χλμ.), μέσω της επιλογής EV. Επίσης στο «σταμάτα – ξεκίνα» δεν εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας εφόσον υπάρχει το ανάλογο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Η τελευταία φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο, όταν αφήνει το πεντάλ του γκαζιού ή μέσω του βενζινοκινητήρα όταν έχει πέσει πολύ η στάθμη φόρτισης.

Άνετο στην οδήγηση και με βελτιωμένη αίσθηση

Το C-HR είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota που «χτίστηκε» πάνω στη νέα πλατφόρμα GA-C (πρώτο ήταν το τέταρτης γενιάς Prius), η οποία βασίζεται στην TNGA (Toyota New Global Architecture) και εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Σε συνδυασμό με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδα πίσω, το C-HR είναι σημαντικά πιο ισορροπημένο και καλύτερο σε αίσθηση από ότι άλλα υβριδικά Toyota (π.χ. Yaris, Auris). Μόνο το πεντάλ των φρένων (αν και βελτιωμένο) χρειάζεται εξοικείωση στο πάτημα, αφού δεν είναι ιδιαίτερα προοδευτικό.

Διαβάστε εδώ: Toyota C-HR βελτιωμένο από τον TRD

Κατά την κίνηση στην πόλη το C-HR είναι πολύ άνετο και ξεκούραστο, ενώ σε χαμηλές ταχύτητες απουσιάζουν οι όποιοι κραδασμοί και θόρυβοι λόγω λειτουργίας του ηλεκτρικού μοτέρ. Η ανάρτηση απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στο αμάξωμα τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι λογικές. Ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς, το C-HR έχει την τάση να γλιστρήσει προοδευτικά και ελεγχόμενα, αν και το ESP το επαναφέρει γρήγορα στον… σωστό δρόμο.

(+) Κατανάλωση, σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, άνεση ανάρτησης, ευκολία στην οδήγηση, εργονομία

(-) Αίσθηση πεντάλ φρένων, πολύ μικρά πίσω παράθυρα, απόκριση στην πλήρη επιτάχυνση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
72
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
163
Συνδυαστική ισχύς (PS)
122
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
82
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 298,5 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 281 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.870