Τα 3 πιο φθηνά μικρά diesel αυτοκίνητα της αγοράς

1

Τα μικρά diesel μοντέλα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς μετά τα diesel μικρομεσαία. Όπως και στα μεγαλύτερα «αδέλφια» τους, έτσι και στα μικρά diesel ο Έλληνας αγοραστής φαίνεται ότι εκτιμά ιδιαίτερα την οικονομία κίνησης που προσφέρει το πετρέλαιο, παρά την υψηλότερη τιμή που κοστίζει ένα diesel αυτοκίνητο έναντι του αντίστοιχου βενζινοκίνητου. Πάντως, ειδικά στο πεδίο της τιμής, μπορεί κανείς να βρει σήμερα diesel μικρό μοντέλο με κόστος κάτω από 14.000 ευρώ και χωρίς να κάνει καμία έκπτωση σε εξοπλισμό, ασφάλεια, άνεση κ.λπ., εξ ου και εμείς σας παρουσιάζουμε παρακάτω τα τρία πιο φθηνά μικρά diesel μοντέλα της αγοράς.


Ford Fiesta 1.5 TDCi 5d

Το Ford Fiesta στην έκδοση με τον diesel 1.5 TDCi κινητήρα είναι το φθηνότερο μικρό της αγοράς, είτε εάν κανείς επιλέξει το μοντέλο των 75 ίππων (από 12.206 ευρώ το 3θυρο, 12.601 ευρώ το 5θυρο), είτε αυτό των 95 ίππων (από 12.814 ευρώ 3θυρο, 13.209 ευρώ 5θυρο).

Το μικρό μοντέλο της Ford διαθέτει στην έκδοση με τον diesel των 95 ίππων ένα «ψυχωμένο» μοτέρ με 215 Nm ροπής, το οποίο κινεί με άνεση το μικρό Ford. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός φροντίζει ώστε να κρατά πολύ χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου, αφού εμείς στην πράξη είδαμε με το μοτέρ αυτό μια εξαιρετική μέση τιμή 5,5 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT 85 PS Eco

Στο εσωτερικό του το Fiesta διαθέτει μια ευχάριστη εμφάνιση, με πολύ καλή ποιότητα υλικών και χώρους που θα βολέψουν 4 ενήλικες επιβάτες. Παράλληλα, πολύ καλό είναι το πορτ-μπαγκάζ των 290 λίτρων, ενώ και ο εξοπλισμός της αρχικής έκδοσης Trend περιλαμβάνει πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, με μοναδική απουσία αυτή των ζαντών αλουμινίου.

Χαρακτηριστικό στοιχείο του Ford Fiesta 1.5 TDCi 95 PS αποτελεί η ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει και η άκρως ασφαλή οδική του συμπεριφορά, που του χαρίζει και κάποια σπορτίφ στοιχεία που λείπουν από μοντέλα του είδους στην κατηγορία. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση από το τιμόνι, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν πλήρως με τα χαρακτηριστικά τους.

Αρχικός εξοπλισμός: ESP, 7 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, aircondition, ράδιο CD, cruisecontrol, Active City Stop.

Τιμή από: 12.814 ευρώ*, Τέλη κυκλοφορίας: 84,6 ευρώ, *12.206 ευρώ με 1.5 TDCi 75 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.498 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 215/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6  λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 94 γρ./χλμ.

Hyundai i20 1.1 D

Το Hyundai i20 είναι ένα από τα πιο πρακτικά μικρά μοντέλα της αγοράς, το οποίο στη βασική του έκδοση με τον 1,1 diesel των 75 ίππων έχει μια πολύ καλή τιμή 13.200 ευρώ και συνοδεύεται από ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού.

Το μοντέλο της Hyundai διαθέτει ένα μακρύ για την κατηγορία αμάξωμα 4,035 μέτρων με κομψή σχεδίαση, που δείχνει ισορροπημένο από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Παράλληλα, στο εσωτερικό του η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα αρκετά καλή, ωστόσο μεγάλο του προσόν αποτελούν οι πολύ καλοί του χώροι για τους επιβάτες, μαζί με το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ των 326 λίτρων.

Διαβάστε ακόμα: Hyundai i20 1.0 λτ. Turbo 100 και 120 PS από 13.500 ευρώ

Ο μικρής χωρητικότητας 3κύλινδρος diesel κινητήρας των 1.1 λτ. αποδίδει 75 ίππους και 180 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του παρουσιάζει ελάχιστους κραδασμούς κυρίως στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές, ενώ θετική είναι η ελαστικότητα που προσφέρει και το τράβηγμα σε αστικούς ρυθμούς, με τις επιδόσεις του να είναι μέτριες. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα καλά 5,8 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο το Hyundai i20 1.1 D εμφανίζει ισορροπημένα χαρακτηριστικά, με ανάρτηση που εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, αλλά και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Καλή είναι και η αίσθηση του τιμονιού, όμως όσο αυξάνεται η ταχύτητα βαραίνει σχετικά απότομα και με τεχνητό τρόπο. Θετικά κρίνονται τέλος τα φρένα του με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Αρχικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο Mp3.

Τιμή από: 13.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 87,3 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.120 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 180/1.750-2.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 16,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ.

SEAT Ibiza 1.4 TDI

Το SEAT Ibiza βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του έχοντας παρουσιαστεί το 2008 και ανανεωθεί  το 2012 και το 2015. Το μικρό μοντέλο διατίθεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, με τους δεύτερους να ξεκινούν από πλευράς τιμής από τα 13.750 ευρώ (13.250 ευρώ το 3θυρο Ibiza SC), βάζοντας το Ibiza στο top 3 των φθηνότερων μικρών diesel.

Σε αυτή του την έκδοση το Ibiza συνδυάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο 1.400άρη diesel κινητήρα του VW Group, ο οποίος αποδίδει 75 άλογα ισχύος και 210 Nm ροπής. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται ο κινητήρας αυτός είναι 5τάχυτο μηχανικό, ενώ οι επιδόσεις που ανακοινώνει η SEAT βάζουν το Ibiza μέσα στο παιχνίδι της κατηγορίας.

Διαβάστε ακόμα: Νέα SEAT Ibiza, SUV Arona και ανανεωμένο Leon το 2017

Εκτός του κινητήρα, το Ibiza εξωτερικά παρότι διατηρεί τις γνωστές του γραμμές, στο πιο πρόσφατο facelift αναβάθμισε το εσωτερικό του, που πλέον διαθέτει μαλακό υλικό που αυξάνει την απτή ποιότητα και γενικότερα ξεχωρίζει για την ποιότητά του. Παράλληλα, υπάρχει πιο σύγχρονο σύστημα infotainment με στάνταρ οθόνη αφής 5 ιντσών, ενώ οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες με πορτ-μπαγκάζ 292 λίτρων.

Στο δρόμο, το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις χαρίζουν στο SEAT Ibiza ασφάλεια και σταθερότητα στην ευθεία, με ουδέτερες αντιδράσεις στις στροφές. Αρκετά καλή είναι και η άνεση που παρέχεται από την ανάρτηση, ενώ το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση παρουσιάζει καλή αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.

Αρχικός εξοπλισμός: ESP, 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα.

Τιμή από: 13.750 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 83,7 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.422 κ.εκ., Ισχύς: 75/3.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 210/1.500-2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 93 γρ./χλμ.