Δοκιμή Ford EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS AWD

11

Το σημαντικά αναβαθμισμένο σε πάρα πολλά σημεία μικρό SUV Ford EcoSport λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2018 αρχικά με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost, ενώ λίγο καιρό μετά ξεκίνησε η διάθεσή του και με το νέο κινητήρα πετρελαίου 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS. Επίσης, για πρώτη φορά εφοδιάζεται με τετρακίνηση σε συνδυασμό αποκλειστικά με το εν λόγω ντίζελ μηχανικό σύνολο, αποτελώντας μία από τις ελάχιστες προτάσεις στα μικρά SUV με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Διαβάστε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Το νέο EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS AWD πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 21.306 ευρώ στην αρχική έκδοση Business και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,0 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης εμπρός, κλιματισμό, κ.λπ. Το μόνο αξεσουάρ που λείπει είναι οι ζάντες αλουμινίου. Για όσους πάλι δε χρειάζονται την τετρακίνηση, υπάρχει και το δικίνητο EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS σε τιμές που ξεκινούν από 19.422 ευρώ, ενώ υπάρχουν και τα βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost 100 PS, 125 PS και 140 PS, από 19.767 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Ροπάτος ο νέος 1.500άρης ντίζελ

Ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας EcoBlue των 1.5 λτ. απόδοσης 125 ίππων και με πλούσια ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. είναι κατάλληλος για να κινήσει το σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1,5 τόνων, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το μηχανικό αυτό σύνολο περνά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κραδασμούς και θόρυβο στις χαμηλές κυρίως στροφές, ενώ το τράβηγμά του είναι θετικό από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω. Σε πιο χαμηλές στροφές και με τη χρήση του κλιματισμού παρατηρείται ένα κενό ισχύος. Οι επιδόσεις που προσφέρει ο 1.500άρης ντίζελ είναι ικανοποιητικές από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ.) και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. με 4η ταχύτητα). Σε ρυθμούς ταξιδιού η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ. με 2.250 σ.α.λ.), ενώ ο θόρυβος που παράγεται δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Η κατανάλωση είναι σχετικά «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Πολύ σταθερό και με αποτελεσματική 4κίνηση

Όπως όλα τα αυτοκίνητα της Ford, έτσι και το EcoSport κερδίζει τον οδηγό του με την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει και την καλοστημένη του ανάρτηση (πίσω πολλαπλών συνδέσμων αντί ημιάκαμπτου άξονα στα 2WD EcoSport) με την ποιοτική κύλιση. Εντύπωση προκαλεί η ψηλή θέση οδήγησης, η οποία ενισχύει τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση. Το Intelligent All Wheel Drive κατανέμει αυτόματα την ροπή μεταξύ και των δύο αξόνων σε ποσοστό έως 50:50 εμπρός – πίσω, σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Παράλληλα, στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται η κατανομή ισχύος ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα AWD είναι αρκετά άμεσο και στην πράξη στην άσφαλτο και στο χώμα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford Fiesta diesel 1.5 TDCi 120 PS

Σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, οι τροχοί εμφανίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το αυτοκίνητο παραμένει πεισματικά στην πορεία του, ακόμα και υπό πίεση. Αντίστοιχα και στις ευθείες είναι σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας. Στο χώμα, το Ford EcoSport μπορεί να κινηθεί και σε πιο δύσβατα σημεία χάρη στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (190 χλστ.), τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.096 χλστ.) και τις αρκετά καλές γωνίες εισόδου (21 μοίρες), ράμπας (33,3 μοίρες) και εξόδου (23,3 μοίρες). Από την άλλη πλευρά όμως η σφιχτή ανάρτηση του μοντέλου ST-Line της δοκιμής περιορίζει την άνεση εκτός δρόμου, όπως αντίστοιχα και στην άσφαλτο, όπου οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων περνούν στο εσωτερικό, ενώ στις διαδοχικές το αμάξωμα εμφανίζει «νευρικότητα».

Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό

Μετά την τελευταία ανανέωση, το εσωτερικό του Ford EcoSport βελτιώθηκε σε σχεδιασμό, ποιότητα και εξοπλισμό, αποκτώντας συνολικά μια σημαντικά πιο αναβαθμισμένη και σύγχρονη εικόνα. Οι ομοιότητες με το νέο Fiesta είναι παραπάνω από εμφανείς στο ταμπλό, όπου κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, η οποία είναι τοποθετημένη σε περίοπτη θέση. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα των υλικών με τη χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο ταμπλό, ενώ η συναρμογή είναι στιβαρή. H έκδοση ST-Line διαθέτει και αρκετά στοιχεία που του χαρίζουν πιο σπορτίφ εμφάνιση, όπως είναι τα πεντάλ αλουμινίου, οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι, χειρόφρενο, επιλογέα ταχυτήτων και καθίσματα, το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, οι επενδύσεις από δέρμα και ύφασμα κ.λπ. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του EcoSport προσφέρει καλές ανέσεις για τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ των 356 λίτρων έχει αρκετό ωφέλιμο ύψος, όμως το άνοιγμα της πόρτας προς τα έξω και όχι προς τα πάνω δεν είναι καθόλου πρακτικό, ειδικά όταν από πίσω υπάρχει λίγος ελεύθερος χώρος.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford EcoSport ST Line 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS

(+) Οδική συμπεριφορά, απόσταση από το έδαφος, απόδοση κινητήρα, τετρακίνηση, ψηλή θέση οδήγησης, ευελιξία, ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο

(-) Άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
152,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.096
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.653
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.519
Βάρος (κιλά)
1.445
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
356
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.306