Δοκιμή Citroen C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 PS

280

Το νέο Citroen C3 το οποίο έχει λανσαριστεί στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό, αποτελεί αναμφίβολα και στην τρίτη γενιά του, ένα από τα πιο σικ και ξεχωριστά σε σχεδίαση μικρά αυτοκίνητα. Γεγονός που αντιλαμβάνεται άμεσα όποιος βρεθεί στο τιμόνι του, αφού το αυτοκίνητο συγκεντρώνει πάνω του τα βλέμματα όπου και αν βρεθεί. Σε συνδυασμό μάλιστα με τους ζωηρούς χρωματισμούς, τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και τα (προαιρετικά) airbumbs στις πόρτες, τονίζονται ακόμα πιο πολύ οι θελκτικές καμπύλες του μικρού Citroen.

Το νέο C3 το δοκιμάσαμε πρώτα στην πιο οικονομική -σε τιμή- έκδοση (από 12.740 ευρώ), αυτή με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech 82 PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Αυτή τη φορά τεστάρουμε το αρχικό ντίζελ C3 με τον 1.600άρη BlueHDi 75 PS (από 14.290 ευρώ), το οποίο αναμένεται να αποτελέσει το best seller μοντέλο της γκάμας.

Οικονομικός κινητήρας με ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία

Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας των 75 ίππων μπορεί να μην ενθουσιάζει στα «χαρτιά» με την ιπποδύναμή του, ωστόσο χάρη στην ροπή των 233 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Το τράβηγμά του είναι θετικό μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. που αποδίδονται οι 75 ίπποι του και καταφέρνει και να κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.161 κιλών, τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής. Αναμενόμενα σε πιο υψηλές στροφές χάνει την απόδοσή του, ωστόσο είναι ανώφελο να πιέζεται, καθώς στο μεσαίο εύρος των στροφών το μοτέρ είναι «γεμάτο». Παράλληλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του ντίζελ 1.600άρη, ο οποίος είναι απαλλαγμένος από ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς, καθώς και τη χαμηλή κατανάλωση, που κυμαίνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Στο ταξίδι οι στροφές του κινητήρα (μαζί με το θόρυβο και την κατανάλωση) κρατιούνται χαμηλά χάρη στη μακριά 5η ταχύτητα. Όμως ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις μεγάλες διαδρομές μειονεκτεί σε αίσθηση.

Ιδιαίτερα άνετο και ευκολοδήγητο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει ο οδηγός στο τιμόνι του νέου Citroen C3, αντιλαμβάνεται άμεσα ότι το αυτοκίνητο είναι εστιασμένο στην προσφορά της μέγιστης δυνατής άνεσης. Ο τρόπος που περνά η ανάρτησή του πάνω από διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι εντυπωσιακός, ενώ σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα τύπου πολυθρόνας διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες του σε κάθε διαδρομή. Παράλληλα, το C3 είναι εύκολο στους χειρισμούς, διευκολύνοντας ακόμα πιο πολύ τον οδηγό στις μετακινήσεις του, εντός και εκτός πόλεως. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, το C3 θα παρουσιάσει κλίσεις σε πιεσμένους ρυθμούς, όμως δεν επηρεάζεται το πολύ καλό κράτημα και η σιγουριά που αποπνέει. Θετική αίσθηση έχει το τιμόνι τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές, ενώ τα φρένα είναι ισχυρά και το πεντάλ τους προοδευτικό.

Μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου C3, η σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει ίδια με αυτή του αμαξώματος, ενώ και εδώ οι ομοιότητες με το C4 Cactus είναι εμφανείς. Σχεδιαστικά, οι ευθείες γραμμές σε συνδυασμό με τις επίπεδες επιφάνειες και τις απαλές καμπύλες δημιουργούν για μοντέρνα και μινιμάλ εικόνα. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνης αφής (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση), στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από ηχοσύστημα και κλιματισμό μέχρι επικοινωνία, ενώ ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων είναι ο λιτός αισθητικά πίνακας οργάνων. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά και θα βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και καθίσματος. Σε επίπεδο υλικών και φινιρίσματος, το εσωτερικό του νέου C3 πείθει, παρόλο που απουσιάζουν τα μαλακά πλαστικά. Στον τομέα των χώρων, το νέο Citroen C3 προσφέρει μεγάλο ωφέλιμο ύψος για το κεφάλι των επιβατών, άφθονο χώρο για τα γόνατα του συνοδηγού, αλλά και αρκετό αέρα για τα γόνατα των πίσω και τους ώμους τους. Ο σχεδιασμός μάλιστα του πίσω καθίσματος, που είναι αρκετά επίπεδο, κάνει πιο εύκολη τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη. Όσον αφορά τις αποσκευές ο χώρος των 300 λίτρων είναι τετραγωνισμένος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

(+) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, ξεχωριστό ντιζάιν

(-) Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, χαμηλή ιπποδύναμη

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
233/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
15,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
174
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
83
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 266x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.996
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.161
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.290