Δοκιμή Volvo S60 T3 1.5T 152 PS Auto

Το δεύτερης γενιάς Volvo S60 το οποίο λανσαρίστηκε το 2010 και ανανεώθηκε σε αρκετά σημεία το 2013, παραμένει μία από τις ενδιαφέρουσες επιλογές στη μεσαία κατηγορία. Ωστόσο, μετά την τελευταία αναβάθμιση στους κινητήρες «έχασε» το δημοφιλή ντίζελ των 1.6 λτ. και πλέον η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά 2λιτρα μηχανικά σύνολα ισχύος 190, 200 και 225 ίππων. Νέοι είναι και οι κινητήρες βενζίνης, όπως είναι και ο αρχικός των 1.5 λτ. στην έκδοση T3, ο οποίος συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η τιμή της αρχικής έκδοσης Kinetic με αρκετά καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας είναι ανταγωνιστική, αφού προσφέρεται με 24.300 ευρώ.

Σχεδιαστικά παρά τα χρόνια του, το 4θυρο τύπου κουπέ μοντέλο δείχνει ιδιαίτερα κομψό και ταυτόχρονα δυναμικό. Το «έξυπνο» σε πολλές παραμέτρους σουηδικό design συνδυάζει αρμονικά καθαρές γραμμές, καμπύλες και ακμές αποπνέοντας διακριτικό δυναμισμό. Μετά την τελευταία ανανέωση που έγινε πριν από τρία χρόνια άλλαξε το εμπρός άκρο. Όσο για το τρίτης γενιάς S60 αργεί ακόμα, αφού το λανσάρισμά του αναμένεται να γίνει μεταξύ 2017-2018.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα αλλά με μέτριους χώρους

Στο εσωτερικό του S60 διακρίνει κανείς αμέσως τα πολύ ποιοτικά υλικά που συνθέτουν την καμπίνα από άκρη σε άκρη. Μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, κορυφαία συναρμογή και ευχάριστος σχεδιασμός (αν και δείχνει πλέον την ηλικία του) αποτελούν τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Φυσικά το ενδιαφέρον εντοπίζεται στη γνώριμη -από όλα τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας τα τελευταία χρόνια- κεντρική κονσόλα με το «φιλέτο» αλουμινίου. Μοναδικό ψεγάδι αποτελεί η ύπαρξη πολλών διακοπτών και κουμπιών (για κλιματισμό, ηχοσύστημα και συστήματα ελέγχου άνεσης και ασφάλειας) που μειώνει κάπως τα επίπεδα εργονομίας. Να αναφέρουμε εδώ πως μας άρεσε πολύ η θέση οδήγησης. Αντίθετα, μας προβλημάτισε λίγο ο πίνακας οργάνων που στο ψηφιακό του μέρος διαθέτει μεγάλο όγκο πληροφοριών (για κατανάλωση κ.λπ.) παρουσιάζοντας τα με κάπως περίεργο και λίγο μπερδεμένο τρόπο. Αυτό βεβαίως είναι κάτι που συνηθίζεται με τον καιρό από τον οδηγό.

Σε επίπεδο χώρων, το S60 δεν τα καταφέρνει καλά, ειδικά συγκρινόμενο με ανταγωνιστικά μεσαία μοντέλα. Στο πίσω μέρος του εσωτερικού, ο αέρας γα τα πόδια είναι ικανοποιητικός, ωστόσο ο χώρος για τα κεφάλια είναι περιορισμένος, ενώ τη μετακίνηση ενός τρίτου ατόμου στη μέση δε διευκολύνει το ψηλό τούνελ. Επίσης, ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 380 λίτρων είναι πολύ μικρός, αφού ο ανταγωνισμός κυμαίνεται από τα 500 λίτρα και άνω.

Κινητήρας με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας

Κάτω από το καπό της έκδοσης T3 του S60 συναντάμε ένα νέο, εξελιγμένο από τη Volvo υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης 1.5 λίτρων, το οποίο προστέθηκε πρόσφατα στη γκάμα του μεσαίου Volvo και συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 6 σχέσεων. O εν λόγω κινητήρας εντάσσεται στη νέα γενιά ελαφρών κινητήρων Drive-E, με τεχνολογίες χαμηλής τριβής, καινοτόμα συστήματα διαχείρισης ενέργειας και σύστημα start/stop. Το εν λόγω μοτέρ αποδίδει 152 ονομαστικούς ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη Volvo, η μέση κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 134 γρ./χλμ. H επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 8,6 δευτερόλεπτα. Στην πράξη, ο εν λόγω κινητήρας κινεί με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα του S60 σε όλες τις συνθήκες. Είναι αρκετά αθόρυβος, χωρίς κραδασμούς και ταιριάζει «γάντι» στο μεσαίο μοντέλο. Απλά καλό σε απόκριση και λειτουργία αποδεικνύεται και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που συνοδεύεται και από paddles στο τιμόνι. Όσο για την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 10 λτ./100 χλμ.

Άνετο και με καλή αίσθηση στο δρόμο

Στο δρόμο το οικογενειακό S60 είναι σαφώς προσανατολισμένο στο να παρέχει άνεση. Και τα καταφέρνει εξαιρετικά, δίχως περιττές κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές και με ιδιαίτερα προβλέψιμες και προοδευτικές αντιδράσεις όταν πιεστεί πολύ. Σε πολύ αξιόλογα επίπεδα κυμαίνονται η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση της καμπίνας. Ακριβές σε λειτουργία και αίσθηση και με ικανοποιητική πληροφόρηση σε όλες τις συνθήκες αποδεικνύεται και το σύστημα διεύθυνσης του S60. Συνολικά, το μοντέλο της Volvo τα καταφέρνει τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής να κινεί με κορυφαία επίπεδα άνεσης τους επιβάτες του, μεταφέροντάς τους “ατσαλάκωτους” ύστερα και από πολύωρες μετακινήσεις.

Πλήρες τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας

Τα αυτοκίνητα της Volvo διακρίνονται για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης και ασφάλειας που παρέχουν. Αυτό φυσικά επιτυγχάνεται και μέσω εξελιγμένων τεχνολογικών συστημάτων σε όλα τα επίπεδα. Πιο αναλυτικά, στον στάνταρτ και προαιρετικό εξοπλισμό του S60 συναντάμε τεχνολογίες όπως:

City Safety: Ανιχνεύει επικείμενη σύγκρουση σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα και είτε προετοιμάζει το αυτοκίνητο (φρένα, ζώνες ασφαλείας κλπ) είτε και το φρενάρει για να μειωθούν οι συνέπειες της σύγκρουσης και εφόσον ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εγκαίρως.

Πακέτο υποστήριξης οδηγού: Συμβάλλει στην ασφάλεια μέσω συστημάτων όπως τα Adaptive Cruise Control (Προσαρμοζόμενος αυτόματος πιλότος), Ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα επαγρύπνησης οδηγού, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ενεργής ρύθμισης προβολέων, σύστημα πληροφοριών οδικής σήμανσης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων και προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας.

(+) Σχεδίαση, άνεση, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας

(-) Μικρός χώρος αποσκευών, χώρος για τα κεφάλια πίσω, εργονομία, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
152/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.635
Πλάτος (χλστ.)
1.899
Ύψος (χλστ.)
1.484
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.776
Βάρος (κιλά)
1.608
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
100%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.300
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Volvo V60 D4 Geartronic 190 PS
Δοκιμή Volvo V60 D4 Geartronic 190 PS
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store