Δοκιμή Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion 110 PS CNG

231

Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Volkswagen Golf διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα κινητήρων, όπως βενζίνης, πετρελαίου, ηλεκτρικό, plug-in hybrid και διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη, το VW Golf 1.4 TGI της δοκιμής. Το εν λόγω μοντέλο προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης με τη χρήση του φυσικού αερίου, αφού σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 4,0 ευρώ/100 χλμ.

Παράλληλα, διατίθεται στην πολύ ελκυστική τιμή των 22.000 ευρώ με το 5θυρο αμάξωμα και τον πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό στην έκδοση Comfortline. Σε αυτή περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν Front Assist (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking (Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών), ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αετομάτη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προσαρμοζόμενο cruise control, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.

Απίστευτα οικονομικός ο 1.4 TGI

Το Golf φυσικού αερίου είναι αναγνωρίσιμο εξωτερικά από το λογότυπο TGI στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το οποίο υποδηλώνει την ύπαρξη του κινητήρα διπλού καυσίμου. Ο γνωστός 1.4 TSI κινητήρας έχει δεχτεί τις απαραίτητες μετατροπές για να καίει CNG και αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το 4κύλινδρο, turbo, άμεσου ψεκασμού μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει ιδιαίτερα ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο.

Ο κινητήρας 1.4 TGI λειτουργεί από την εκκίνησή του με φυσικό αέριο, ενώ όταν αδειάσουν οι δεξαμενές αυτομάτως το σύστημα γυρίζει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια αλλαγή πέρα από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων για ανεφοδιασμό καυσίμου. Όταν έχει αδειάσει το φυσικό αέριο τότε κινείται κανονικά με τη βενζίνη. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζοντας παράλληλα σβέλτες επιδόσεις, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 9/12 δλ.).

Οι δύο δεξαμενές για την αποθήκευση του φυσικού αερίου που είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ έχουν συνολική χωρητικότητα 15 κιλών και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων η θεωρητική αυτονομία φτάνει (σύμφωνα με τη VW) τα 1.360 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης η μεικτή κατανάλωση φυσικού αερίου του 1.4 TGI κυμαίνεται στα 4,4 κιλά/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με σχεδόν 4€/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,889 €/kg). Μάλιστα σε ταξίδι που κάναμε από την Αθήνα μέχρι το Ναύπλιο και πίσω, ο κινητήρας έκαψε μόνο 10 ευρώ για απόσταση 309 χιλιομέτρων (δείτε εδώ τη δοκιμή).

Άνετο και σταθερό στην οδήγηση

Ο οδηγός του VW Golf 1.4 TGI δεν αντιλαμβάνεται κάποια διαφορά στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις παραπλήσιας ισχύος, πράγμα που σημαίνει ότι θα μείνει πολύ ικανοποιημένος από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι σωστά ρυθμισμένη και συνδυάζει με επιτυχία την προσφερόμενη άνεση με την πάρα πολύ καλή σταθερότητα. Το Golf 1.4 TGI ταξιδεύει με μεγάλη ασφάλεια και ξεκούραστα στους αυτοκινητόδρομους, όπως και στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη. Επίσης, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση και απόκριση από το τιμόνι όπως και από τα φρένα. Την άνεση ενισχύει και ο εύχρηστος επιλογέας των 6 ταχυτήτων με τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.).

Άρτιο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό

Το εσωτερικό του Golf 1.4 TGI BlueMotion δε διαφέρει από εκείνο των υπολοίπων αντίστοιχων Golf, ενώ η μόνη ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων όπου στη θέση της  ένδειξη θερμοκρασίας έχει τοποθετηθεί ο δείκτης καυσίμου του CNG. Η καμπίνα του Golf κερδίζει αμέσως τον παρατηρητή με την πάρα πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι και ίδιοι με των άλλων Golf, όχι όμως και ο χώρος αποσκευών. Το πορτ μπαγκάζ του Golf 1.4 TGI με το πιο ψηλό δάπεδο έχει χωρητικότητα 291 λτ., έναντι 380 λτ. στα συμβατικά Golf.

Διαβάστε ακόμη: Όλα τα μικρά αυτοκίνητα με φυσικό αέριο

(+) Κατανάλωση – οικονομία με φυσικό αέριο, επιδόσεις, ποιότητα, εξοπλισμός, άνεση, οδική συμπεριφορά, εργονομία, χώροι επιβατών

(-) Μικρό πορτ μπαγκάζ

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.800-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8 kg/7,3 λτ.
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0 kg/4,6 λτ.
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6 kg/5,6 λτ.
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
98/127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.258
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.492
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.620
Βάρος (κιλά)
1.242
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
291
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.000