Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90hp

48

To Sandero έχει γίνει πανευρωπαϊκό best seller χάρις στο ασυναγώνιστο value for money και, εν πολλοίς, τον 1.500άρη ντίζελ dCi. Επειδή όμως στην Ευρώπη η ζήτηση έχει αλλάξει προς όφελος της βενζίνης, η Dacia εξοπλίζει το compact crossover της Stepway με τον εξαιρετικό 0.9 TCe, που γνωρίζουμε από το Renault Clio (τη δοκιμή του οποίου διαβάζετε εδώ).

Φυσικά η συνταγή της επιτυχίας για την ρουμανική φίρμα, είναι αυτή της οικονομίας. Το βενζινοκίνητο Sandero Stepway δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, ξεκινώντας μόλις από τις 11.950 ευρώ και προσφέροντας ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού με 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Η έκδοση Style της δοκιμής ανεβαίνει στις 12.980 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής ηλεκτρικούς καθρέπτες cruise control, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με πλοήγηση και οθόνη αφής 7 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, και φιμέ πίσω παράθυρα, τα οποία είναι και ηλεκτρικά. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Ευρυχωρία και απλότητα στο εσωτερικό

Το κλείσιμο της πόρτας σε φέρνει αντιμέτωπο με τη γνώριμη εικόνα που έχεις από το Sandero Stepway dCi. Σκληρά πλαστικά με γερή συναρμογή -η οποία θα μπορούσε να είναι καλύτερη στην μεριά του συνοδηγού-, απλά χειριστήρια, εργονομικά «φάουλ» όπως ο διαχωρισμός των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα (στην πόρτα τα οδηγού-συνοδηγού, χαμηλά και εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλα αυτά για τους πίσω) και άνετοι ώροι.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 PS

Τα 4.089 χλστ. του μήκους προσφέρουν σχεδόν 2,6 μέτρα μεταξονίου (2.589 χλστ.), τα οποία σε συνδυασμό με τα 1.733 χλστ. του πλάτους και τα 1.555 χλστ. του ύψους κάνουν τη ζωή τεσσάρων και, υπό κάποιων μικρών παραχωρήσεων, πέντε επιβατών ξεκούραστη. Τα 320 λίτρα του πορτμπαγκάζ κρίνονται ως καλή τιμή, ειδικά για αυτοκίνητο που ίσα ξεπερνά τα 4 μέτρα. Για τους πιο απαιτητικούς (ήτοι ζευγάρια με πολλές αποσκευές), η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνει την χωρητικότητα στα 1.200 λίτρα.

Εξαιρετικός κινητήρας, πολύ καλή κατανάλωση

Όλη η ουσία γύρω από το βενζινοκίνητο Stepway βρίσκεται κάτω από το καπό. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 898 κ.εκ. αποδίδει 90 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 140 Nm ροπής στις 2.250, συνδυαζόμενος με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο ανταγωνισμός που έχει να αντιμετωπίσει, στο πρόσωπο του 1.5 dCi των επίσης 90 ίππων, είναι έντονος. Όμως ο λιλιπούτειος βενζινοκινητήρας καταφέρνει να βγάλει εαυτόν «ασπροπρόσωπο».

Με το πρώτο γύρισμα της μίζας, προκαλεί εντύπωση η χαμηλή παρουσία κραδασμών και κροταλισμάτων. Η λειτουργία του 0.9 ΤCe μόνο αμυδρά θυμίζει την τρικύλινδρη καταγωγή της, ενώ ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται η ομαλότητα δεν διαταράσσεται. Μόνο σε φουλ γκάζι και με τη διαδρομή του στροφόμετρου εξαντλημένη θα καταλάβεις ότι έχεις να κάνεις με ένα downsized μοτέρ, υπό του λίτρου.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, το γαλλικό σύνολο αποδεικνύεται ρωμαλέο και έτοιμο να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες. Τα 130 χλμ./ώρα στην εθνική έρχονται πιο γρήγορα από ό,τι περιμένεις, ενώ και η σύγκριση με το πετρελαιοκίνητο Stepway επικυρώνει την αίσθηση που σου αφήνει το βενζινοκίνητο. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,1 δλ. 0,6 δλ. συντομότερα από το dCi και η τελική είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, στα 168 χλμ./ώρα (από 167). Οι αριθμοί, ωστόσο, δεν αποτυπώνουν τη διαφορά στο νεύρο.

Ευνοούμενο και από την πιο πυκνή διάταξη του κιβωτίου, αλλά και το χαμηλότερο κατά 50 κιλά βάρος (μόλις 1.040 απόβαρο), το Stepway 0.9 TCe διακρίνεται για το τράβηγμα, από τις 1.500 σ.α.λ. κιόλας, ενώ και το μοτέρ σπάνια θα βρεθεί εκτός ωφέλιμου φάσματος. Ακόμα και σε επαρχιακό δρόμο να βρεθείς κολλημένος πίσω από φορτηγό, μια μικρή ευθεία είναι αρκετή για να πραγματοποιήσεις το προσπέρασμα, με ανοιχτό το air condition μάλιστα.

Διαβάστε επίσης: Νέο Dacia Duster 1.3 TCe 130 PS από 15.980 ευρώ

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η όρεξη του TCe για καύσιμο. Ή καλύτερα, το πόσο περιορισμένη είναι. Σε μια διαδρομή από την Αθήνα μέχρι το Πόρτο Χέλι, περνώντας από κάθε λογής δρόμο και συνθήκες, το Sandero Stepway κατανάλωσε μόλις 6,7 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή μπορεί να είναι 1 λίτρο παραπάνω σε σχέση με το dCi, αλλά ο αρμονικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αρκεί για να κάνεις τα «στραβά μάτια».

Αποτελεσματικό εντός και σε πατημένο εκτός δρόμου

Στα της ανάρτησης δεν παρατηρούνται αλλαγές. Και δεν χρειάζονταν, για να είμαστε ειλικρινείς. Τα αμορτισέρ θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο σφιχτά, ώστε οι κινήσεις του αμαξώματος να εμπνέουν περισσότερο ώστε να εκμεταλλευτείς τη ζωντάνια του κινητήρα, όμως και πάλι δε μένει κανείς παραπονεμένος. Οι κλίσεις είναι λογικές, η άνεση καλή, φαινόμενα πλεύσης δεν υπάρχουν και το όριο θα μπει περισσότερο από την ελάχιστη πλευρική στήριξη του καθίσματος.

Αυτό και το αδικαιολόγητα βαρύ τιμόνι, είναι τα μόνα που θα «χαλάσουν» τον οδηγό κατά την παραμονή του στο αριστερό κάθισμα του Sandero. H αυξημένη διαδρομή του πεντάλ των φρένων και η λαστιχένια εντύπωση του επιλογέα δεν ενοχλούν, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα crossover που δεν θα διστάσει να λερωθεί.

Τα 17,3 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος εγγυώνται ότι οι καλοκαιρινές εξορμήσεις, δεν θα διακοπούν από χτυπημένο κάρτερ ή ψαλίδι σε κάποιον χωματόδρομο (όχι κροκάλα, είπαμε), ενώ και οι επισκέψεις στην παραλία -κατά προτίμηση με βότσαλο, καθώς δικίνητο χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα off roading στην άμμο δεν ενδείκνυται- είναι μέσα στο παλμαρέ του γαλλορουμανικού crossover.

+ Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι επιβατών – αποσκευών, ευκολία κίνησης εκτός δρόμου, άνεση ανάρτησης, τιμή, εξοπλισμός

– Αίσθηση και βάρος τιμονιού, ατέλειες στη συναρμογή και στην εργονομία

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
898
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.089
Πλάτος (χλστ.)
1.733
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.589
Βάρος (κιλά)
1.040
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
320
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.950