Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 PS

1

Μπορεί η Dacia να έχει γίνει συνώνυμη του Duster, όμως πριν αναλάβει την εκτόξευση του εμπορικού της status το μικρομεσαίο SUV, το φορτίο της αναβίωσης για τη ρουμάνικη εταιρία είχε πέσει στους ώμους των Logan και Sandero. Ειδικά το δεύτερο αποτέλεσε το διαβατήριο της γαλλορουμανικής συντεχνίας (όλα τα Dacia κατασκευάζονται υπό την αιγίδα της Renault) στη μοντέρνα εποχή και έφτασε να είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο λιανικής στην Ευρώπη.

Με δυο λόγια το Sandero αξίζει και με το παραπάνω τα εύσημα για την εξαιρετική κατάσταση που βρίσκεται η Dacia, η οποία δεν ξεχνά την συνεισφορά του μικρού της μοντέλου και το αναβαθμίζει στην crossover έκδοση Stepway. Φυσικά και εδώ ξεχωρίζει το value for money, με το Sandero Stepway να ξεκινάει μόλις από τις 11.190 ευρώ για τον υπερτροφοδοτούμενο 0.9 TCe των 90 ίππων και στα 1.000 ευρώ παραπάνω (12.190 ευρώ) για τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα dCi ίσης ιπποδύναμης αλλά με περισσότερη ροπή (220 Nm έναντι 140 Nm το 0.9 TCe).

Περιπετειώδης και μοντέρνα εμφάνιση

Σχεδιαστικά, το πιο περιπετειώδες Sandero υιοθετεί στοιχεία από το μεγαλύτερο Duster. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις οπές σε μαύρο και ασημί, τα νέα φωτιστικά σώματα και οι προβολείς ομίχλης κάνουν τη διαφορά. Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα που θέλει να δώσει η Dacia στο μοντέλο της, με την τάση προς αυτή την κατεύθυνση να ορίζεται και από τις μπάρες οροφής και τα λογότυπα Stepway στις εμπρός πόρτες.

Ιδιαίτερη πινελιά αποτελεί το μοτίβο των πίσω φαναριών, τα οποία απαρτίζονται από τέσσερα μικρότερα σώματα στο εσωτερικό τους. Κατά τα λοιπά έχουμε να κάνουμε με το κλασικό αμάξωμα δύο όγκων με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 173 χλστ. (έναντι 132 χλστ. το απλό Sandero) στην περίπτωση του Stepway για να κάνει την απαραίτητη για την κατηγορία νύξη με τα SUV.

Έμφαση στους χώρους το εσωτερικό

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών δυο πράγματα σου κάνουν εντύπωση: η παρεχόμενη ευρυχωρία και η λιτότητα της κατασκευής. Για το πρώτο φροντίζουν τα 4.089 χλστ. του μήκους, τα οποία προσφέρουν σχεδόν 2,6 μέτρα μεταξονίου (2.589 χλστ.). Σε συνδυασμό με τα 1.733 χλστ. του πλάτους και τα 1.555 χλστ. του ύψους, τέσσερις επιβάτες θα βρουν την παραμονή τους στο εσωτερικό του Stepway ευχάριστη – όπως και οι αποσκευές τους, για τις οποίες υπάρχουν 320 λίτρα στο πορτμπαγκάζ και 1.200 λτ., όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Πέμπτος θα χωρέσει μεν, αλλά με παραχωρήσεις.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 dCi 110 hp 4×4

Tα πλαστικά είναι παντού σκληρά και με καλή συναρμογή, ικανοποιώντας βάσει της χαμηλής τιμής του αυτοκινήτου. Η εργονομία ορισμένων χειριστηρίων χρειάζεται κάποια εξοικείωση, όπως είναι οι διακόπτες των εμπρός ηλεκτρικών παραθύρων που βρίσκονται χαμηλά στο ταμπλό, ενώ η θέση οδήγησης προκαλεί ζητήματα. Ψηλή, με ρηχό κάθισμα και μέτρια πλευρική στήριξη. Η ορατότητα που χαρίζει πάντως είναι εξαιρετική. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με την οθόνη αφής των 7 ιντσών, το οποίο μαζί με άλλα στοιχεία είναι στάνταρ στη δεύτερη έκδοση Style των 13.730 ευρώ.

Πολύ καλή οικονομία, σβέλτες επιδόσεις

Ο 1.5 dCi μόνο άγνωστη ποσότητα δεν είναι, καθότι τον συναντάμε σε Renault και Nissan επί σειρά ετών. Εδώ στην έκδοση των 90 ίππων, έχει τα 220 Nm της ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., αν και η μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου δυσκολεύει λίγο το έργο τους – ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές με το αυτοκίνητο φορτωμένο.

Γενικά το μοτέρ θέλει δούλεμα για να μαζέψεις χιλιόμετρα, όμως η διατήρησή τους είναι εύκολη διαδικασία. Τα 130 χλμ./ώρα αντιστοιχούν σε περίπου 2.800 σ.α.λ., με τον 1.5 dCi να παράγει λιγότερο θόρυβο από όσο περιμένεις. Ο αέρας ακούγεται μεν, αλλά δίχως να γίνεται ενοχλητικός. Τα 11,7 δλ. που απαιτούνται για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι ικανοποιητικός χρόνος, όπως και τα 167 χλμ./ώρα της τελικής. Τράβηγμα υπάρχει χαμηλά, αλλά η αλήθεια είναι πως το μοτέρ πρέπει να μπει στο ωφέλιμο φάσμα της ροπής για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κίνησης. Παραπάνω από ικανοποιητική παρουσιάζεται η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στα 5,7 λτ./100 χλμ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Διαβάστε επίσης: Dacia του 1970 τα βάζει με BMW 335d (+video)

Απρόσμενα καλό εκτός δρόμου, γαλλικό εντός

Όπως είπαμε η θέση οδήγησης ξεκαθαρίζει πως έχεις να κάνεις με ένα ημίψηλο όχημα περιπετειώδους προσανατολισμού. Κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν κινείσαι εκτός δρόμου, καθώς βλέπεις καλύτερα και μπορείς να αποφύγεις νεροφαγώματα αλλά και να τοποθετήσεις με ακρίβεια τους τροχούς ώστε να μην χτυπήσουν σε πέτρες και λοιπές κακοτοπιές.

Τα 17,3 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος μπορεί να μην ακούγονται πολλά, αλλά σε συνδυασμό με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το 55αρι προφίλ των ελαστικών εγγυώνται πως το Stepway θα πάει πολύ πιο μακριά από όσο περιμένεις. Παρόλο που δεν υπάρχουν εξελιγμένα ηλεκτρονικά με διαφορετικές παραμέτρους λειτουργίας, ο οδηγός δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ακόμα και σε ταλαιπωρημένο χωματόδρομο – αρκεί να μην είναι λασπωμένος ή χιονισμένος.

Δείτε ακόμα: Πόσο καλά ξέρεις να κινείσαι εκτός δρόμου;

Ξεκινήσαμε αντίστροφα, καθώς η γαλλική ανατροφή του μικρού Dacia σχεδόν προεξοφλεί το -ιδιαίτερα θετικό- αποτέλεσμα στην άσφαλτο. Η ανάρτηση έχει αυξημένες διαδρομές και τα ελατήρια είναι μαλακά, όμως οι μηχανικοί έχουν φροντίσει ώστε φαινόμενα πλεύσης και υπερβολικών κλίσεων να μην είναι ιδιαίτερα τονισμένα. Το Sandero απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να πλανάρει πάνω στα αμορτισέρ του, ενώ και όταν αρχίσουν οι στροφές το όριο θα μπει περισσότερο από την έλλειψη πλευρικής στήριξης του καθίσματος παρά από την πρόσφυση.

Το τιμόνι είναι πολύ βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες, δυσκολεύοντας δίχως λόγο τους αστικούς ελιγμούς, όμως όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα ελαφραίνει και χάνει σε αίσθηση. Ο λεβιές των ταχυτήτων έχει αυξημένες διαδρομές και μικρή σαφήνεια, ενώ το πεντάλ των φρένων είναι μαλακό και με αρκετά μεγάλη νεκρή διαδρομή. Η απόδοση του συστήματος πέδησης, πάντως, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων όπως αυτό ορίζεται από το σύνολο των δυναμικών χαρακτηριστικών. Όπερ εστί απροβλημάτιστη συμπεριφορά και ευκολία χειρισμών.

+ Χώροι επιβατών – αποσκευών, κατανάλωση, ευκολία κίνησης εκτός δρόμου, άνεση ανάρτησης, τιμή, εξοπλισμός

– Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αίσθηση τιμονιού, σκληρά πλαστικά

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
167
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
98
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.089
Πλάτος (χλστ.)
1.733
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.589
Βάρος (κιλά)
1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
320
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.190