Δοκιμή Fiat 500X 1.3 Turbo FireFly 150 HP DCT Cross

46

H πρόταση της Fiat στη δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, το 500X, αποτελεί ένα από τα πιο εμπορικά της αυτοκίνητα, με πάνω από 500.000 πωλήσεις, από το 2014 μέχρι σήμερα. Πριν από ένα σχεδόν χρόνο, το Fiat 500X παρουσιάστηκε με βελτιώσεις στην εμφάνισή του, στην τεχνολογία και στην ασφάλεια, ενώ προστέθηκαν οι νέοι turbo κινητήρες βενζίνης FireFly του 1.0 λτ. 120 HP και των 1.3 λτ. 150 HP.

Δείτε ακόμη: Fiat 500X με άτοκη χρηματοδότηση

Στην Ελληνική αγορά, το ανανεωμένο 500X προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές, που ξεκινούν από 15.900 ευρώ (με την έκπτωση των 1.000 ευρώ), με τον κινητήρα 1.6 E-Torque 110 HP. Το 1.0 λτ. 120 HP κοστίζει από 17.800 ευρώ (με 1.200 ευρώ έκπτωση), ενώ το 1.3 λτ. 150 HP της δοκιμής με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 22.000 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα στον εξοπλισμό του: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, έλεγχο των τυφλών γωνιών, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων και μεγάλης σκάλας, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών με navigation, κ.λπ. Επίσης, υπάρχει και το ντίζελ 1.6 MTJ 120 HP σε τιμές που ξεκινούν από 20.500 ευρώ (με την έκπτωση των 1.500 ευρώ). Επιπλέον, παρέχεται 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση συν 5 χρόνια οδική βοήθεια, ενώ η απόκτησή του μπορεί να γίνει και μέσω άτοκης χρηματοδότησης.

Στιλάτο με διακριτικές αλλαγές

Το 500X υιοθετεί ορισμένους σχεδιαστικούς δεσμούς με το κατά πολύ μικρότερο μίνι 500, όπως είναι οι πολλές και θελκτικές καμπύλες και τα στρογγυλά σχήματα, τα οποία χαρίζουν στο μήκους 4.269 χλστ. αμάξωμα μια μοντέρνα και «παιχνιδιάρικη» εικόνα. Μετά την ανανέωση διακρίνεται από τα φώτα τεχνολογίας LED εμπρός – πίσω και τους νέου σχεδιασμού προφυλακτήρες με τις ασημί ποδιές και τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος.

Σύγχρονο, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Fiat 500X, οι αλλαγές εστιάζονται στο επανασχεδιασμένο τιμόνι, στο νέο πίνακα οργάνων με τις πιο ευκρινείς πληροφορίες και την οθόνη TFT των 3,5 ιντσών στο κέντρο του, καθώς και στο νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Uconnect με τη μοντέρνα οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών. Η βασική σχεδίαση του ταμπλό δεν έχει αλλάξει και χωρίς να είναι «φλύαρο» αισθητικά καταφέρνει και συνδυάζει με επιτυχία σύγχρονα με ρετρό χαρακτηριστικά. Ποιοτικά, είναι το καλύτερο μοντέλο της Fiat, κάτι στο οποίο συμβάλλει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών.

Δείτε ακόμη: Μεγαλώνει η γκάμα του Fiat 500!

Ο οδηγός θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Από πλευράς χώρων, οι εμπρός φιλοξενούμενοι κάθονται άνετα, όπως και άλλα δύο ενήλικα άτομα στο πίσω μέρος του εσωτερικού. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και χώροι για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.

Δυνατός ο 1.300άρης FireFly των 150 ίππων

Το Fiat 500X είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς αλουμινένιους turbo κινητήρες βενζίνης FireFly, μεταξύ των οποίων ο 4κύλινδρος 1.3 λτ. συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 6 σχέσεων. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.850 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.) και εν κινήσει. Το τράβηγμα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό, ενώ ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και χιλιόμετρα με βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ, αλλά με όχι ιδιαίτερα γραμμικό τρόπο.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Ο κινητήρας είναι πρόθυμος μέχρι τις υψηλές στροφές που φτάνει χωρίς να ζοριστεί, παράγοντας ένα σπορτίφ ήχο που θα αρέσει στους πιο «ανήσυχους» οδηγούς. Ωστόσο, ο θόρυβος που εισέρχεται στο εσωτερικό δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε ταχύτητες ταξιδιού, όπου η 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.). Η συνεργασία μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων έχει περιθώρια βελτίωσης σε αμεσότητα και ομαλότητα, τόσο στην αυτόματη επιλογή, όσο και στη χειροκίνητη (πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα σχέσης). Ίσως για τους λάτρεις του μηχανικού κιβωτίου, θα έπρεπε να υπήρχε και επιλογή ενός μηχανικού 6τάχυτου. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 9,5 λτ./100 χλμ.

Σφιχτό και ευέλικτο στο δρόμο

Στην οδήγηση, το Fiat 500X 1.3 Turbo FireFly 150 HP DCT παρουσιάζεται εύκολο στους χειρισμούς και ασφαλές σε κάθε διαδρομή μέσω της ανεξάρτητης ανάρτησης σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με την σφιχτή ρύθμιση. Το στήσιμο αυτό δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση, όμως δεν λείπει να σχετική νευρικότητα στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η παρεχόμενη άνεση δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Η οδική συμπεριφορά του 500X είναι ουδέτερη και προβλέψιμη με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ωστόσο το τιμόνι αν και είναι άμεσο, είναι ελαφρύ και με αποστειρωμένη αίσθηση. Στα δυνατά του σημεία είναι τα φρένα που πιάνουν αμέσως και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα

(-) Κατανάλωση, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
168
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.269
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1,320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.000 ευρώ