Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8

32

Η κατηγορία των SUV συνεχώς αυξάνεται σε επιλογές νέων μοντέλων, λόγω της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει και πλέον δεν υπάρχει εταιρία που να μην έχει εκπροσώπους. Η Citroen, πράττοντας ορθά, ενίσχυσε την γκάμα της με το νέο μικρομεσαίο SUV C5 Aircross που τοποθετείται στην κορυφή της γαλλικής μάρκας σε τιμή και διαστάσεις, προσφέροντας ότι αναζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο σε χώρους, ανέσεις, ασφάλεια και τεχνολογία, συν ξεχωριστή αισθητική και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Οι τιμές του C5 Aircross ξεκινούν από 22.500 ευρώ, ενώ επιλογές σε κινητήρες και εξοπλισμούς καλύπτουν κάθε ανάγκη. Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου που προσφέρονται είναι τα 1.2 PureTech 130 (από 22.500€), 1.6 PureTech 180 EAT8 (από 31.000€), 1.5 BlueHDi 130 (από 35.000€) και 2.0 BlueHDi 180 EAT8 (από 36.950€) και τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα (Live, Inspire, Feel και Shine). Εμείς, δοκιμάσαμε το 1.6 PureTech 180 EAT8, το οποίο από την αρχική έκδοση Inspire είναι πληρέστατο και περιλαμβάνει τα εξής:

Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.

Μοντέρνο και επιβλητικό

Αρχικά, το Citroen C5 Aircross κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με το μοντέρνο του σχεδιασμό και το επιβλητικό του «ανάστημα» (μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.654 χλστ., μεταξόνιο 2.730 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 230 χλστ.). Στο εμπρός άκρο του κυριαρχούν τα παραλληλόγραμμα σχήματα που χωρίζονται σε δύο τμήματα και ενώνουν τη μάσκα και το σήμα της μάρκας με τα full LED φώτα δύο επιπέδων. Το μακρύ και ψηλό καπό, η «αιωρούμενη» οροφή, το χρωμιωμένο σχήμα «C» (από το Citroen) που σχηματίζεται στα πλευρικά παράθυρα, τα πίσω 3D LED φώτα, τα Airbump στις πόρτες και οι διακοσμητικές χρωματικές ενθέσεις, ενισχύουν περεταίρω τον κομψό σχεδιασμό του αυτοκινήτου.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του C5 Aircross συναντώνται ανάλογα μοντέρνα σχεδιαστικά μοτίβα με εκείνα του αμαξώματος. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση λεπτής μαλακής επένδυσης στην μπροστινή επιφάνεια του ταμπλό, ωστόσο τα υπόλοιπα τμήματα του ταμπλό αποτελούνται από σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα μιας ευρείας επιλογής επενδύσεων στα καθίσματα και 5 διαφορετικές εσωτερικές αποχρώσεις.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 PS

Στο κέντρο κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, πιο κάτω από αυτή βρίσκεται ένα πάνελ με χειριστήρια αφής και πιο χαμηλά μια σειρά από διακόπτες για επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θα χρειαστεί ένα διάστημα εξοικείωσης για να ενεργοποιεί αμέσως τις λειτουργίες που θέλει, ωστόσο θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εκτιμήσει δεόντως το πολύ αναπαυτικό κάθισμα. Μέσω της προσαρμόσιμης ψηφιακής οθόνης TFT των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων με τα τρία διαφορετικά στυλ γραφικών, επιλέγονται οι πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να φαίνονται περισσότερο (π.χ. ταχύτητα, συστήματα υποβοήθησης, χάρτης GPS κ.λπ.).

Δείτε ακόμη: Νέο Citroen C5 Aircross Hybrid με 1,7 λτ. κατανάλωση

Στα βασικά πλεονεκτήματα του C5 Aircross ανήκουν ακόμη οι πολύ άνετοι χώροι για 5 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Το πίσω τμήμα της καμπίνας είναι φαρδύ και φιλοξενεί σε όλες τις εκδόσεις τρία ανεξάρτητα, ισομεγέθη καθίσματα, τα οποία σύρονται σε διαδρομή 150 χλστ. και είναι πλήρως αναδιπλούμενα. Ο τετραγωνισμένος και μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 580 λίτρα, αυξάνεται στα 720 λίτρα με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός και φτάνει έως τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωσή τους.

Ιδανικός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος

Από ένα SUV όπως είναι το C5 Aircross, τα κύρια ζητούμενα είναι άνεση και κράτημα στο δρόμο, ανεξαρτήτως συνθηκών και δρόμων. Το γαλλικό μοντέλο τα καταφέρνει περίφημα σε κάθε περίπτωση, αφού η ανάρτησή του προσφέρει εξαιρετική άνεση, δίχως να θυσιάζεται η οδική συμπεριφορά. Τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions κάνουν το θαύμα τους και δίνουν την αίσθηση στον οδηγό ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, χωρίς το αυτοκίνητο να πλέει ή να δίνει την εντύπωση «χαλαρότητας».

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η εν λόγω ανάρτηση είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ (αναστολείς) σε κάθε πλευρά, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση.

Οι αναρτήσεις σχεδόν εξαλείφουν τις κάθετες ταλαντώσεις του αμαξώματος, πολλές ανωμαλίες τις περνά δίχως οι επιβάτες να τις αντιλαμβάνονται, ενώ τα μπαλώματα στους δρόμους σχεδόν ισοπεδώνονται. Ταυτόχρονα τα αμορτισέρ περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, την στιγμή που ο οδηγός περιμένει το αντίθετο. Τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ενισχύουν τα δυνατά φρένα, όμως το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και ίσως κάποιοι θα ήθελαν περισσότερο βάρος.

Το C5 Aircross δεν περιορίζεται μόνο στην άσφαλτο, αφού μέσω του Grip Control με υποβοήθηση κατάβασης Hill Assist Descent και τις επιλογές Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF, μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, έχοντας καλύτερη πρόσφυση από ένα απλό 2κίνητο. Βέβαια θα πρέπει να αποφευχθούν οι υπερβολές, αφού ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου ότι δεν είναι τετρακίνητο.

Δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας

Το υπερτροφοδοτούμενο, 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.6 λτ. PureTech ταιριάζει κατάλληλα στο C5 Aircross, καθώς είναι δυνατό, ελαστικό, διαθέτει γραμμική λειτουργία και απαιτεί λογικές ποσότητες καυσίμου. Ο εν λόγω κινητήρας απόδοσης 181 ίππων και με ροπή 250 Nm στις 1.650 σ.α.λ. συνδυάζεται κατάλληλα με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT (Efficient Automatic Transmission), με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο «Shift and Park by wire» επιλογέα.

Δείτε εδώ τις δοκιμές Citroen

Το ισχυρό μοτέρ εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ισχύος, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ και επιταχύνει γοργά από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.430 κιλών. Παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό και άμεσο στις αλλαγές του, ενώ στο ταξίδι κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, συμβάλλοντας και αυτό με την σειρά του στην άνεση και οικονομία καυσίμου. Η κατανάλωση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 8,9 λτ./100 χλμ. και κρίνεται λογική για ένα τέτοιας ισχύος και όγκου αυτοκίνητο.

(+) Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά

(-) Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
181/5.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
250/1.650
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
219
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.654
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.730
Βάρος (κιλά)
1.430
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
580-720
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.000 ευρώ