Αθήνα – Ναύπλιο με 5 ευρώ για φυσικό αέριο!

Πως θα σας ακουγόταν ότι με ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με 1.4 λτ. turbo κινητήρα θα ξοδέψετε μόλις 5 ευρώ για να κάνετε μια διαδρομή 150 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα από την Αθήνα μέχρι το Ναύπλιο; Μάλλον δεν θα το πιστεύατε. Ωστόσο, είναι πέρα για πέρα πραγματικό, όπως διαπιστώσαμε σε μία ακόμα δοκιμή που κάναμε σε αυτοκίνητο με εργοστασιακό κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης και συγκεκριμένα με το VW Golf 1.4 TGI.

Στο παρελθόν έχουμε κάνει και άλλες δοκιμές με αυτοκίνητα CNG, όπως είναι το Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI, το Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG, η Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC και το VW eco up! 1.0. Κοινός παρανομαστής τους είναι το εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε καύσιμο, το οποίο σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 3 – 4 ευρώ/100 χλμ. Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτά τα εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου (δείτε τα εδώ). Παράλληλα, τα πρατήρια με φυσικό αέριο συνεχώς αναπτύσσονται και καλύπτουν μεγάλες πόλεις της χώρας μας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Βόλο, Λάρισα).

Αθήνα – Ναύπλιο – Αθήνα με 10 ευρώ!

Η δοκιμή με το VW Golf TGI ξεκίνησε από το πρατήριο φυσικού αερίου EKO – Fisikon που βρίσκεται στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, όπου υπάρχουν τρεις αντλίες για το CNG. Αφού γεμίσαμε τις δεξαμενές των 15 κιλών με φυσικό αέριο μηδενίσαμε τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου και ξεκινήσαμε με προορισμό το υπέροχο Ναύπλιο. Κινούμενοι σταθερά με το πολύ χρήσιμο στάνταρ adaptive cruise control του Golf 1.4 TGI με 120 χλμ./ώρα (από τα διόδια της Ελευσίνας έως την έξοδο της εθνικής οδού για Ναύπλιο) και σε λογικούς ρυθμούς στις υπόλοιπες αστικές και επαρχιακές διαδρομές, φτάσαμε στον προορισμό μας πολύ ξεκούραστα.

Στα πρώτα 156 χιλιόμετρα που διανύσαμε (μαζί με κάποιες στάσεις για φωτογραφίσεις) το trip computer είχε γράψει κατανάλωση 3,6 kg/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με μόλις 3,2€/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,889 €/kg). Λίγη ώρα μετά ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής για να καταλήξουμε στον Πειραιά. Στα συνολικά 309 χλμ. που κάναμε την ίδια μέρα, η κατανάλωση παρέμεινε στα 3,6 kg/100 χλμ., που σημαίνει ότι για όλα τα χιλιόμετρα το κόστος για φυσικό αέριο ήταν κάτι λιγότερο από 10 ευρώ.

Όσον αφορά το VW Golf 1.4 TGI  (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή)έχει απόδοση 110 ίππων και ροπή 200 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώα σε 10,6 δλ. και εκπέμπει 95 γρ./χλμ. CO2. Ο κινητήρας του έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, ενώ μόλις αδειάσει το φυσικό αέριο τότε αυτόματα επιλέγεται η βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λτ.), χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάποια διαφορά στην απόδοση. Να σημειωθεί ότι όταν ο κινητήρας λειτουργεί με το φυσικό αέριο δεν καταναλώνει καθόλου βενζίνη. Παράλληλα, σε συνδυασμό και με τα δύο καύσιμα η συνολική αυτονομία σε ρυθμούς ταξιδιού ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες τα 1.100 χιλιόμετρα. Το Golf 1.4 TGI πωλείται στην τιμή των 22.000 ευρώ και περιλαμβάνει πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Get it on Google Play Download on the App Store