Δοκιμή Fiat Panda 1.2 4×4 Climbing (2004-2012)

Το προγενέστερο Fiat Panda 4×4 αποτελεί το μικρότερο και από τα φθηνότερα 5θυρα τετρακίνητα μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς στην έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα βενζίνης, ενώ η έκδοση Climbing ξεχωρίζει για τον πιο off road χαρακτήρα της. Εκτός από τα στιλιστικά του στοιχεία που το κάνουν ενδιαφέρον, όπως τα προστατευτικά τμήματα, οι ποδιές, οι μπάρες οροφής, οι προβολείς ομίχλης, οι ζάντες κ.λπ., η έκδοση Climbing διαθέτει ακόμα μπλοκέ διαφορικό και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Εσωτερικό με καλή ποιότητα και ικανοποιητικούς χώρους

Το εσωτερικό του Fiat Panda 1.2 4×4 Climbing διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση και ευχάριστο διάκοσμο. Στο ταμπλό κυριαρχεί η πλατιά κεντρική κονσόλα, στη βάση της οποίας είναι τοποθετημένος ο ιδιαίτερα εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων. Επιπλέον, στην κονσόλα είναι συγκεντρωμένα τα περισσότερα επιμέρους χειριστήρια τα οποία προσφέρουν πολύ καλή εργονομία. Ο πίνακας οργάνων παρέχει πληθώρα πληροφοριών σε αναλογική και ψηφιακή μορφή (εξωτερική θερμοκρασία, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, διανυθείσα απόσταση, ημερομηνία κ.α.). Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που συναντώνται είναι αρκετά καλής ποιότητας για τα δεδομένα της κατηγορίας με στιβαρή συναρμολόγηση. Το μίνι Fiat προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 200 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα.

Σταθερό στο δρόμο και ικανό στο χώμα

Οι σημαντικές διαφορές που φέρει στα μηχανικά μέρη και στην αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 5 εκατοστά σε σχέση με το δικίνητο Panda «μεταμορφώνουν» την έκδοση 4×4 Climbing. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει αντικατασταθεί από πολλαπλούς συνδέσμους, εμπρός τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι μεγαλύτερα και το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Στη πράξη οι αλλαγές αυτές έχουν βελτιώσει ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα και την ενεργητική ασφάλεια γενικότερα, ενώ οι αναρτήσεις απορροφούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων. Ουδέτερες αντιδράσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζει σε μια διαδρομή με στροφές, όπου ο οδηγός θα εξαντλήσει εύκολα τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα.

Στο πατημένο χώμα το Panda 4×4 θα κινηθεί με άνεση χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Αυξημένες παρουσιάζονται οι αναρριχητικές του ικανότητες αφού οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 26, 23 και 45 μοίρες αντίστοιχα και η δυνατότητα αναρρίχησης από γωνία είναι 50% και από επίπεδο είναι 60%. Το Panda 4×4 διαθέτει δύο διαφορικά και ένα συνεκτικό συμπλέκτη μεταφοράς της ροπής (Viscous Coupling), ο οποίος μεταφέρει αυτόματα στο πίσω διαφορικό τη ροπή μόλις «αντιληφθεί» απώλεια της πρόσφυσης. Ανάλογα τις συνθήκες το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στους πίσω τροχούς φτάνει έως το 50% από 2% που είναι σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης.

Οριακά επαρκής κινητήρας

Το 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.2 λτ. είναι ίδιο με το αντίστοιχο των δικίνητων μοντέλων και η ισχύς των 60 ίππων κρίνεται οριακά επαρκές για να κινήσει σβέλτα το τετρακίνητο αυτοκίνητο κυρίως εκτός αστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, σε συνδυασμό με την αραιή κλιμάκωση του -θετικού σε αίσθηση- κιβωτίου των 5 σχέσεων μετάδοσης, οι επιδόσεις «επιβαρύνονται» ακόμα περισσότερο, αφού τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 20 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 145 χλμ./ώρα. Έτσι, ο οδηγός αναγκάζεται να πιέζει «βαθιά» το πεντάλ του γκαζιού για να κινηθεί αξιοπρεπώς με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί σε υψηλές στροφές τις οποίες φτάνει με απροθυμία, ενώ γίνεται αρκετά θορυβώδης.

Βασικός εξοπλισμός: ABS+EBD+MSR, αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, ρυθμιζόμενο τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής και ράδιο CD με MP3.

(+) Εκτός δρόμου ικανότητες, σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, σχέση τιμής – αξίας

(-) Αδύναμος και θορυβώδης κινητήρας, επιδόσεις

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες*  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.242 Έκδοση  Panda (04-)
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 60/5.000 Air condition 2,50%
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 102/2.500    Αναρτήσεις – άξονες 12,50%
0-100 (χλμ./ώρα) 20,0 Φρένα 2,50%
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)    145 Σύστημα ψύξης 32,50%
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,6 Ηλεκτρικά 30,00%
Φρένα ε/π Α.Δ/Δ    Κινητήρας 7,50%
Μήκος (χλστ.) 3.574 Τροφοδοσία καυσίμου 2,50%
Πλάτος (χλστ.) 1.605 Κιβώτιο ταχυτήτων 7,50%
Ύψος (χλστ.) 1.590 Σύστημα διεύθυνης 2,50%
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.305 Μετάδοση 0,00%
Χώρος αποσκευών (λτ.) 200 Δείκτης αξιοπiστίας 30,00 (μ.ο. 60) 
Βάρος (κιλά) 980 *Πηγή Reliability Index   

Get it on Google Play Download on the App Store